Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori. |
| A2 |
Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història. |
| A4 |
Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció. |
| A5 |
Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic. |
| A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A8 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història de la integració europea. |
| A9 |
Conèixer, analitzar i interpretar detalladament un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
| A12 |
Analitzar i interpretar el registre arqueològic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva en el camp de la història |
| B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
| B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn la investigació des de les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins la contemporaneïtat
| | A2 |
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de fonts històriques
| | A4 |
Comprèn la importància de la hipòtesi com a punt de partida de tota la investigació i aplicar-la a l'estudi i investigació
| | A5 |
Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics
| | A6 |
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
| | A8 |
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
| | A9 |
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de fonts històriques
| | A12 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Té un mètode d’anàlisi que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
| | B3 |
Reconeix les limitacions i els punts dèbils dels seus processos i mètodes de treball
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
| | B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
| | B8 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
Tema 1.Introducció, geografia i fonts d´informació. |
|
Tema2.L´Edat del Bronze a l´Egeu. Creta. |
|
Tema 3.Les Ciclades: Akrotiri. |
|
Tema 4.El món micènic. |
|
Tema 5.La desfeta del món micènic i l´Època Fosca. |
|
Tema 6.Els poemes homèrics i l´arqueologia de la mort. |
|
Tema 7.Característiques de l´època arcàica. La colonització. |
|
Tema 8. Els santuaris i els inicis de la plàstica grega |
|
Tema 9. La ciutat grega arcaica |
|
Tema 10. El temple grec |
|
Tema 11. Atenes |
|
Tema 12. La ciutat clàssica |
|
Tema 13. La ciutat hel.lenistica |
|
Tema 14. Arquitectura grega: tipologies, tècniques i materials |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
4 |
7 |
Sessió Magistral |
|
30 |
28 |
58 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
14 |
29 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
16 |
14 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
4 |
8 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
4 |
8 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
1 |
5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, les metodologies i les fonts d'informació. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del temari. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi crítica d'informació, comentari de text o d'imatges. |
Pràctiques de camp/sortides |
Sortida als jaciments d'Empúries, Roses i Ullastret per comprendre les transformacions del poblament en època antiga i entrar en contacte amb la cultura material grega. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Prova de desenvolupament dels temes proposats. |
45 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Prova de coneixements basada en cartografia, textos i imatges. |
30 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Ressenya dels coneixements adquirits en ocasió de la sortida de camp programada. |
25 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La no superació de les proves de l'avaluació continuada comporta assistir a la prova de segona convocatòria basada en una prova de desenvolupament i una de coneixements adquirits a partir d'imatges, textos o cartografia. |
Bàsica |
Ruzé, F.; Amouretti, M.C., El mungo griego antiguo, 1987, Akal
Dickinson, O., La Edad del Bronce Egea, 2000, Akal
Osborne, R., La formación de Grecia, 1200-479 a.C., 1988, Crítica
|
Greco, P. i Torelli M.: Storia della
Urbanistica. Il Mondo Greco, ed. Laterza, 1985. Hansen, M. H.: Polis, an introduction to the ancient greek city-state, Oxford,
2006. Hellmann, M.-C.: L'architecture grecque 1. Les principes de la
construction, Paris, 2002. Hellmann, M.-C.: L'architecture grecque II. Architecture religieuse et
funérarie, Paris, 2006. Holtzmann, B.: L’acropole d’Athènes.
Monuments, cultes et histoire du sanctuaire d’Athéna Polias, 2003. Hurwit, Jeffrey M.: The athenian acropolis.
History, mythology, and archaeology from the neolithic era to the present, Cambridge,
1998. Lippolis, E.: Architettura greca:
storia e monumenti del mondo della polis dalle origini al V secolo, Milan
2007. Marinatos, N.; Hägg, R. (eds.), Greek Sanctuaries. New Approaches,
Londres-Nueva York,
1993. Moreno, P.: Scultura ellenistica, 2 vols. 1994 Mertens, D.: Città e monumenti dei
Greci d'Occidente : dalla colonizzazione alla crisi di fine V secolo a.C.
Roma, 2006. Rolley, C.: La
sculpture grecque 1. Des origines au milieu du Veme siècle, Paris, Picard.
1994. |
Complementària |
Homer, La Ilíada, La Magrana, 1996
, Hellenic Ministry of culture, www.cultura.gr,,
, Atles de l´Egeu, www.ypai.gr/atlas/defaut.uk.asp,,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
HISTÒRIA DE ROMA/12204218 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|