Type A
|
Code |
Competences Specific | | A3 |
Analitzar la visió diacrònica regional i completa dels fenòmens artístics territorials en el context europeu occidental i hispànic. |
| A4 |
Interpretar els coneixements particulars i optatius de la història de l'art. |
| A5 |
Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
| A9 |
Aplicar la metodologia científica en història de l'art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l'obra d'art, replantejament de problemes, recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions. |
| A17 |
Conèixer a trets generals la geografia regional i humana. |
| A19 |
Conèixer la relació interdisciplinària de les humanitats: filosofia, llengües antigues, lingüística, semiòtica, història del teatre i la literatura, història de la música, mitologia clàssica, història de les grans religions, sociologia i antropologia. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
| B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
| B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A3 |
Té visió diacrònica dels fenòmens artístics territorials més destacats
| | A4 |
Amplia els coneixements per a la cerca i el maneig de fonts bibliogràfiques, documentals i gràfiques, així com els recursos electrònics (TIC)
| | A5 |
Coneix els conceptes fonamentals aplicables a cada un dels períodes d'aquest
| | A9 |
Realitza, a través d'una investigació que utilitzi les fonts bibliogràfiques corresponents i els recursos electrònics disponibles, un treball de síntesi sobre un artista o sobre una obra determinada
| | A17 |
Comprèn l'evolució de l'Art espanyol des del romànic fins al segle XX
| | A19 |
Realitza, a través d'una investigació que utilitzi les fonts bibliogràfiques corresponents i els recursos electrònics disponibles, un treball de síntesi sobre un artista o sobre una obra determinada
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
| | B3 |
Busca nous procediments i mètodes per fer les coses
| | B4 |
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
| | B5 |
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles
| | B6 |
En les seves presentacions utilitza medis de suport
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
|
Topic |
Sub-topic |
1. Primary concepts. |
1.1. Chronology.
1.2. Research filmmaking.
1.3. Conservation films. |
2. Pioneers of Spanish cinema (1898-1910). |
2.1. Arrival of cinema in Spain.
2.2. First Spanish film.
2.3. Sideshow: Public and expansion.
2.4. First subjects of the films.
2.5. Big names (Chomón, Marr, Bathrooms and Others) |
3. Industrialization (1911-1930).
|
3.1. New venues and new audiences.
3.2. New movies.
3.3. Industrial centers: Madrid-Barcelona-Valencia.
3.4. New directors. |
4. The talkies in the Second Republic. |
4.1. Advent of sound.
4.2. Industrial infrastructures.
4.3. Directors.
4.4. Genres.
4.5. The cinema during the Civil War.
|
5. The cinema of the Franco autarchy. |
5.1. Franco Control.
5.2. Reconstruction of the industry.
5.3. Thematic models.
5.4. Filmmakers of the regime. |
6. Attempts to recover (1950-1961). |
6.1. The case of "grooves".
6.2. I Bardem Berlanga.
6.3. Salamanca Talks
6.4. Thematic models and new directors. |
7. Development at present. |
7.1. The "New Spanish Cinema"
7.2. International presence of Spanish cinema
7.3.El cinema as an ideological weapon.
7.4. The transition.
7.5. Current Spanish cinema. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
33 |
33 |
66 |
Assignments |
|
1 |
10 |
11 |
Practicums/Case studies |
|
12 |
12 |
24 |
Scientific and/or public events |
|
8 |
8 |
16 |
Personal tuition |
|
19 |
0 |
19 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
The teacher will introduce the curriculum and provide guidelines to follow during the course. |
Lecture |
Deepen the topics that relate to the course syllabus. |
Assignments |
There will be small jobs or comments on management of audiovisual and information about film criticism. |
Practicums/Case studies |
We view the most significant films of different periods covered. |
Scientific and/or public events |
They attend exhibitions on subjects complementary to film being made during the course and must attend film festivals or events taking place during the course. |
Description |
The teacher resolved in hours of tutoring in the office all the questions about the program, that as all queries sent by email. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
We appreciate comments on the planned lectures and audio-visual work that is requested. |
25% |
Scientific and/or public events |
|
We appreciate the comments made ??about visits to exhibitions and events in audiovisual assistance made ??in the province. |
5% |
Objective multiple-choice tests |
|
There will be a test consisting of 50 questions on the topics discussed in class. |
70% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
The second call will be held in the same way as the first: a test of objective type test more comments. |
Basic |
|
GARCIA ESCUDERO,
J.M.: Cine Español, Madrid, Rialp, 1962 GARCIA FERNÁNDEZ,
E.C.: Historia ilustrada del cine español,
Barcelona, Plaza & Janés, 1988. GASCA, Luis: Un
siglo de cine español, Barcelona, Planeta, 1998. GUBERN, R. et al.: Historia
del cine español, Madrid, Cátedra, 1995. GUBERN, R.
(coord.): Un siglo de cine español, Madrid,
Cuadernos de la Academia, 1997. MENDEZ LEITE, F.: Historia
del cine español, Madrid, Rialp, 1965, 2 vol. VV.AA.: Cine
español. Una historia por autonomías, Barcelona,
PPU, 1998, 2 vol. VV.AA.:
Historia del cine español, Madrid,Cátedra (Col. Signo e imágen),
1995.
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
HISTORY OF THE CINEMA AND OTHER AUDIOVISUALS ARTS/12214108 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
ARTISTIC LANGUAGES/12214001 | LITERATURE AND SOCIETY/12214011 | CONTEMPORARY SOCIETY AND CULTURE/12214105 | 20TH CENTURY SPANISH ART/12214216 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|