Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions. |
| A7 |
Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació històrica.
| | A7 |
Aplica i assimila una visió global sobre la Història de les idees estètiques, des d’una perspectiva multicultura.
Assoleix la terminologia i els coneixements necessaris per analitzar i interpretar els diferents corrents estètics que han configurat la Història del Pensament, i la seva evolució en relació a l’entorn cultural i social.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. L'ESTÈTICA ANTIGA GREGA. |
1.1. Plató.
1.2. Aristòtil. |
TEMA 2. L'ESTÈTICA MODERNA. |
2.1. Kant.
2.2. Hegel. |
TEMA 3. L'ESTÈTICA CONTEMPORÀNIA. |
3.1. Pensament crític i estètica: Benjamin i Adorno.
3.2. Estètica i Hermenèutica: Gadamer. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
43 |
73 |
116 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
15 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
1 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentaris dels textos del dossier de pràctiques.
|
Atenció personalitzada |
Entrevista amb l'estudiant. |
Descripció |
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
80% |
Proves pràctiques |
|
Presentació a l'aula dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). |
10% |
Altres |
|
Presentació per escrit del comentaris de text que s'indiquin |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La prova de desenvolupament té un pes del 80% sobre la nota, però cal aprovar-la per a poder fer mitja amb les altres activitats (20%). En la segona convocatòria, en cas de no haver fet el seguiment del curs, a més de la prova de desenvolupament, s'hauran de presentar per escrit tots els comentaris de text. |
Bàsica |
BOSANQUET, B. , Història de l’estètica (2 vol.). , Edicions 62/Diputació de Barcelona, Barcelona, 1986
BOZAL, V. , Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas contemporáneas. (2 vol.) , Ed. Visor. , Madrid, 2000.
TATARKIEWICZ, W. , Historia de la estética (3 vol.)., Akal., Madrid, 2000.
VALVERDE, J.M., Breve historia y antología de la estética., Ariel, Barcelona, 1987.
GIVONE, S. , Historia de la estética. , Tecnos. , Madrid, 1999.
|
Per a cada tema del programa, es lliurarà a l'estudiant una bibliografia específica. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FILOSOFIA MODERNA I CONTEMPORÀNIA/12214012 | TEORIA DE L'ART/12214112 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|