DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) LITERATURA I SOCIETAT Codi 12214011
Ensenyament
Grau d'Història de l'Art (2008)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Formació bàsica Primer Segon
Llengua d'impartició
Anglès
Castellà
Català
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Filologia Catalana
Filologies Romàniques
Coordinador/a
GALLARDO TORRANO, PEDRO
GORT OLIVER, JORDINA
RODRÍGUEZ CAMPILLO, MARÍA JOSÉ
Adreça electrònica pere.gallardo@urv.cat
josefa.rodriguez@urv.cat
0
Professors/es
GALLARDO TORRANO, PEDRO
RODRÍGUEZ CAMPILLO, MARÍA JOSÉ
GORT OLIVER, JORDINA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A19 Conèixer la relació interdisciplinària de les humanitats: filosofia, llengües antigues, lingüística, semiòtica, història del teatre i la literatura, història de la música, mitologia clàssica, història de les grans religions, sociologia i antropologia
 A29 Conèixer i comprendre les relacions ideològiques i estètiques entre la literatura i la societat
 A30 Utilitzar el vocabulari tècnic bàsic per entendre els processos i les estructures de la creació literària i aplicar aquests coneixements a través d'anàlisis crítiques argumentades amb propietat oralment i per escrit
 A31 Comprendre la literatura com una experiència cultural i estètica i com un espai de debat ideològic mitjançant diversos recursos creatius
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A19 Adquirir coneixements literaris i culturals
 A29 Adquirir coneixements literaris i culturals
Comprendre la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
Realització d’activitats d’estudi i anàlisi dels conceptes teòrics fonamentals per entendre la literatura
 A30 Realització d'activitats d'estudi i anàlisi dels conceptes teòrics fonamentals per entendre la literatura
 A31 Comprendre la literatura com un espai de representació i debat ideològic i de construcció de discursos socials
Adquirir coneixements i conceptes per comprendre la importància social i política de la literatura en relació amb les preocupacions i els ideals estètics
Realització d’activitats d’estudi i anàlisi dels conceptes teòrics fonamentals per entendre la literatura
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C5 Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics

Continguts
Tema Subtema
L’assignatura “Literatura i societat” s’imparteix en tres llengües diferents: català, castellà i anglès. L’alumne/a podrà triar el grup al qual es vol matricular. Per tal de poder veure les diferents versions de l’assignatura, cal que us dirigiu a les guies docents dels ensenyaments de grau corresponents:

-Grau d’Anglès:
https://moodle.urv.net/docnet/guia_docent/index.php?centre=12&ensenyament=1227&assignatura=12274009&any_academic=2009_10&any_academic=2009_10

- Grau de Llengua i Literatura Catalanes:
https://moodle.urv.net/docnet/guia_docent/index.php?centre=12&ensenyament=1225&assignatura=12254009&any_academic=2009_10&any_academic=2009_10

- Grau de Llengua i Literatura Hispàniques:
https://moodle.urv.net/docnet/guia_docent/index.php?centre=12&ensenyament=1226&assignatura=12264009&any_academic=2009_10&any_academic=2009_10

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent