Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A20 |
Conèixer la història general i del territori. |
| A21 |
Conèixer l'estructura diacrònica de la història. |
| A22 |
Conèixer els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A20 |
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat, centrada en les organitzacions socials i les seves manifestacions culturals amb la finalitat que pugui contextualizar la posterior formació en història i matèries afins que ofereix la carrera
| | A21 |
Exposa de forma escrita els resultats de l'estudi en proves o petits treballs
| | A22 |
Utilitza informació i especialment de caràcter bibliogràfic
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
| | B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Les bases pensament Modern |
La revolució científica del XVII: La Il·lustració del XVIII. Els fonaments del pensament contemporani |
Revolucio industrial i revolucions liberal-burgeses |
Conceptes. Les noves ideologies: liberalisme politic, romanticisme, nacionalisme, tradicionalismes-conservadorismes, socialismes, anarquisme |
La Segona Revolucio industrial i la societat de masses |
Concepte. Nacionalismes conservadors i xenofobia. els canvis culturals de la fi del segle XIX. El sufragi universal i les respostes |
Guerres mundials, comunisme, autoritarismes |
L'impacte de la Gran Guerra. Un mon que s'acaba. Impacte sobre les mentalitats a Europa i America. El periode d'entreguerres: els projectes revolucionari, reformista i autoritari en pugna. La Segona guerra mundial, Nou ordre, colaboracionismes, resistencies. Un nou tipus de conflicte. |
La descolonització i la Guerra Freda |
La descolonitzacio. El neocolonisalisme. Els blocs i la Guerra Freda. El desenvolupamen econòmic d'Occident. Les crisis de finals dels 60. |
Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio |
Fi del comunisme, fonamentalismes, alarmes ecologiques i globalitzacio |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
40 |
50 |
90 |
Treballs |
|
4 |
28 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
12 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introduir l'alumne en els continguts de l'assignatura i en el sistema d'avaluació contínua. |
Sessió Magistral |
Explicació per part del professor dels continguts dels diversos temes que conformen l’assignatura |
Treballs |
Realització d’una ressenya crítica d’un dels llibres de la bibliografia específica que passarà el professor.
Realització d’un treball de síntesi i crítica bibliogràfica sobre un tema de l'assignatura.
Lliurament de la ressenya i del treball de recerca per escrit i en paper, seguint les pautes marcades pel professor
|
Resolució de problemes, exercicis |
Comentaris per escrit i orals sobre textos, documentals i/o pel•lícules, o conferències realitzades a les classes pràctiques. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada als alumnes en els temes referents a l'assignatura |
Descripció |
El professor atendrà individualment o en petits grups als alumnes en l’horari establert d’atenció als alumnes, ja sigui a iniciativa del professor o dels alumnes. Com a mínim es planteja una atenció personalitzada pel que fa al seguiment de l’assignatura i a l’orientació del treball de recerca.
També es podrà realitzar aquesta atenció mitjançant el Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Es valorarà l’assistència regular a les classes i la participació raonada |
10% |
Treballs |
|
Elaboració d’un treball bibliogràfic en petit grup sobre alguns aspecte cultural o social contemporani relacionat amb els continguts de l’assignatura, que impliqui la utilització de tres llibres i el plantejament general del tema. Els temes poden ser proposats pel professor o l’alumne, i han d’estar acceptats de comú acord: 25%
Realització d’una ressenya crítica d’un llibre de la bibliografia específica seguint les pautes del professor: 15%
|
40% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Realització de comentaris crítics, anàlisis o debats sobre textos, documentals i pel•lícules, conferències fets a les classes pràctiques.
Es valorarà la comprensió global, la capacitat analítica i crítica.
|
10% |
Proves de desenvolupament |
|
Es realitzaran dues proves escrites al llarg del curs sobre els continguts de l’assignatura donats a l’aula. Cada una de les proves abastarà la meitat del total de continguts de l’assignatura.
Es valorarà la comprensió global dels temes, la utilització d’un vocabulari adient, i la capacitat d’argumentació. Així com la correcció lingüística.
|
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'Avaluació Continuada comporta elseguiment i la valoració global de l'alumne, per tant la qualificació finaldels alumnes serà el resultat de l'aplicació automàtica dels percentatges percada un dels ítems d'avaluació. Si el resultat final és igual o superior a 5l'alumne estarà aprovat. Si l'alumne obté una qualificacióinferior a 5, pot realitzar l'examen final de primera convocatòria,examinant-se dels continguts de l'assignatura. Aquesta prova en aquest cas valdra el 100% de la nota. L'examen final de segonaconvocatòria és una prova de l'assignatura, i està dirigida als estudiants queno han superat o no han realitzat l'avaluació contínua. Aquesta prova en aquest cas valdra el 100% de la nota. |
Bàsica |
Casanova, Julián,, Europa contra Europa, 1914-1945, Crítica , 2011
Fontana, Josep, Por el bien del imperio, Pasado y Presente, 2012
Luebbert, GM , Liberalismo, fascismo o socialdemocracia, Prensas Universitarias de Zaragoza, 1996
Lee, SL, European Dictatorships 1918-1945, Routledge, 2000
Mosse, GL , La cultura europea del siglo XX, Ariel , 1997
Mosse, GL, La cultura europea del siglo XIX, Ariel, 1997
Fontana, J., La història dels homes , Crítica, 2000
Andersons, B. i ZINSSER, J.P., Historia de las mujeres: una historia propia, , Crítica, 1991
Ruiz Torres, P., L'època de la raó, Planeta, 1993
Fontana, J., L'època de les revolucions, Planeta, 1991
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|