Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix i comprèn els fonaments de la comunicació publicitària moderna: principals tècniques, actors i estructures
Coneix i comprèn el funcionament de l'agència de publicitat com a estructura bàsica de la planificació, l'execució i el seguiment de les campanyes publicitàries
Coneix com es planifica la comunicació publicitària en les empreses i les institucions mitjançant el desenvolupament dels diversos aspectes i passos que comporta la realització d'una campanya publicitària
Adquireix una visió global de les relacions públiques, introduint-se en els seus conceptes clau, la seva terminologia específica, els seus elements distintius i les seves principals tècniques
Adquireix una perspectiva general de la pràctica de les relacions públiques (actors principals, departaments i agències, funcions i estructures), així com de les característiques i particularitats dels professionals de les relacions públiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Publicitat:
Tema 1: Introducció a la publicitat com a procés de comunicació. Conceptes bàsics.
Tema 2: Models teòrics de la publicitat.
Tema 3: Història de la publicitat.
Tema 4: L'anunciant.
Tema 5: Les empreses publicitàries.
Tema 6: Relació agència-anunciant.
Tema 7: L'estratègia publicitària.
Tema 8: El missatge publicitari i la campanya.
Tema 9: La creativitat publicitària.
Tema 10: Els mitjans publicitaris: la planificació.
Tema 11: Els nous mitjans interactius.
Tema 12: Legislació publicitària.
Tema 13: El consumidor.
Tema 14: La investigació publicitària.
Tema 15: La crisi de la publicitat. |
|
Relacions públiques:
Tema 16: Introducció a les relacions públiques (rrpp). Conceptes bàsics.
Tema 17: Models teòrics.
Tema 18: Història de les rrpp.
Tema 19: La investigació en rrpp.
Tema 20: Planificació i gestió de campanyes.
Tema 21: La comunicació interna.
Tema 22: Les rrpp financeres.
Tema 23: La comunicació de crisi i de risc.
Tema 24: La relació amb els mitjans de comunicació.
Tema 25: Els nous usos comunicatius d'Internet.
Tema 26: L'organització d'esdeveniments: les fires comercials.
Tema 27: Organització de congressos i altres tipus d'actes.
Tema 28: Patrocini, mecenatge i programes de sponsorització.
Tema 29: La marca i la identitat visual corporativa.
Tema 30: Rrpp, política i govern. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
50 |
0 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
22.5 |
51 |
73.5 |
Presentacions / exposicions |
|
12.5 |
40 |
52.5 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
40 |
44 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
El professor explicarà en què consistirà l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
La primera sessió de l'assignatura serà introductòria. En ella s'explicarà el pla docent, el temari, la planificació i l'avaluació. |
Sessió Magistral |
L'assignatura es composa de 50 sessions magistrals de classes teòriques que es corresponen amb el temari. El contingut impartit pel professor en aquestes sessions serà completat pels alumnes i avaluat en les proves quadrimestrals. |
Pràctiques a laboratoris |
Es realitzaran 4 pràctiques dobles en grup (2 per quadrimestre) que es començaran treballant a les classes pràctiques. |
Presentacions / exposicions |
Aquestes 4 pràctiques dobles s'exposaran a classe. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes podran adreçar-se al professor per qualsevol dubte o aclariment i tindran una atenció personalitzada. |
Descripció |
Els alumnes podran dirigir-se a les professores i rebran atenció personalitzada al seu despatx en els horaris d'atenció a l'estudiant que aquestes comuniquin a principi de curs. Es prega sol·licitar cita prèvia per email 24 hores abans. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Cada quatre setmanes els alumnes realitzaran una pràctica en grup. En faran 4 en total, que posteriorment presentaran amb un Power Point a classe. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Es faran presentacions de les pràctiques realitzades en grup cada 15 dies. |
10% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
