DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) ART CATALÀ MODERN I CONTEMPORANI Codi 12214116
Ensenyament
Grau d'Història de l'Art (2008)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer Jul., Set.
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
HOFMAN MATUSEVICH, VANINA YAEL
Adreça electrònica vaninayael.hofman@urv.cat
Professors/es
HOFMAN MATUSEVICH, VANINA YAEL
Web http://jorgeangel.carbonell@urv.cat
Descripció general i informació rellevant Estudi general de l'art produït a Catalunya al llarg de l'época moderna i contemporania.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Conèixer les coordenades espai-temps (diacronia i sincronia) i els límits i interrelacions culturals de la història i de la història de l’art.
 A2 Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions.
 A4 Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Assoleix una base de coneixements sobre les manifestacions artístiques del període que permeti la interpretació i la contextualització espai-temporal.
 A2 Aplica i relaciona l’aprofundiment en aquest període i les seves obres d’art a la docència, la conservació o la catalogació.
 A4 Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació des d’una perspectiva contemporània que inclogui també els avenços tecnològics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professorat
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient

Continguts
Tema Subtema
Renaixement -Les arts plàstiques
-L'arquitectura
Barroc -Les arts plàstiques
- Arquitectura i urbanisme
Segle XIX - L'academicisme
- El romanticisme
- El realisme
- El modernisme
Segle XX -El noucentisme
-Les primeres avantguardes
-La represa després de la Guerra civil
-L'art de la segona meïtat del segle XX
-Les darreres tendències

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 0 4
Sessió Magistral
A1
A2
40 80 120
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A4
8 0 8
Pràctiques de camp/sortides
A4
15 2 17
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries aprendre les especificitats de l'Art català
Sessió Magistral Exposició teòrica dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Visites a Museus, Fundacions i galeries
Pràctiques de camp/sortides Plantejar problemes d'atribució d'algunes obres de l'art català.
Atenció personalitzada Seguiment individual del treball que l'alumne exposarà i lliurarà.

Atenció personalitzada
Descripció
Orientació a l'alumne de com afrontar els continguts de l'assignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1
A4
Estudi directe de les obres 20% del total
Pràctiques de camp/sortides
A4
Resolució de dos casos pràctics 70% del total
Altres  

Participació de l'alumne a les classes.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

És plantejaran una serie de treballs que els alumnes hauran de resoldre en equip i també individualment, a partir dels quals es valoraran les competències pertinents i el nivell de coneixement de l'alumne. Tanmateix també es podra fer un treball monogràfic per pujar nota.La segona convocatòria servirà per a avaluar als alumnes que no han seguit o no han superat l'avaluació continuada. La prova consistirà en un exàmen en el qual s'hauran de comentar un seguit d'obres d'Art, desenvolupar diversos conceptes i respondre varies questions.


Fonts d'informació

Bàsica AAVV, Ars cataloniae, Curial, 2001
AAVV, Història de l'Art català, ed.62, 1981
AAVV, Historia del Arte hispánico, Alhambra, 1987
AAVV, Summa Artis, Espasa Calpe, 1993

Només he ressenyat la bibliografia general, atès que la bilbliografia específica serà lliurada a l'alumne a l'inici de cada tema.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ART CATALÀ MEDIEVAL/12214115

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
ART DEL RENAIXEMENT/12214106
ART DEL BARROC/12214107
ART DEL SEGLE XX/12214111
ART DEL SEGLE XIX/12214109
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent