Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori. |
| A2 |
Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història. |
| A4 |
Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció. |
| A5 |
Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic. |
| A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
| B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
| | A2 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
| | A4 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
| | A5 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
| | A6 |
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Experimenta amb procediments nous
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles
| | B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
En les seves presentacions utilitza medis de suport
| | B7 |
Coneix el concepte de desenvolupament sostenible
Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. Les relacions socials, polítiques i laborals en el capitalisme |
|
2. De la protesta social al moviment obrer |
|
3. Associacionisme i sociabilitat popular. |
|
4. De la legislació protectora a l'Estat del Benestar. |
|
5. Família i marginació social. |
|
6. La Història Ambiental. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
14 |
44 |
Treballs |
|
1 |
49 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
30 |
31 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
2 |
7 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
15 |
17 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informar a l'alumne sobre els continguts de l'assignatura, la metodologia que s'emprarà, les fonts bibliogràfiques i l'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició i debat a classe sobre el contingut del programa. |
Treballs |
Aplicació pràctica dels continguts i les metodologies a través de la elaboració d'un treball de recerca d'arxiu o d'història oral. |
Presentacions / exposicions |
Presentació dels resultats i les principals conclusions obtinguts de la investigació realitzada. |
Descripció |
Resolució de dubtes, assessorament per al treball i revisió de la prova escrita. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Exposició i debat a classe sobre el contingut del programa |
10% |
Treballs |
|
Aplicació pràctica dels continguts i de les metodologies a través de la elaboració d'un treball de recerca d'arxiu o d'història oral. |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació dels resultats i les principals conclusions del treball |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen del contingut global de l'assignatura |
30% |
Altres |
|
Valoracions genèriques sobre les intervencions de l'alumne a classe |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Metodologia activa a partir dels problemes de la societat catalana actualtat pensant històricament els fenòmens amb perspectiva d'història social. Presentació de temàtiques en grup a classes pràctiques Treball d'investigació amb fonts documentals arxivístiques i hemerogràfiques Examen del contingut global de l'assignatura. La segona convocatòria consistirà en una prova escrita que avaluarà tot el contingutde l'assignatura i que equivaldrà al 100% de la nota. |
Bàsica |
Ambrosius & Hubbard, Historia social y económica de Europa en el s. XX, ,
ELEY, G., Un mundo que ganar. Historia de la izquierda en Europa 1850-2000, ,
FONTANA, Josep, Història dels homes, ,
HOBSBAWM, E, Revolucionarios, ,
NASH & TAVERA, Experiencias desiguales: conflictos sociales y respuestas colectivas. siglo XX, ,
THOMPSON, Costumbres en común, ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA DE CATALUNYA/12204118 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
HISTÒRIA CONTEMPORÀNIA/12204107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|