A finals dels dos quadrimestres es farà una prova escrita sobre els continguts teòrics. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aclariments: -Es realitzaran 4 pràctiques. Dos en el primer quadrimestre i dos en el segon. Per tant, cada pràctica valdrà el 12.5% de la nota final. D'aquest 12.5% un 10% correspondrà al contingut de la pràctica i el treball realitzat i el restant 2.5% correspondrà a la presentació oral a classe amb el seu corresponent Power Point. -Les dues proves, que es faran al final de cada quadrimestre, valen el 50% de la nota final. Així doncs, cadascuna val el 25%. -Els alumnes que es presentin en segona convocatòria hauran de passar una prova final amb el contingut teòric de tot el curs i, a més, entregar les 4 pràctiques que s'han d'anar treballant al llarg de l'assignatura. La prova final val el 50% i les pràctiques l'altre 50%. |
Bàsica |
Ortega, Enrique, La comunicación publicitaria, 2004, Pirámide
Tellis, G.J., Estrategias de publicidad y promoción, 2001, Addison Wesley
Tellis, G.J. & Ambler, T., The Sage Handbook of Advertising, 2007, Sage Publications
Victoria, J.S., Reestructuras del sistema publicitario, 2005, Ariel Comunicación
Fernández Cavia, J. y Huertas, A., Redacción en relaciones públicas, 2009, Pearson/Prentice Hall
Wilcox, D., Cameron, G. & Xifra, J., Relaciones públicas. Estrategias y tácticas, 2006, Pearson/Prentice Hall
Grunig, J. & Hunt, T., Dirección de relaciones públicas, 2003, Gestión 2000
|
|
Complementària |
|
Publicitat: Pérez Ruiz, M.A. (1996). Fundamentos de las estructuras de la publicidad. Editorial Síntesis, Madrid. Rodríguez del Bosque, I.; Suárez, A. y García de los Salmones, M.M. (2008). Dirección publicitaria. Editorial UOC, Barcelona. Pérez-Latre, F. J. (2000). Planificación y gestión de medios publicitarios. Ariel Comunicación, Barcelona. Sánchez Guzmán, J.R. (1993). Teoría de la publicidad. Tecnos, Madrid. Hernández Martínez, C. (2004). Manual de creatividad publicitaria. Síntesis, Madrid. Méndiz, A. (2007). Nuevas formas publicitarias. Univ. de Málaga, Málaga. Ries, A. & Ries, L. (2003). La caída de la publicidad y el auge de las relaciones públicas. Urano, Barcelona. Klein, N. (2001). NoLogo. El poder de las marcas. Paidós, Barcelona. Relacions Públiques: Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i
Wilcox, D.L. (2001):Relaciones Públicas.
Estrategias y tácticas. Addison Wesley, Madrid. Arceo,
J.L. (1999): Tratado de Publicidad y
Relaciones Públicas. ICIE, Madrid. Center, A. H. & Jackson, P. (2003).
Public Relations Practices. Managerial
Case Studies and Problems. Prentice Hall, New Jersey. Harrison, S. (2002): Relaciones
Públicas: una introducción. Thomson,
Australia. L’Etang,
J. & Pieczka, M. (2006). Public
Relations. Critical Debates and Contemporary Practice. Laurence Erlbaum
Associates, Mahwah, New Jersey. Tench,
R. & Yeomans, L. (2006). Exploring
Public Relations. Prentice Hall, Harlow. Theaker,
A. (2001). The Public Relations Handbook.
Routledge, London. Xifra,
J. (2007). Técnicas de las Relaciones
Públicas. UOC, Barcelona. ADECEC (1997): El libro práctico de la comunicación y las relaciones públicas. Folio, Barcelona. Atkin,
C.K. i Rice, R.E. (2001): Public
communication campaigns. SAGE, Thousand Oaks. Black, S. (1994): Las relaciones públicas. Un factor clave de gestión. Ed. Hispano
Europea, Barcelona. (1999): ABC de las relaciones públicas. Todos los secretos y fundamentos de las
relaciones públicas. Gestión 2000, Barcelona. Broom, G.M.; Cutlip, S.M.; Center, A.H.
(2001): Relaciones públicas eficaces.
Gestión 2000. Barcelona. |
Assignatures que en continuen el temari |
CORRENTS ESTÈTICS CONTEMPORANIS EN COMUNICACIÓ/12224009 | COMUNICACIÓ I IMATGE CORPORATIVA/12224115 | CREATIVITAT PUBLICITÀRIA/12224111 | ESCRIPTURA CREATIVA/12224203 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
FONAMENTS DEL PERIODISME/12224104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTÀNDARD ORAL I ESCRIT DE LA LLENGUA (CATALÀ)/12224007 | ESTÀNDARD ORAL I ESCRIT DE LA LLENGUA (CASTELLÀ)/12224010 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|