Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Aplicar la interdisciplinariedad en el ámbito de las ciencias humanas |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Adquiere conocimientos literarios y culturales.
Comprende la literatura como un espacio de representación y debate ideológico y de construcción de discursos sociales.
Adquiere conocimientos y conceptos para comprender la importancia social y política.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
2 |
4 |
Estudios previos |
|
0 |
20 |
20 |
Prácticas a través de TIC |
|
0 |
80 |
80 |
Trabajos |
|
0 |
40 |
40 |
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l’assignatura
Presentació de l’entorn virtual de formació
Presentació del sistema de treball
|
Estudios previos |
Hi haurà un dossier de textos al Moodle.
1. Model de Pierre Bourdieu
2. Model d'Auerbach
3. Mites que es treballaran en l'assignatura
L'alumnat s'haurà de familiaritzar amb la terminologia específica i els conceptes bàsics que es treballaran a l'assignatura
|
Prácticas a través de TIC |
Les pràctiques consistiran en l'aplicació dels models teòrics a la comprensió i interpretació dels textos seleccionats (dossier) i a l'observació i valoració del funcionament de la literatura i l'art en l'entorn immediat de l'alumnat.
Per tal d'aconseguir-ho, s'hauran de fer diverses activitats.
Eines que s'utilitzaran:
1. Glossari
2. Qüestionari
3. Bloc de l'alumne/a
4. Fòrum/wiki
5. Tasques de comentari de text: penjar un fitxer
6. Exposició oral en format virtual (video) |
Trabajos |
Al llarg del curs s'hauran de fer dos treballs, un per a cadascun dels dos temes del curs.
Cada treball es presentarà per escrit (extensió màxima 25 pàgs.) i s'haurà de publicar en un blog. També es demanarà que els autors del segon treball en defensin personalment les tesis i conclusions i les comparteixin amb la resta d'estudiants en un fitxer audiovisual incrustat al blog (durada màxima: 15 minuts). S'hauran de seguir les pautes de redacció i de publicació dels treballs donades al Moodle. |
Atención personalizada |
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport del servei tècnic del Moodle |
descripción |
Per a les qüestions docents, la professora atendrà l'alumnat per e-mail a través del Moodle o al despatx, en horari de visita.
Per a les qüestions tècniques relacionades amb el funcionament de les eines virtuals, l'alumnat tindrà el suport del servei tècnic del Moodle |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Estudios previos |
|
Lectura de textos teòrics del dossier: Pierre Bourdieu, Auerbach. Lectura de relats mítics.
Controls de lectura i comprensió de textos. |
30% |
Prácticas a través de TIC |
|
S'hauran de fer diversos exercicis pràctics sobre els dos temes del programa.
1. Observació, descripció i valoració de l'entorn.
2. Anàlisi i comentari de textos.
3. Anàlisi i comentari de casos concrets.
Els exercicis es faran amb el suport de:
Bloc personal de l'assignatura
Tasques (penjar un fitxer)
Fòrum
Taller (avaluació entre iguals)
S'AVALUARÀ: Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d’observació i adequació dels continguts de l’assignatura a l’estudi de l’entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d’escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura.
Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d’internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici.
|
40% |
Trabajos |
|
Dos treballs. Sobre un tema (a elegir) entre els tractats en el Bloc 1 i en el Bloc 2 del Temari. S'haurà de presentar en format escrit (fitxer) i en format audiovisual (exposició oral de l'autor/autors)
S'AVALUARÀ: Els continguts. La capacitat d’observació, la bona estructuració del text (introducció, exposició de motius i dades, cites, notes, argumentació, conclusions, bibliografia), la valoració de les dades utilitzades i la formulació de conclusions personals. La utilització de les eines adequades per a la seva exposició. L'ús de la terminologia específica adequada. L'ús dels referents teòrics de l’assignatura per a l’elaboració de les conclusions.
Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d’internet sense citar-los amb l'exclusió total de l'exercici.
|
30% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Els criteris d'avaluació tindran en compte els factors següents: Correcció en l'expressió. Comprensió dels textos proposats i de les pautes donades per a la confecció dels exercicis. Bona estructuració dels exercicis (introducció, argumentacions, cites, conclusions, bibliografia, etc.). Capacitat d'observació i adequació dels continguts de l'assignatura a l'estudi de l'entorn. Recerca personal. Originalitat. Comprensió i ús de la terminologia específica. Capacitat de relacionar els textos proposats amb els contextos d'escriptura (el món en què es van escriure) i de lectura.Bona presentació. Es penalitzarà la còpia literal o adaptada de textos d'internet sense citar-los amb l'exclusió de l'exercici. A la SEGONA CONVOCATÒRIA caldrà refer els exercicis que hagin quedat suspesos en l'avaluació continuada. |
Básica |
, Dossier de lectures i materials disponible a l'inici del curs, ,
Erich Auerbach, Mimesis, , 1950
Pierre Bourdieu, Las reglas del arte: génesis y estructura del campo literario, Anagrama, 2002
Publi Ovidi Nasó, Les Metamorfosis, Fundació Bernat Metge,
Franz Kafka, La Metamorfosi, Proa, 2009
Patricia Higsmith, Notas de una cucaracha respetable, ,
Quim Monzó, Gregor, ,
Boris Vian, Le Loup garou ("El lobo hombre"), ,
|
A principi de curs es facilitarà una bibliografia extensa en format paper i estarà disponible al Moodle |
Complementaria |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|