Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori. |
| A2 |
Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història. |
| A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
| B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix i comprèn l'evolució històrica d'Espanya o d'Europa
Utilitza la bibliografia específica
Analitza de forma crítica la historiografia o les fonts sobre un afer
| | A2 |
Coneix i comprèn l'evolució històrica d'Espanya o d'Europa
Utilitza la bibliografia específica
Analitza de forma crítica la historiografia o les fonts sobre un afer
| | A6 |
Coneix i comprèn l'evolució històrica d'Espanya o d'Europa
Realitza un petit treball d'investigació a partir de fonts inèdites
Utilitza la bibliografia específica
Presenta un estudi individualment o col·lectivament
Analitza de forma crítica la historiografia o les fonts sobre un afer
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Experimenta amb procediments nous
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Redacta documents amb el format, el contingut, l'estructura, la correcció lingüística i el registre adequats, i il·lustra els conceptes utilitzant correctament les convencions (formats, títols, peus, llegendes...)
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. La Europa anterior a la Edad Moderna |
1.1. "Europa" en la Antigüedad.
1.2. La Europa medieval. |
2. La Europa del siglo XVI |
2.1. Europa ante la hegemonía española.
2.2. La Europa de la Reforma protestante y de las guerras de religión.
|
3. La Europa del siglo XVII |
Europa ante la decadencia española y la hegemonía francesa |
4. La Europa del siglo XVIII |
4.1. La expansión continental de la Ilustración.
4.2. El equilibrio continental.
4.3. La Europa de la Revolución francesa (1789-1799).
|
5. La realidad nacional europea durante el siglo XIX y los primeros años del XX |
5.1. La Europa napoleónica (1799-1815).
5.2. La Europa de la Restauración y de las revoluciones (1815-1848).
5.3. La Europa de los nacionalismos (1848-1870).
5.4. La Europa del gran capitalismo (1870-1914).
|
Europa durante y después de la Primera Guerra Mundial |
La Europa de la Primera Guerra Mundial
Europa ante la Revolución rusa
Europa bajo los efectos del crack de 1929
La Europa de los totalitarismos
|
Europa durante y después de la Segunda Guerra Mundial |
La Europa de la Segunda Guerra Mundial
La vertebración europea después de 1945
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
6 |
0 |
6 |
Sessió Magistral |
|
60 |
60 |
120 |
Atenció personalitzada |
|
20 |
0 |
20 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
introducció a l'assignatura |
Sessió Magistral |
exposició del temari |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Seguiment de l'evolució acadèmica de l'alumne. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Es faran dos exàmens: un de parcial i un de final.
Cada examen tindrà l'estructura següent:
- 75% avaluació dels continguts de l'assignatura
- 25% avaluació de les pràctiques realitzades |
50% parcial
50% final |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En el cas que en 1a convocatòria no es segueixi l'avaluació continuada, l'alumne farà un únic examen final amb un valor del 100%. En segona convocatòria es farà un examen de recuperació per als alumnes suspesos. La segona convocatòria és una prova total de l'assignatura, amb un valor del 100%. Està adreçada als estudiants que no han superat la 1a convocatòria. |
Bàsica |
Le Goff, J., ¿Nació Europa en la Edad Media?, Crítica, Barcelona, 2003
Geary, P., The Myth of Nations. The Medieval Origins of Europe, University Press, Princeton, 2002
Southern, R.W., Scholastic humanism and the unification of Europe, Blackwell, Oxford, 1997
KAMEN, Henry, Del Imperio a la decadencia. Los mitos que forjaron la España moderna, Temas de Hoy; Barcelona, 2006
Runciman, S., Historia de las Cruzadas. 3 vols., Alianza, Madrid, 1985
MONEREO PÉREZ, José Luis; NAEF, Werner, La idea del estado en la Edad Moderna, Crítica, Barcelona, 2005
TENENTI, Alberto, La edad moderna: siglos XVI-XVIII, Crítica, Barcelona, 2000
BLANNING, Timothy , El siglo XIX. Europa, 1789-1914, Crítica, Barcelona, 2002
FULBROOK, Mary, Europa desde 1945, Crítica, Barcelona, 2002
JACKSON, Julian, Europa, 1900-1945, Crítica, Barcelona, 2003
|
La bibliografia específica es facilitarà a mesura que es vagi desenvolupant el temari. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
SOCIETAT I CULTURA A L'ANTIGUITAT/12204004 | SOCIETAT I CULTURA A L'EDAT MITJANA/12204005 | SOCIETAT I CULTURA A L'ÈPOCA MODERNA/12204006 | SOCIETAT I CULTURA EN LA CONTEMPORANEITAT/12204103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|