Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions. |
| A7 |
Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació històrica.
| | A7 |
Aplica i assimila una visió global sobre la Història de les idees estètiques, des d’una perspectiva multicultura.
Assoleix la terminologia i els coneixements necessaris per analitzar i interpretar els diferents corrents estètics que han configurat la Història del Pensament, i la seva evolució en relació a l’entorn cultural i social.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. L'ESTÈTICA ANTIGA GREGA. |
1.1. Plató.
1.2. Aristòtil. |
TEMA 2. L'ESTÈTICA MODERNA. |
2.1. Kant.
2.2. Hegel. |
TEMA 3. L'ESTÈTICA CONTEMPORÀNIA. |
3.1. Pensament crític i estètica: Benjamin i Adorno.
3.2. Estètica i Hermenèutica: Gadamer. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
43 |
73 |
116 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
15 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
1 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentaris dels textos del dossier de pràctiques.
|
Atenció personalitzada |
Entrevista amb l'estudiant. |
Descripció |
Donada la situació d'emergència
sanitària, durant el curs 2020-21 s’atendrà els estudiants en tutoria
individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i
altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser
presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com
es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial,
per correu electrònic, Moodle...) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
80% |
Proves pràctiques |
|
Presentació a l'aula dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). |
10% |
Altres |
|
Presentació per escrit del comentaris de text que s'indiquin |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). La prova de desenvolupament té un pes del 80% sobre la nota, però cal aprovar-la per a poder fer mitja amb les altres activitats (20%). En la segona convocatòria, en cas de no haver fet el seguiment del curs, a més de la prova de desenvolupament, s'hauran de presentar per escrit tots els comentaris de text. |
Bàsica |
BOSANQUET, B. , Història de l’estètica (2 vol.). , Edicions 62/Diputació de Barcelona, Barcelona, 1986
BOZAL, V. , Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas contemporáneas. (2 vol.) , Ed. Visor. , Madrid, 2000.
TATARKIEWICZ, W. , Historia de la estética (3 vol.)., Akal., Madrid, 2000.
VALVERDE, J.M., Breve historia y antología de la estética., Ariel, Barcelona, 1987.
GIVONE, S. , Historia de la estética. , Tecnos. , Madrid, 1999.
BOSANQUET, B., Història de l’estètica (2 vol.), Edicions 62/Diputació de Barcelona, Barcelona, 1986
|
Per a cada tema del programa, es lliurarà a l'estudiant una bibliografia específica. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FILOSOFIA MODERNA I CONTEMPORÀNIA/12214012 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|