Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer les coordenades espaciotemporals (diacronia i sincronia), els límits i les interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’art. |
| A2 |
Analitzar la visió diacrònica general de la història de l'art universal. |
| A5 |
Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
| A6 |
Interpretar les principals fonts literàries i documentals de la història de l’art. |
| A16 |
Conèixer els diferents períodes de la història universal. |
| A19 |
Conèixer la relació interdisciplinària de les humanitats: filosofia, llengües antigues, lingüística, semiòtica, història del teatre i la literatura, història de la música, mitologia clàssica, història de les grans religions, sociologia i antropologia. |
| A32 |
Manejar la terminologia bàsica de l’antropologia social i cultural. |
| A33 |
Conèixer i comprendre a un nivell elemental els sistemes socials (parentesc, religió i visió del món, política, economia, gènere, art, etc.) i les seves dinàmiques dins de cultures específiques. |
| A34 |
Conèixer i comprendre els processos contemporanis de multiculturalisme, interculturalitat i diversitat cultural. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
| B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
| B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat en l'entorn laboral i com a ciutadà |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Comprèn les reflexions que s'han fet sobre l'art al llarg de la història
| | A2 |
Comprèn les reflexions que sobre l'art s'han fet al llarg de la història
| | A5 |
Té visió de conjunt del pensament estètic
| | A6 |
Realitza treballs d'aprofundiment i síntesi a partir de les fonts literàries i la bibliografia fonamental
| | A16 |
Comprèn les reflexions que s'han fet sobre l'art durant la història
| | A19 |
Realitza comentaris de textos i assajos
Realitza treballs d'aprofundiment i síntesi a partir de les fonts bibliogràfiques fonamentals
| | A32 |
Elabora sintèticament els coneixements rebuts i els pot comunicar oralment o per escrit
| | A33 |
Comprèn les reflexions que s'han fet sobre l'art al llarg de la història
| | A34 |
Comprèn les reflexions que s'han fet sobre l'art al llarg de la història
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Comparteix i assumeix els objectius d’aprenentatge proposats pel professor
| | B2 |
Troba la solució adequada
| | B3 |
Aplica tècniques innovadores i obté resultats
| | B4 |
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
| | B5 |
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles
| | B6 |
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (suports audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B7 |
Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. L'ESTÈTICA ANTIGA GREGA. |
1.1. Plató.
1.2. Aristòtil. |
TEMA 2. L'ESTÈTICA MODERNA. |
2.1. Kant.
2.2. Hegel. |
TEMA 3. L'ESTÈTICA CONTEMPORÀNIA. |
3.1. Pensament crític i estètica: Benjamin i Adorno.
3.2. Estètica i Hermenèutica: Gadamer. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
45 |
45 |
90 |
Seminaris |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Seminaris |
Anàlisi d'un text. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentaris dels textos del dossier de pràctiques.
|
Atenció personalitzada |
Entrevista amb l'estudiant. |
Descripció |
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
80% |
Proves pràctiques |
|
Presentació a l'aula dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). |
10% |
Altres |
|
Presentació per escrit del comentaris de text que s'indiquin |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Cal aprovar l'examen per a poder fer mitja amb les altres activitats. En la segona convocatòria, en cas de no haver fet un seguiment del curs, a més de la prova de desenvolupament, s'hauran de presentar per escrit tots els comentaris de text. |
Bàsica |
BOSANQUET, B. , Història de l’estètica (2 vol.). , Edicions 62/Diputació de Barcelona, Barcelona, 1986
BOZAL, V. , Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas contemporáneas. (2 vol.) , Ed. Visor. , Madrid, 2000.
TATARKIEWICZ, W. , Historia de la estética (3 vol.)., Akal., Madrid, 2000.
VALVERDE, J.M. , Breve historia y antología de la estética.., Ariel, Barcelona, 1987.
, , ,
GIVONE, S. , Historia de la estética. , Tecnos. , Madrid, 1999.
|
Per cada tema del programa es lliurarà a l'estudiant una bibliografia específica. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|