Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16 |
Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16 |
Coneix els fonaments teòrics de la creativitat aplicada a la publicitat
Adquireix i posa en pràctica en l'àmbit de la publicitat les principals tècniques creatives
Desenvolupa íntegrament un projecte de campanya publicitària des del punt de vista de la creativitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
Troba la solució adequada
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Troba nous mètodes per fer les coses
| | B4 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
| | B11 |
Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció |
|
Introducció a la creatvitat |
Definició. Creativitat conceptes i idees. Antecedents
Procés Creatiu.
Actituds i aptituds d’una persona creativa.
|
Creativitat i Publicitat |
L’Agència Publicitària – Estructura publicitària.
Entorn Humà: L’equip creatiu –copy, director d’art-
Redacció publicitària - Direcció d’Art
Altres departaments i la creativitat
|
Procés Creatiu Publicitari. Creativitat Publicitària |
Fase Prèvia Briefing, Estratègia Creativa, Concepte Creatiu
La materialització de la creativitat (copy, art)
Fonaments creatius publicitaris (copy, titular, slogan + layout..)
Fase Posterior: Investigació, Valoració (pre test, post test)
|
Tècniques creatives vs. Bloqueig |
|
Mitjans i creativitat (premsa, exterior, TV, ràdio, internet) |
|
Grans creatius de la història de la Publicitat (Bernbach, Ogilvy; Hopkins, Webb Young...) |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
6 |
36 |
42 |
Sessió Magistral |
|
36 |
100 |
136 |
Taller (arquitectura) |
|
8 |
100 |
108 |
Presentacions / exposicions |
|
72 |
100 |
172 |
Treballs |
|
0 |
0 |
0 |
Atenció personalitzada |
|
18 |
0 |
18 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Contingut teòric - pràctic.
|
Sessió Magistral |
Explicació per part del professor de les diferents tècniques de creativitat publicitària, la història de la creativitat publicitària i el marc actual de la publicitat. |
Taller (arquitectura) |
Resolució per part de l’alumne de pràctiques en grup. Joc de rol anunciant-agència. |
Presentacions / exposicions |
Presentació i defensa per part de l’alumne de les propostes creatives generades com a resposta a brífings concrets. |
Treballs |
Desenvolupament de treballs individuals de caràcter gràfic i conceptual amb l’objectiu de reforçar les eines necessàries per a esdevenir director d’art. |
Atenció personalitzada |
Voluntat d’apropament a la realitat publicitària actual: reflex pràctic de la experiència professional del professorat. Fugida d’una assignatura de Creativitat abstracta.
|
Descripció |
Ressolució amb els alumnes de tots els dubtes i problemes que sorgeixin sobre el programari de disseny grpàfic necessàri per al correcte desenvolupament de les tasques de creativitat publicitària. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Examen teòric on s'avaluarà la capacitat d'anàlisi crític per part de l'alumne i els coneixements adquirits durant el desenvolupament de l'assignatura (serà sorpresa durant el segon quatrimestre) |
20% |
Altres |
|
Part pràctica. Correcte presentació de tots els treballs pràctics. |
80% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura es presenta dual, teòric - pràctica. I les dues vessants hauran d'aprovar-se per separat. Segona Convocatòria Presentació de totes les pràctiques proposades durant el curs i realització d'un examen final. |
Bàsica |
Ricarte, José M., Creatividad y comunicación creativa, , 1998
Ricarte, José M., Procesos y técnicas creativas publicitarias: ideas básicas , , 2000
Hernández, Caridad, Manual de creatividad publicitaria. , , 1999
Moliné, Marçal , La Fuerza de la Publicidad,, , 1999
|
|
Complementària |
Bassat Luis, El libro rojo de la publicidad,, , 1993
Lorente, Joaquin , Casi todo lo que sé de publicidad,, , 1991
Ogilvy, David, Confesiones de un publicitario, , 1967
Ogilvy, David , Ogilvy y la Publicidad, , 1990
Bernbach, William , Bill Bernbach dijo...,, , 1999
Oejo, Eduardo , Dirección de Arte. La cara oculta de la imagen publicitaria,, , 1998
Jorge DEL RÍO PÉREZ, La creatividad publicitaria en la literatura científica: una revisión, , 2006
Boto, Ángela, Corazonadas inteligentes, , 2005
Epstein, Robert, El genio que llevamos dentro, , 2005
Giquel, O, Strategic planner, , 2003
Rom, J, Estrategia en tiempos de crisis. El valor actual de la metodología estratégica en la concepción de las campañas publicitarias, , 2012
Pray, D, Art and Copy, , 2009
|
|
|
Altres comentaris |
Elements a tenir en compte:
Tant la part teòrica com la pràctica han de superar-se i compten per obtenir la nota final de l’assignatura.
Es valorarà la presència continua a classe.
Es valorarà l’actitud a classe.
Es valorarà la qualitat formal de les tasques proposades.
Tot plegat repercutirà en la valoració subjectiva del professor en cas de una nota ajustada o problemes amb les mitjanes.
Les pràctiques només poden presentar-se a classe el dia de classe i en l’horari lectiu de l’assignatura.
Penalització per a treballs presentats fora de la data proposada.
2 punts menys sobre la nota de la pràctica presentada amb retard per setmana
No s’accepten pràctiques amb un retard superior. (Sense justificar de forma adient)
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|