Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
| A11 |
Conèixer els aspectes bàsics de la museologia i la museografia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
| B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat en l'entorn laboral i com a ciutadà |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Comprèn la història del Patrimoni
| | A11 |
Coneix els diversos factors que han afectat a l'evolució del Patrimoni
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge
| | B2 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema i no quedar-se amb els símptomes
| | B7 |
Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
Tema |
Subtema |
1.- El marc jurídic del patrimoni cultural |
|
2.- Les categories de protecció del patrimoni cultural |
|
3.- Béns Culturals d'Interès Nacional (BCIN): règim de protecció de béns mobles i immobles |
|
4.- Béns Catalogats (Bcat): règim de protecció de béns mobles i immobles |
|
5.- El patrimoni arqueològic; El patrimoni documental i bibliogràfic; El patrimoni etnològic |
|
6.- El patrimoni de l'Esglèsia |
|
7.- Els museus |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
20 |
22 |
42 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
20 |
40 |
Debats |
|
12 |
15 |
27 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
1 |
3 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
30 |
34 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicacions teòriques sobre el contingut de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Els alumnes resoldran una sèrie de casos pràctics relacionats amb la matèria explicada a les sessions magistrals |
Debats |
Discussió sobre els textos treballats de forma autònoma pels estudiants en les sessions no presencials |
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà concertar tutories amb les professores de l'assignatura mitjançant el correu electrònic o la plataforma virtual Moodle. |
Descripció |
L'alumne podrà concertar tutories amb els professors de l'assignatura mitjançant el correu electrònic o la plataforma virtual Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Durant el curs es plantejaran una sèrie de supòsits pràctics que els alumnes hauran de resoldre |
50% |
Debats |
|
Es tindrà en compte la participació activa de l'alumne en els debats que es desenvolupin a classe |
10% |
Proves mixtes |
|
La prova constarà de preguntes curtes sobre el temari i una pràctica similar a les resoltes durant el curs |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La prova de segona convocatòria consistirà en la prova mixta descrita per primera convocatòria. Per la qualificació final es tindran en compte, en cas que siguin positives (qualificació superior a 5), les avaluacions obtingudes durant el curs. En cas que no s'hagi seguit l'avaluació continuada o s'hagi suspés, el pes de la nota de la prova mixta en segona convocatòria serà del 100%. |
Bàsica |
|
Llei 9/1993 del Patrimoni Cultural Català Ley 16/1985, de 25 de junio, del Patrimonio Histórico Español y Real Decreto 111/1986, de 10 enero, de desarrollo parcial de la LEY Sentència Tribunal Constitucional 17/1991 de 31 de gener Decret Legislatiu 1/2005, de 26 de juliol, del Text refós de la Llei de Urbanisme Ley de 16 de diciembre de 1954, de expropiación forzosa Texto refundido de la Ley de Propiedad Intelectual, y modificación, Real Decreto legislativo 1/1996, de 12 de abril, modificado en parte por la Ley 23/2006, de 7 julio Ley 23/1982, de 16 de junio, del Patrimonio Nacional Llei 17/1990, de 2 de novembre, de Museus Llei 10/2001, de 13 de juliol, d'arxius i documents Llei 4/1993, de 18 de març, del sistema bibliotecari de Catalunya Decret 78/2002, de 5 de març, del Reglament de Protecció del Patrimoni Arqueològic i Paleontològic Llei 2/1993, de 5 de març, de foment i protecció de la cultura popular i tradicional i de l'associacionisme cultural |
Complementària |
|
ALVAREZ ALVAREZ, JL Estudios sobre el Patrimonio Histórico Español, Madrid (1994) BARRAL I ALTET, X., L'art i la política de l'art, Cabrera de Mar (2001) BARRERO RODRIGUEZ C La ordenación jurídica del Patrimonio Histórico, Madrid (1990) CRESPI I VALLBONA, M., Patrimonio cultural, Madrid (2003) FARIÑA TOJO, J., La protección del patrimonio urbano: instrumentos normativos, Madrid (2000) MAZZOLENI, M., La tutela dei beni culturali nel diritto internazionale e comparato, Venezia (2002) OROZCO PARDO, G., La tutela civil y penal del patrimonio histórico, cultural o artístico, Madrid (1996) ORTEGA, J. L., A vueltas con el patrimonio cultural, Madrid (2004) Revista Patrimonio Cultural y Derecho, publicació periòdica de freqüència anual |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|