DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES II Codi 12204502
Ensenyament
Grau d'Història (Pla 2008)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Pràctiques Externes optatives Tercer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
BONET DONATO, MARIA
Adreça electrònica maria.bonet@urv.cat
Professors/es
BONET DONATO, MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant La asignatura permite el desarrollo de la práctica profesional asociada con la historia en sus diversas vertientes. Además el alumno se introduce en la dinámica empresarial o institucional, descubriendo el funcionamiento interno de los museos, archivos, empresas de gestión patrimonial o arqueológica por citar algunos ejemplos.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre
 B2 Resoldre problemes de forma efectiva en el camp de la història
 B3 Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa
 B5 Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets
 B7 Sensibilització en temes mediambientals
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Les competències i els resultats d'aprenentatge assolits dependran de les característiques de les pràctiques i del lloc de treball on es realitzin
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Posar en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, els mètodes i les experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s'interessa per aclarir els seus dubtes
És capaç d'integrar paradigmes d'altres disciplines
 B2 Identifica el que és un problema i pren la decisió d'afrontar-lo
Presentar diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema historiogràfic i avaluar-ne els possibles riscos i avantatges
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes basant-se en dades i no només en opinions subjectives i segueix un mètode lògic d'anàlisi de la informació
Elabora una estratègia realista per resoldre el problema
Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d'altres àmbits
 B3 Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes o processos coneguts
Reconeix les limitacions i els punts dèbils dels seus processos i mètodes de treball
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
Experimenta amb procediments nous
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d'acord amb els criteris de qualitat donats
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Decideix què és allò que caldria que mostrés en relació al treball/projecte realitzat i ho aconsegueix d'acord amb la seva planificació i en el termini previst
 B5 Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis objectius
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles
Té en compte els punts de vista dels altres i es retroalimenta de forma constructiva
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Redacta documents amb el format, el contingut, l'estructura, la correcció lingüística i el registre adequats, i il·lustra els conceptes utilitzant correctament les convencions (formats, títols, peus, llegendes...)
 B7 Integra les dimensions social, econòmica i ambiental en els treballs i projectes realitzats
Identificar els problemes i les conseqüències derivats del desenvolupament sostenible
 B8 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Pràctiques a laboratoris
0 140 140
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves de desenvolupament
0 8 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Selecció dels llocs de treball
Pràctiques a laboratoris Treballar en les empreses o àmbits seleccionats segons les instrucció i direcció del tutor d'empresa o institució

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció
La coordinadora de pràctiques supervisarà les diverses accions de començament i acabament de les pràctiques, mentre que el tutor d'empresa serà el responsable de formar i recollir evidències per a l'avalució. A més els alumnes prsentaran una memòria al finalitzar l'activitat

Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a laboratoris
Tasques encomanades pel tutor de l'empresa 90%
Proves de desenvolupament
memòria de pràctiques 10%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent