Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori. |
| A2 |
Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història. |
| A4 |
Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció. |
| A5 |
Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic. |
| A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A7 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història local. |
| A8 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història de la integració europea. |
| A9 |
Conèixer, analitzar i interpretar detalladament un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva en el camp de la història |
| B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
| B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn la investigació des de les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins la contemporaneïtat
| | A2 |
Avalua el procés de construcció del coneixement
| | A4 |
Avalua el procés de construcció del coneixement
| | A5 |
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
| | A6 |
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
| | A7 |
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
| | A8 |
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de fonts històriques
| | A9 |
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Analitza els problemes i les seves causes des d’un enfocament global i de mitjà i llarg termini
| | B3 |
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
| | B5 |
Contribueix a l'establiment i l'aplicació dels procesos de treball de l'equip
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, el contingut, l'estructura, la correcció lingüística i el registre adequats, i il·lustra els conceptes utilitzant correctament les convencions (formats, títols, peus, llegendes...)
| | B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
| | B8 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Antecedents: II Republica i Guerra Civil
El Franquisme: 1936-1975/1977
-La formació de l'Estat Franquista: Un fer-se de 30 anys.
-Les principals etapes del Règim:
-l'etapa de major feixistitzacio i la Segona Guerra Mundial.
-els anys 50s.
-Desarrollismo i democràcia orgànica.
-l'etapa final del Règim
-La naturalesa del franquisme
La Transicio a la Democràcia 1975/1977-1982
-El periode 1975-1977
-Eleccions i Constitucio.
-La crisi de la UCD i el cop d'Estat
-Quina Transició? |
-La formació de l'Estat Franquista: Un fer-se de 30 anys.
-Les principals etapes del Règim:
-l'etapa de major feixistitzacio i la Segona Guerra Mundial.
-els anys 50s.
-Desarrollismo i democràcia orgànica.
-'etapa final del Règim
El periode 1975-1977
-Eleccions i Constitucio.
-La crisi de la UCD i el cop d'Estat
-Polèmiques a l'entorn de la Transició
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
35 |
50 |
85 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
19 |
24 |
43 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
10 |
20 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicacio del programa, metodologia i avaluacio |
Sessió Magistral |
Explicacio del programa a classe mitjançant sessions magistrals acompanyades de material audiovisual o en format paper, mapes, etc |
Resolució de problemes, exercicis |
3 de les 6 practiques seran virtuals i l'alumnat haura d'entregar-les via telematica abans de les 24h del divendres de la setamana de la practica |
Descripció |
Dos nivells:
Seguiment 3 proves escrites i 5 pràctiques tambe escrites.
De paraula, al despatx, després de ser convocat per analitzar seguiment o, a demanda de l'alumne/a. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
3 proves eliminatories, de format diferenciat cadascuna, amb un terç aproximat del programa cada una d'elles en tant que contingut avaluable |
50% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 practiques presencials o virtuals corregides individualment
|
25% |
Altres |
|
ASSISTENCIA I PARTICIPACIO |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Tres proves eliminatories, els dies 8 de març, 26 d'abri i 28 de maig. Sis pràctiques, presencials o virtuals, corregides individualment. La segona convoatoria sera per les persopnes que han suspes algun parcial i per a les persones que no han seguit les classes i l'avaluacio continuada i es presenten de tot el curs. |
Bàsica |
VVAA, la transicion 30 años despues, barcelona peninsula, 2006
VVAA, transicion y democracia, Barcelona labor , 1992
, , ,
VVAA, la transicion a la democracia en españa, Madrid Ayer, vol 15 1994
e. moradiellos, franquismo, politica y sociedad, Madrid Sintesis, 2005
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|