Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A20 |
Conèixer la història general i del territori |
| A21 |
Conèixer l'estructura diacrònica de la història |
| A22 |
Conèixer els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A20 |
Coneixement de l'estructura diacrònica de la història
Coneixement detallat d'un o més períodes específics del passat de la humanitat i, en aquest cas, de la història contemporània
Coneixement dels diversos models d'estructura política i social existents en aquest període de la història
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé d'interpretacions historiogràfiques sobre el tema
Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història contemporània, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant un èmfasi especial en la recopilació d'informació que faci cada alumne
| | A21 |
Coneixement de l'estructura diacrònica de la història
Coneixement detallat d'un o més períodes específics del passat de la humanitat i, en aquest cas, de la història contemporània
Coneixement dels diversos models d'estructura política i social existents en aquest període de la història
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé d'interpretacions historiogràfiques sobre el tema
Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història contemporània, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant un èmfasi especial en la recopilació d'informació que faci cada alumne
| | A22 |
Coneixement de l'estructura diacrònica de la història
Coneixement detallat d'un o més períodes específics del passat de la humanitat i, en aquest cas, de la història contemporània
Coneixement dels diversos models d'estructura política i social existents en aquest període de la història
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé d'interpretacions historiogràfiques sobre el tema
Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història contemporània, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant un èmfasi especial en la recopilació d'informació que faci cada alumne
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Coneixement de l'estructura diacrònica de la història
Coneixement detallat d'un o més períodes específics del passat de la humanitat i, en aquest cas, de la història contemporània
Coneixement dels diversos models d'estructura política i social existents en aquest període la història
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé d'interpretacions historiogràfiques sobre el tema
Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història contemporània, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant un èmfasi especial en la recopilació d'informació que faci cada alumne
| | B2 |
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé d'interpretacions historiogràfiques sobre el tema
Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història contemporània, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant un èmfasi especial en la recopilació d'informació que faci cada alumne
| | B3 |
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé d'interpretacions historiogràfiques sobre el tema
Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història contemporània, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant un èmfasi especial en la recopilació d'informació que faci cada alumne
| | B4 |
Analitzar, conèixer i valorar els conceptes a partir de les fonts històriques o bé d'interpretacions historiogràfiques sobre el tema
Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història contemporània, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant un èmfasi especial en la recopilació d'informació que faci cada alumne
| | B5 |
Anàlisi, valoració i elaboració d'un discurs raonat al voltant d'aspectes clau de la història contemporània, tenint en compte els diversos factors exposats a classe i posant un èmfasi especial en la recopilació d'informació que faci cada alumne
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Revolucio industrial i revolucions liberal-burgeses |
Conceptes. Les noves ideologies: liberalisme politic, romanticisme, nacionalisme, tradicionalismes-conservadorismes, socialismes, anarquisme |
La Segona Revolucio industrial i la societat de masses |
Concepte. Nacionalismes conservadors i xenofobia. els canvis culturals de la fi del segle XIX. El sufragi universal i les respostes |
Guerres mundials, comunisme, autoritarismes |
L'impacte de la Gran Guerra. Un mon que s'acaba. Impacte sobre les mentalitats a Europa i America. El periode d'entreguerres: els projectes revolucionari, reformista i autoritari en pugna. La Segona guerra mundial, Nou ordre, colaboracionismes, resistencies. Un nou tipus de conflicte. |
guerra Freda, descolonitzacio i "gran desenvolupament" d'Occident. Les crisis de finals dels 60. |
guerra Freda, descolonitzacio i "gran desenvolupament" d'Occident. Les crisis de finals dels 60. |
Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio |
Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
45 |
54 |
99 |
Seminaris |
|
15 |
20 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
0 |
12 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introduir l'alumne en els continguts i avaluacio. |
Sessió Magistral |
Explñicacio continguts programa |
Seminaris |
Treball conjunt sobre temes proposats pel professor |
Descripció |
A través d'entrevistes al despatx.
Consultes a traves d'email i de moodle |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Examens parcials sobre temari |
45% |
Proves pràctiques |
|
Sobre textos i lecures |
40% |
Proves de desenvolupament |
|
Asistencia i participacio |
15% |
Altres |
|
Sobre intervencions a classe i lectures |
sobre 10 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació contínua: -Tres proves escrites 45% -Treballs sobre lectures 30% -Assitencia i participacio a classe. 25% |
Bàsica |
La cultura europea del siglo XIX, Mosse, GL, Ariel, 1997
La cultura europea del siglo XX, Mosse, GL , Ariel , 1997
European Dictatorships 1918-1945, Lee, SL, Routledge, 2000
Liberalismo, fascismo o socialdemocracia, Luebbert, GM, Prensas Universitarias de Zaragoza, 1996
, , ,
Europa en crisis 1919-1939, Cabrera, Mercedes, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|