Comprèn la investigació des de les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins la contemporaneïtat
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
Comprèn la importància de la hipòtesi com a punt de partida de tota la investigació i aplicar-la a l'estudi i investigació
Coneix, analitza i realitza estudis en relació a la divulgació del passat -museus, exposicions, entre d'altres-
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Avalua el procés de construcció del coneixement
Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets
Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics
Comprèn la importància de la hipòtesi com a punt de partida de tota la investigació i aplicar-la a l'estudi i investigació
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Avalua el procés de construcció del coneixement
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
Coneix, analitza i realitza estudis en relació a la divulgació del passat -museus, exposicions, entre d'altres-
Realitza pràctiques en empreses o institucions
Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de fonts històriques
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Comprèn la importància de la hipòtesi com a punt de partida de tota la investigació i aplicar-la a l'estudi i investigació
Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Avalua el procés de construcció del coneixement
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Estableix objectius clars pel projecte
Fa una estimació de l’eficàcia i l’eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició
Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
Procediments de selecció i assignació
Procediments
El departament, un cop recollides les propostes
dels professors assignarà els alumnes al tutor que ha de dirigir el treball,
qui li proposarà el treball a desenvolupar.
El llistat de treballs serà consensuat pel consell
d’ensenyament i/o la comissió acadèmica del departament. El tutor s’escollirà
per afinitat de temes i per àrees entre la plantilla del PDI. Els tutors del treball seran membres de la plantilla del
PDI ordinari.
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat
Pla específic d'actuació
Descripció
Activitats Introductòries
El treball de fi de grau acredita l’assoliment de les competències del grau i evidenciarà la capacitació de l’alumne en el vessant professionalitzador i de l’aplicació del coneixement. Per això, és primordial que el treball mostri la correcta utilització dels mètodes de la disciplina i del seu desenvolupament formal
Selecció del treball de fi de grau
El treball versarà sobre les matèries de l’itinerari amb propostes com: un projecte de desenvolupament d’una exposició, d’un projecte museogràfic, com per exemple musealitzar una excavació o un conjunt monumental, un projecte de catalogació, un projecte de conservació patrimonial o d’itineraris culturals, un projecte relacionat amb l’activitat arxivística –ordenació, selecció o catalogació de fons documentals-, una memòria d’excavació, una memòria d’un projecte o un dictamen d’autoria, informes relacionats amb les professions pròpies, i finalment altres treballs monogràfics, com els propis d’un documentalista, o un estat de la qüestió previ a la recerca, etc.
Relació amb el tutor del treball de fi de grau
Hi ha un seguit de treballs amb els formats següents: informe, projecte, memòria, dictamen, treball monogràfic i estat de la qüestió. Preferiblement es presentaran treballs escrits, però també en altres formats com una plana web o un documental, i seran defensats públicament davant d’una comissió
Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció
Els tres membres
de la comissió seran proposats pels responsables acadèmics i designats pel
departament, tenint en compte l’objecte d’estudi i/o les àrees de coneixement. El
director del treball podrà formar part de la comissió. Caldrà presentar els
treballs a la comissió quinze dies abans.
Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies
Competències
Descripció
Pes
Altres
Altres comentaris i segona convocatòria
Tots els treballs hauran de tenir aquestes parts: introducció i justificació, amb atenció als tres apartats: objectius, mètode, fonts, part analítica del treball, conclusions, bibliografia i annexos. A tall orientatiu els treballs escrits, i sobretot els de caire assagístic, poden tenir entorn un centenar de pàgines. Pel que fa als documentals, han de tenir una duració entre 20 i 45 minuts. Les propostes d'inventari i de catalogació tindran necessàriament un format més ampli, que es concretarà en cada cas.
La qualificació del treball tindrà en compte el material presentat al professor amb anterioritat a la lectura pública, que tindrà un pes del 10% en concepte de seguiment, a la defensa li correspondrà un 20% -valoració de l'exposició i de les respostes-, mentre que el treball significarà un 70% del total de la qualificació. En cas que el treball no compleixi amb els requisits previstos, caldrà refer-se a partir dels suggeriments de la comissió
Fonts d'informació
Bàsica
Caldrà atendre obligatòriament al tractament de fonts bàsiques o primàries.
Complementària
Recomanacions
Altres comentaris
El buidatge i l’obtenció dels materials de fonts i bibliografia, així com l’ordenació dels materials i redacció dels esborranys es farà en el primer quadrimestre. Per tal que l’alumne tingui més disponibilitat horària per anar als arxius, biblioteques, museus i altres, només tenen tres assignatures a l’aula. En el segon quadrimestre, l’alumne ha de finalitzar la redacció.
El plagi estarà absolutament penalitzat.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent