DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12204301
Ensenyament
Grau d'Història (2008)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de grau Quart Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
BONET DONATO, MARIA
Adreça electrònica amancio.isla@urv.cat
montserrat.duch@urv.cat
maria.bonet@urv.cat
robert.sala@urv.cat
josep.sanchez@urv.cat
jordi.diloli@urv.cat
ramon.arnabat@urv.cat
ethelann.allue@urv.cat
jose.fabregas@urv.cat
xavier.moreno@urv.cat
joaquin.ruizdearbulo@urv.cat
Professors/es
ISLA FREZ, AMANCIO
DUCH PLANA, MONTSERRAT
BONET DONATO, MARIA
SALA RAMOS, ROBERT
SÁNCHEZ CERVELLÓ, JOSEP
DILOLI FONS, JORDI
ARNABAT MATA, RAMON
ALLUE MARTI, ETHEL ANN
FABREGAS ROIG, JOSÉ
MORENO JULIÀ, XAVIER
RUIZ DE ARBULO BAYONA, JOAQUIN
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori.
 A2 Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història.
 A4 Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció.
 A5 Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic.
 A6 Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques.
 A7 Conèixer, analitzar i interpretar la història local.
 A8 Conèixer, analitzar i interpretar la història de la integració europea.
 A9 Conèixer, analitzar i interpretar detalladament un o més períodes específics del passat de la humanitat.
 A12 Analitzar i interpretar el registre arqueològic.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B2 Resoldre problemes de forma efectiva en el camp de la història
 B3 Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació
 B5 Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets
 B7 Sensibilització en temes mediambientals
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Comprèn la investigació des de les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins la contemporaneïtat
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
Comprèn la importància de la hipòtesi com a punt de partida de tota la investigació i aplicar-la a l'estudi i investigació
Coneix, analitza i realitza estudis en relació a la divulgació del passat -museus, exposicions, entre d'altres-
 A2 Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Avalua el procés de construcció del coneixement
Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets
Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics
 A4 Comprèn la importància de la hipòtesi com a punt de partida de tota la investigació i aplicar-la a l'estudi i investigació
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Avalua el procés de construcció del coneixement
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
Coneix, analitza i realitza estudis en relació a la divulgació del passat -museus, exposicions, entre d'altres-
Realitza pràctiques en empreses o institucions
Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets
 A5 Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
Realitza memòries, monografies i informes sobre temes concrets
 A6 Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claretat i rigor. A més sap relacionar els temes tractats amb l'actualitat
Analitza els comportaments humans i les estratègies de les diferents organitzacions socials al llarg de la història mitjançant la interpretació de fonts històriques
 A7 Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Comprèn la importància de la hipòtesi com a punt de partida de tota la investigació i aplicar-la a l'estudi i investigació
Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics
 A8 Coneix en profunditat temes específics tant històrics com metodològics
 A9 Aplica una metodologia crítica tant en les fonts com en les publicacions existents
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Avalua el procés de construcció del coneixement
Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
 A12 Analitza i planteja la crítica de textos variats o de fonts històriques tenint en compte el context referencial històric, territorial i historiogràfic
Investiga en fonts històriques com a base als estudis o treballs de la matèria
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B2 Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema historiogràfic i avaluar-ne els possibles riscos i avantatges
 B3 Identifica els resultats de la innovació
Troba nous mètodes per fer les coses
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
 B5 Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Sap respondre a les preguntes que se li formulen
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
 B7 Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
 B8 Estableix objectius clars pel projecte
Fa una estimació de l’eficàcia i l’eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició
Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
 C2 Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 C4 Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
 C5 Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
 C6 Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procediments

El departament, un cop recollides les propostes dels professors assignarà els alumnes al tutor que ha de dirigir el treball, qui li proposarà el treball a desenvolupar.

El llistat de treballs serà consensuat pel consell d’ensenyament i/o la comissió acadèmica del departament. El tutor s’escollirà per afinitat de temes i per àrees entre la plantilla del PDI. Els tutors del treball seran membres de la plantilla del PDI ordinari.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Selecció del treball de fi de grau
0 0 0
Relació amb el tutor del treball de fi de grau
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries El treball de fi de grau acredita l’assoliment de les competències del grau i evidenciarà la capacitació de l’alumne en el vessant professionalitzador i de l’aplicació del coneixement. Per això, és primordial que el treball mostri la correcta utilització dels mètodes de la disciplina i del seu desenvolupament formal
Selecció del treball de fi de grau El treball versarà sobre les matèries de l’itinerari amb propostes com: un projecte de desenvolupament d’una exposició, d’un projecte museogràfic, com per exemple musealitzar una excavació o un conjunt monumental, un projecte de catalogació, un projecte de conservació patrimonial o d’itineraris culturals, un projecte relacionat amb l’activitat arxivística –ordenació, selecció o catalogació de fons documentals-, una memòria d’excavació, una memòria d’un projecte o un dictamen d’autoria, informes relacionats amb les professions pròpies, i finalment altres treballs monogràfics, com els propis d’un documentalista, o un estat de la qüestió previ a la recerca, etc.
Relació amb el tutor del treball de fi de grau Hi ha un seguit de treballs amb els formats següents: informe, projecte, memòria, dictamen, treball monogràfic i estat de la qüestió. Preferiblement es presentaran treballs escrits, però també en altres formats com una plana web o un documental, i seran defensats públicament davant d’una comissió

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

Els tres membres de la comissió seran proposats pels responsables acadèmics i designats pel departament, tenint en compte l’objecte d’estudi i/o les àrees de coneixement. El director del treball podrà formar part de la comissió. Caldrà presentar els treballs a la comissió quinze dies abans.


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Tots els treballs hauran de tenir aquestes parts: introducció i justificació, amb atenció als tres apartats: objectius, mètode, fonts, part analítica del treball, conclusions, bibliografia i annexos. A tall orientatiu els treballs escrits, i sobretot els de caire assagístic, poden tenir entorn un centenar de pàgines. Pel que fa als documentals, han de tenir una duració entre 20 i 45 minuts. Les propostes d'inventari i de catalogació tindran necessàriament un format més ampli, que es concretarà en cada cas.

La qualificació del treball tindrà en compte el material presentat al professor amb anterioritat a la lectura pública, que tindrà un pes del 10% en concepte de seguiment, a la defensa li correspondrà un 20% -valoració de l'exposició i de les respostes-, mentre que el treball significarà un 70% del total de la qualificació. En cas que el treball no compleixi amb els requisits previstos, caldrà refer-se a partir dels suggeriments de la comissió


Fonts d'informació

Bàsica

Caldrà atendre obligatòriament al tractament de fonts bàsiques o primàries.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
El buidatge i l’obtenció dels materials de fonts i bibliografia, així com l’ordenació dels materials i redacció dels esborranys es farà en el primer quadrimestre. Per tal que l’alumne tingui més disponibilitat horària per anar als arxius, biblioteques, museus i altres, només tenen tres assignatures a l’aula. En el segon quadrimestre, l’alumne ha de finalitzar la redacció. El plagi estarà absolutament penalitzat.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent