DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12214301
Ensenyament
Grau d'Història de l'Art (2008)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de grau Quart Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Història i Història de l'Art
Pedagogia
Coordinador/a
TAMARIT SUMALLA, MARIA ROSA
Adreça electrònica albert.macaya@urv.cat
mariarosa.tamarit@urv.cat
Professors/es
MACAYA RUIZ, ALBERT
TAMARIT SUMALLA, MARIA ROSA
Web
Descripció general i informació rellevant El Treball de fi de grau hauria de mostrar dins la seva originalitat i llibertat 8pel que fa a la tria de la temàtica) una voluntat i capacitat investigadora que permetin acreditar que s'han assolit els objectius d'aprenentatge del Grau.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Conèixer les coordenades espaciotemporals (diacronia i sincronia), els límits i les interrelacions geogràfiques i culturals de la història de l’art.
 A3 Analitzar la visió diacrònica regional i completa dels fenòmens artístics territorials en el context europeu occidental i hispànic.
 A4 Interpretar els coneixements particulars i optatius de la història de l'art.
 A6 Interpretar les principals fonts literàries i documentals de la història de l’art.
 A8 Aplicar les diferents metodologies d’aproximació a la història de l’art i de la seva contingència històrica (historiografia de l’art).
 A9 Aplicar la metodologia científica en història de l'art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l'obra d'art, replantejament de problemes, recerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesis, formulació ordenada de conclusions.
 A16 Conèixer els diferents períodes de la història universal.
 A19 Conèixer la relació interdisciplinària de les humanitats: filosofia, llengües antigues, lingüística, semiòtica, història del teatre i la literatura, història de la música, mitologia clàssica, història de les grans religions, sociologia i antropologia.
 A24 Elaborar, relacionar, sintetitzar i representar gràficament i cartogràficament informació geogràfica per a la comprensió i interpretació del territori.
 A27 Capacitat de reflexió i de raonament crític.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre
 B2 Resoldre problemes de forma efectiva
 B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
 B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
 B6 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Integra adequadament les competències específiques en relació a l'anàlisi i coneixement dels períodes històrics i de l'estructura diacrònica de l'Història de l'Art
 A3 Integra adequadament les competències específiques en relació amb l'anàlisi i coneixements dels períodes històrics i de l'estructura diacrònica de l'Història de l'Art
 A4 Integra adequadament les competències específiques en relació amb l'anàlisi i coneixements dels períodes històrics i de l'estructura diacrònica de l'Història de l'Art
 A6 Ha estat capaç d'integrar la metodologia del treball històric - artístic i d'analitzar críticament les fonts i les creacions artístiques
 A8 Ha estat capaç d'integrar la metodologia del treball històric - artístic i d'analitzar críticament les fonts i les creacions artístiques
 A9 Ha estat capaç d'integrar la metodologia del treball històric - artístic i d'analitzar críticament les fonts i les creacions artístiques
 A16 Integra adequadament les competències específiques en relació amb l'anàlisi i coneixements dels períodes històrics i de l'estructura diacrònica de l'Història de l'Art
 A19 Integra adequadament les competències específiques en relació amb l'anàlisi i coneixements dels períodes històrics i de l'estructura diacrònica de l'Història de l'Art
 A24 Comunica correctament en la llengua pròpia un resum coherent del treball realitzat
 A27 Ha estat capaç d'elaborar un discurs concís, coherent i que comuniqui els resultats del treball
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
 B2 Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
 B3 Aplica tècniques innovadores i obté resultats
 B4 Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
 B6 Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (suports audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Cada estudiant triarà lliurement una tutora o un tutor per al seu treball de Fi de Grau, 


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A24
3 1 4
Elaboració del treball de fi de grau
0 0 0
Selecció/assignació del treball de fi de grau
A1
A3
A9
6 10 16
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
A1
A3
A9
10 7 17
Resolució de problemes, exercicis
A1
A3
A4
12 10 22
Estudis previs
A1
A3
A4
10 10 20
Pràctiques de camp/sortides
A1
A3
A4
10 12 22
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
A1
A8
B4
8 6 14
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries
Elaboració del treball de fi de grau
Selecció/assignació del treball de fi de grau
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
Resolució de problemes, exercicis
Estudis previs
Pràctiques de camp/sortides
Presentació i defensa del treball de fi de Grau

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat).
Descripció

La tutora o el tutor tindran l'obligació de marcar un seguiment i de proporcionar les eines d'ibvestigació així com totes les fonts d'informació que li demani l'estudiant per tal de conduir a bon port les investigacions


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat)
Metodologies Competències Descripció Pes        
Activitats Introductòries
A24
Trobades prèvies a la tria del tema i anàlisi de les bases de dades generals 10%
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
A1
A8
B4
El 70% de l'avaluació es basarà en la presentació i defensa pública del treball de Grau 70%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Es proporcionaran fonts d'informació específiques per a cada treball

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent