Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història. |
| A4 |
Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció. |
| A5 |
Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic. |
| A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
| B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
| | A4 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
| | A5 |
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
| | A6 |
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles
| | B6 |
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
| | B7 |
En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1.- LA CONSTRUCCIÓ DE LA SOCIETAT LIBERAL |
|
2.- FEMINISME I OBRERISME
|
|
3.- EL DISCURS DE LA DOMESTICITAT.
|
|
4.- DE L'ESTAT LIBERAL A LES POLÍTIQUES DEL BENESTAR. |
|
5.- FEMINISME I NOUS MOVIMIENTS SOCIALS. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
14 |
44 |
Treballs |
|
1 |
49 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
30 |
31 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
2 |
7 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
15 |
17 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Informar a l'alumne sobre els continguts de l'assignatura, la metodologia que s'emprarà, les fonts bibliogràfiques i l'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició i debat a classe sobre el contingut del programa. |
Treballs |
Aplicació pràctica dels continguts i les metodologies a través de la elaboració d'un treball de recerca d'arxiu o d'història oral. |
Presentacions / exposicions |
Presentació dels resultats i les principals conclusions obtinguts de la investigació realitzada. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes, assessorament per al treball i revisió de la prova escrita. |
Descripció |
Resolució de dubtes, assessorament per al treball i revisió de la prova escrita. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Exposició i debat a classe sobre el contingut del programa. |
10% |
Treballs |
|
Aplicació pràctica dels continguts i les metodologies a través de la elaboració d'un treball de recerca d'arxiu o d'història oral. |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació dels resultats i les principals conclusions obtinguts de la investigació realitzada. |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen del contingut global de l'assignatura. |
30% |
Altres |
|
Valoracions genèriques sobre les intervencions de l'alumne a classe |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Metodologia activa a partir dels problemes de la societat catalana actual tot pensant històricament els fenòmens amb perspectiva d'història social. Presentació de temàtiques en grup a classes pràctiques Treball d'investigació amb fonts documentals arxivístiques i hemerogràfiques Examen del contingut global de l'assignatura. La segona convocatòria consistirà en una prova escrita que avaluarà tot el contingut de l'assignatura i que equivaldrà al 100% de la nota. |
Bàsica |
|
- BEAUVOIR, Simone de; El segundo sexo. Madrid: Cátedra,
2002.
- BOCK, Gisela; La mujer en la historia de Europa.
Barcelona: Crítica, 2001.
- BOURDIEU, Pierre; La dominación masculina. Barcelona:
Anagrama, 2002.
- BUTLER, Judith; Deshacer el género. Barcelona:
Paidós, 2006.
- CAMPS, Victòria; El siglo de las mujeres. Madrid:
Cátedra 1998.
- CAPMANY, M. Aurèlia; Feliçment, jo sóc una dona.
Barcelona: Terra Nova, 1977.
- ELEY, Geoff; Un mundo que ganar. Historia de la
izquierda en Europa. Barcelona: Crítica, 2003.
- EVANS, Richard, J; Los
movimientos de emancipación de la mujer en Europa, América y Australasia.
Madrid: Siglo XXI, 1980.
- FRIEDAN, Betty; La mística de la feminitat.
Barcelona: Edicions 62, 1975.
- GIL CALVO, Enrique; Medias miradas. Un análisis cultural de la imagen femenina.
Barcelona. Anagrama, 2000.
- MORANT, Isabel (dir); Historia de las mujeres en España y
América Latina. Madrid. Cátedra, 2006.
- NASH, Mary; Mujeres en el mundo. Historia, retos y
movimientos. Madrid: Alianza, 2004.
- ROIG, Montserrat; L’hora violeta. Barcelona: Edicions 62, 1980.
- TOURAINE, Alain; El mundo de las mujeres.
Barcelona: Paidós, 2007.
- VALCÁRCEL, Amélia; La política de las mujeres. Madrid:
Cátedra, 2004.
- WOOLF, Virginia; Una cambra pròpia. Barcelona:
Grijalbo, 1985.
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
- ESCARIO, Pilar et altri; Lo personal es político. El Movimiento Feminista en la Transición.
Madrid: Instituto de la Mujer, 1996.
- LARUMBE, M. Ángeles; Una inmesa minoría. Influencia y feminismo en la Transición.
Saragossa: Prensas Universitarias de Saragossa, 2002.
- MORENO, Amparo; Mujeres en
lucha. El movimiento feminista en España. Barcelona, Anagrama, 1977.
- NASH,
Mary; “El Moviment Feminista durant la Transició” dins PAGÈS, Pelai; La
transició democràtica als Països Catalans. València: Publicacions de la Universitat de València, 2005, pp.
355-369.
- NASH, Mary; Dones
en transició. De la resistència política a la legitimitat feminista: les dones
en la Barcelona de la Transició.
Ajuntament
i Regidoria de la Dona de Barcelona,
2007
- PÀMIES,
Teresa; El maig de les dones: crònica
d’unes jornades. Barcelona: Laia, 1976.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|