Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori. |
| A2 |
Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història. |
| A4 |
Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció. |
| A5 |
Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic. |
| A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A7 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història local. |
| A8 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història de la integració europea. |
| A9 |
Conèixer, analitzar i interpretar detalladament un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva en el camp de la història |
| B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació |
| B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
| B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn la investigació des de les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins la contemporaneïtat
| | A2 |
Avalua el procés de construcció del coneixement
| | A4 |
Avalua el procés de construcció del coneixement
| | A5 |
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
| | A6 |
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
| | A7 |
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
| | A8 |
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de fonts històriques
| | A9 |
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Analitza els problemes i les seves causes des d’un enfocament global i de mitjà i llarg termini
| | B3 |
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
| | B5 |
Contribueix a l'establiment i l'aplicació dels procesos de treball de l'equip
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, el contingut, l'estructura, la correcció lingüística i el registre adequats, i il·lustra els conceptes utilitzant correctament les convencions (formats, títols, peus, llegendes...)
| | B7 |
Coneix les diferents aproximacions al desenvolupament sostenible i entendre les seves implicacions socials, econòmiques i ambientals, tenint en compte els posicionaments polítics i ideològics
| | B8 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Conflictes. Conflictes del segle XX
1a Primera guerra mundial
el periode d'entreguerres
La segona guerra mundial
Una postguerra immediata conflictiva
La guerra freda i els seus conflictes
La fi dels blocs i els conflictes postcomunistes
Cap a un nou escenari de conflictes |
visio panoràmica
Causes
Desenvolupament
consequencies
Causes
desenvoluopament: fets d'armes, colaboracio, resistencia
El final de la guerra
Migracions forçades i violencia
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
34 |
43 |
77 |
Treballs |
|
19 |
43 |
62 |
Atenció personalitzada |
|
9 |
0 |
9 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'explicara el programa i sistema d'avaluacio. S'explicara en que consisteixen els treballs individuals |
Sessió Magistral |
S'explicara el programa |
Treballs |
L'alumne ha d'elaborar al llarg del periode de docencia un treball individual, tutoritzat pel professor des del moment de la seva eleccio -consensuada amb el professor- i exposar-lo aclasse sobre un conflicte que s'ha donat al segle XX entre 1945 i 1999. |
Descripció |
Al despatx, per analitzar resultats de proves i practiques, per convocatoria del professor.
O per solicitud de l'alumnat. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Tres proves eliminatories |
50% |
Treballs |
|
Elebaoracio i exposicio del treball |
30% |
Altres |
|
Asisitencia i participacio |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'asssitencia es un requisit i s'han de ustificar les absencies. La participacio a classe mitjançant preguntes i debats es considera imprescindible. LA SEGONA CONVOCATORIA ES UNA PROVA TOTAL DE L'ASSIGNATURA. ESTA DIRIGIDA ALS ESTUDIANTES QUE NO HAN SUPERAT L¡'AVALUACIO CONTINUA |
Bàsica |
marc mazower, la europa negra , barcelona ediciones b, 2001
gabriel kolko, el siglo de las guerras , barcelona paidos, 2005
richard overy, porque ganaron los aliados, barcelona tusquets, 2005
tony judt, postguerra, barcelona santillana, 2006
jeremy black, the second world war, Burlington, 2007
g, weinberg, la segunda guerra mundial, barcelona grijalbo, 1995
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Lectura d'algunnes introduccions o monografies de les exstents a la biblioteca de Lletres sobre el temari, especialment sobre la Segona guerra mundial, durant els mesos previs a l'inici de les classes es altament recomanada |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|