Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les coordenades espaciotemporals (diacronia i sincronia), els límits i les interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’art. |
| A2 |
Analitzar la visió diacrònica general de la història de l'art universal. |
| A4 |
Interpretar els coneixements particulars i optatius de la història de l'art. |
| A5 |
Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
| A6 |
Interpretar les principals fonts literàries i documentals de la història de l’art. |
| A7 |
Interpretar les imatges (coneixements bàsics d'iconografia). |
| A8 |
Aplicar les diferents metodologies d’aproximació a la història de l’art i de la seva contingència històrica (historiografia de l’art). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix detalladament l'art produït a Europa al llarg dels segles XVII i XVIII
| | A2 |
És responsable de la necessitat de conèixer l'art modern per tenir una consciència clara de la història de l'art
Coneix detalladament l'art produït a Europa al llarg dels segles XVII i XVIII
| | A4 |
És responsable de la necessitat de conèixer l'art modern per tenir una consciència clara de la història de l'art
| | A5 |
Sap fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies historicoartístiques de l'art europeu del període que tractem
| | A6 |
Sap fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies historicoartístiques de l'art europeu del període tractat
| | A7 |
Sap fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies historicoartístiques de l'art europeu del període tractat
| | A8 |
Sap fer una anàlisi interpretativa des de les diverses metodologies historicoartístiques de l'art europeu del període tractat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
I.- Introducció
|
Tema 1. El Barroc. Teoria general i etapes. Nous conceptes espacials i plàstics. Progressiva integració de les arts majors. El Barroc com a art de la Contrareforma. |
II.- El Segle XVII. L'Europa catòlica
|
Tema 2. El Barroc a l’Europa catòlica. Arquitectura a Itàlia, França i Àustria en el segle XVII
Tema 3. El Barroc a l’Europa catòlica. L’escultura a Itàlia i França en el segle XVII
Tema 4. El Barroc a l’Europa catòlica. La pintura a Itàlia i França en el segle XVII. El naturalisme. El classicisme. L’il•lusionisme
Tema 5. El Barroc a l’Europa catòlica. L’academicisme francès. L’escola flamenca. |
III.- El Segle XVII, L'Europa protestant |
Tema 5. El Barroc a l’Europa protestant. Arquitectura i escultura a Holanda i Anglaterra
Tema 6. El Barroc a l’Europa protestant. Pintura a Holanda i Anglaterra |
IV.-El Barroc a Espanya
|
Tema 7. El Barroc a Espanya. Arquitectura i escultura
Tema 8. El Barroc a Espanya. La pintura del Segle d’Or |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
51 |
60 |
111 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
5 |
0 |
5 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
8 |
9 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
22 |
23 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura: programa, avaluació, bibliografia |
Sessió Magistral |
Descripció de l'Art del segle XVII i XVIII mitjançant la seva evolució cronològica. |
Pràctiques de camp/sortides |
Veure l'art del segle XVII i XVIII als museus, exposicions, etc. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes, en sessions quinzenals, preparan en grups reduïts una presentació sobre un artista |
Atenció personalitzada |
Aclarir conceptes, orientar a l'alumne i saber el seu nivell de conèixements de l'assignatura |
Descripció |
Aclarir conceptes, orientar a l'alumne i saber el seu nivell de conèixements de l'assignatura |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
assistència i participació a les classes. |
10% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
assistencia i participació a la pràctica |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
presentacions quinzenals en grups reduïts d'una aproximació a un artista, tot seguint un esquema previ |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
dues proves: la primera, a meitat de curs, es farà sobre els 4 primers temes. La segona, al final del curs, sobre els altres 4 temes |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria és una prova escrita general de tot el temari. El pes de la nota serà el 100%. |
Bàsica |
A. Blunt , Arte y arquitectura en Francia 1500-1700 , Cátedra , Madrid, 1977
J.J. Martín González , El artista en la sociedad española del siglo XVII , Cátedra , Madrid, 1986
J. Fernandez Arenas, B.Bassegoda, El barroco en España (Fuentes y textos), Gustavo Gili, Barcelona, 1983
AA.VV., El barroco y el rococó, Alhambra, Madrid, 1980
E. Male , El barroco: Arte religioso del siglo XVII: Italia, Francia, España, Flandes, Encuentro, Madrid, 1985
J. Brown, Imagen e ideas en la pintura española del siglo XVII, Alianza, Madrid, 1980
G.C. Argan, La arquitectura barroca en Italia, Nueva Visión, Nueva Visión, Buenos Aires, 1960
J.A. Maravall , La cultura del barroco. Análisis de una estructura histórica, Ariel, Barcelona, 1975
G.C. Argan, La Europa de las capitales, 1600-1700, Skira/Carroggio, Barcelona, 1964
F. Haskell, Patrones y pintores. Arte y sociedad en la Italia Barroca, Cátedra, Madrid, 1984
G.C. Argan , Renacimiento y Barroco, Akal, Madrid, 1987
J. Gállego, Visión y Símbolos en la pintura española del siglo de Oro, Cátedra, Madrid, 1984
|
|
Complementària |
, , ,
, , ,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
ART DEL SEGLE XIX/12214109 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
SOCIETAT I CULTURA A L'ÈPOCA MODERNA/12214006 | ART DEL RENAIXEMENT/12214106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
|
Altres comentaris |
Es convenient fer o haver fer previament Art del Renaixement i les asssignatures d'Art Medieval |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|