Codi |
|
A1 |
Conèixer les coordenades espai – temporals (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions geogràfiques i culturals de la Història de l’Art. |
A19 |
Conèixer la relació interdisciplinària de les humanitats: Filosofia, llengües antigues, Lingüística, Semiòtica, Història del Teatre i la Literatura, Història de la Música, Mitologia clàssica, Història de les Grans Religions, Sociologia i Antropologia. |
A26 |
Conèixer les teories dels principals pensadors. |
A27 |
Capacitat de reflexió i de raonament crític. |
A28 |
Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica moderna. |
A29 |
Conèixer i comprendre les relacions ideològiques i estètiques entre la literatura i la societat. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d’innovació. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets. |
C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en llengua pròpia, de les oficials de la URV. |
C5 |
Comprometre’s amb la ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Comprendre les reflexions que sobre l'art s'han fet al llarg de la història |
A1 A19 A26 A27 A28 A29
|
B3 B4
|
|
Aprendre a analitzar textos. |
A26 A27 A29
|
B1 B3 B4
|
|
Elaborar sintèticament els coneixements rebuts i poder-los comunicar oralment i per escrit. |
A26 A27 A28 A29
|
B1 B3 B4 B6
|
C4 C5
|
Tema |
Subtema |
1. El naixement de la raó moderna.
2. El pensament crític de la Il·lustració.
3. El moviment romàntic i la formació de l'Idealisme.
4. El mètode científic i les ciències humanes: Positivisme i Historicisme.
5. Fenomenologia i Hermenèutica. |
1.1. De Descartes a Kant.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
45 |
45 |
90 |
Seminaris |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Esposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Analisi d'un text. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentaris dels textos del dossier de pràctiques. |
|
Descripció |
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentació dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). |
10 |
Proves de Desenvolupament |
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
80 |
Altres |
Comentaris de texts a l'aula. |
10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
BELAVAL, I. (Comp.), Racionalismo, Empirismo, Ilustración., Siglo XXI, Madrid
BELAVAL, I. (Comp.), La filosofía alemana de Leibniz a Hegel., Siglo XXI, Madrid
BROCÀ, S., Historia de la Filosofía., Edicions de la Facultat de Filosofia i lletres, Tarragona.
CASSIRER, E., El problema del conocimiento en la filosofía y la ciencia modernas., EMECE, Buenos Aires
DUQUE, F., Filosofía moderna. La era de la crítica., Akal, Madrid
Severino, E., La filosofía contemporánea., Ariel, Barcelona
|
Per a cada tema es lliurarà als estudiants una bibliografia específica. |
|
Complementària |
|
|
|