Type A
|
Code |
Competences Specific | | A16 |
Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques. |
| B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
| B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
| B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A16 |
Coneix els fonaments teòrics de la creativitat aplicada a la publicitat
Adquireix i posa en pràctica en l'àmbit de la publicitat les principals tècniques creatives
Desenvolupa íntegrament un projecte de campanya publicitària des del punt de vista de la creativitat
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Identify problems and take decisions to solve them.
Collect the information they need so that they can solve problems using data and not subjective opinion, and subjecting the information at their disposal to logical analysis.
Draw up strategies to solve problems.
Adopt a method of analysis that enables them to identify non-obvious causes and evaluate their impact on problems.
Find appropriate solutions.
Transfer classroom exercises and the cases they have studied to real situations in other environments.
| | B3 |
Find new methods for doing things.
| | B4 |
Analyze their limitations and the chances they have of carrying out the task/job.
| | B11 |
Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
| | C4 |
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
Creativitat i tipus de pensament |
Definició de creativitat.
Diferències entre creativitat i creació.
Innovation engine i invention cycle de Tina Seelig
El pensament lateral i el pensament vertical.
Les tècniques del pensament lateral d'Edward de Bono. |
La busca de la gran idea |
El procés creatiu: models clàssics i models cognitius
James Webb Young i la seva tècnica per produir idees.
Consells per tenir bones idees.
Tècniques i mètodes de creació en grup: brainstorming, SCAMPER, mètode de circulació d'idees o 635, 6 barrets per pensar. |
Del briefing a l’estratègia |
El briefing com a punt de partida.
La creativitat a partir de l'estudi del producte.
La creativitat a partir de l'estudi del target: humanització del target, la seva cultura, mapa de l'empatia i mapa visual, insights.
Strategic thinking.
L’estratègia publicitària i actors rellevants:
Posicionament. Reason why. USP i ESP. Copy strategy. Star strategy.
Limitadors de l'estratègia: llei de la publicitat, bloquejos emocionals. |
Donar forma a la idea |
Fonaments de la redacció publicitària.
Fonaments del disseny gràfic.
Figures retòriques.
Música i publicitat.
Storytelling.
|
Fer la idea una realitat |
Creació de campanyes de publicitat en diversos mitjans (TV/cine, premsa gràfica, ràdio, exterior, internet, xarxes socials, marketing directe).
Gamificació.
Apps i internet de les coses.
Branded content.
Creativitat a temps real.
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
23 |
10 |
33 |
Practical cases/ case studies |
|
10 |
20 |
30 |
Presentations / oral communications |
|
10 |
20 |
30 |
Assignments |
|
15 |
40 |
55 |
IT-based practicals in computer rooms |
|
12 |
22 |
34 |
Simulation |
|
8 |
3 |
11 |
Reading written documents and graphs |
|
1 |
20 |
21 |
Personal attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Explicació dels continguts, metodologies d'aprenentatge i avaluació
|
Lecture |
Explicació per part del professora dels diferents tipus de pensament creatiu i donar les eines i tècniques suficients per a què l'alumne pugui aplicar la creativitat en la ressolució de campanyes. |
Practical cases/ case studies |
Resolució per part de l’alumne de pràctiques en grup. Joc de rol anunciant-agència. |
Presentations / oral communications |
Presentació i defensa per part de l’alumne de les propostes creatives generades com a resposta a brífings concrets. |
Assignments |
Desenvolupament de treballs en grup de caràcter gràfic, conceptual i audiovisual amb l’objectiu de reforçar les eines necessàries per a esdevenir director d’art, planificador estratègic o director de comptes. |
IT-based practicals in computer rooms |
Pràctiques de disseny gràfic als laboratoris de la universitat (Photoshop i Illustrator) |
Simulation |
Sortida programada a una escola de creatius de Barcelona amb simulació d'un cas real |
Reading written documents and graphs |
Lectura d'un llibre i redacció d'una ressenya crítica |
Personal attention |
Tutories personalitzades per resoldre dubtes a petició de l'alumne |
Description |
Els alumnes podran dirigir-se a la professora i rebran atenció personalitzada al seu despatx per a la ressolució de dubtes i orientacions de les pràctiques. Es prega sol·licitar cita prèvia per email a natalia.lozano@urv.cat |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / oral communications |
|
Els treballs en grup incorporen una part avaluable mitjançant les presentacions orals |
5% |
Assignments |
|
Es realitzaran treballs individuals i en grup |
60% |
Simulation |
|
Es realitzarà una crònica individual de la simulació |
5% |
Reading written documents and graphs |
|
Lectura i redacció d'una ressenya crítica |
15% |
Others |
|
Assistència, participació i actitud a les classes |
15% |
|
Other comments and second exam session |
Primera convocatòria (maig) Les pràctiques i ressenya que obtinguin una nota inferior a 4, s'hauran de repetir a la convocatòria de juny. Les pràctiques repetides no podran obtenir una nota superior a 6.
Segona convocatòria (juny) L'alumnat que no segueixi l'avaluació contínua només té la possibilitat d'anar a 2a convocatòria. Avisar abans del 30 de setembre a la professora de voler optar per aquesta modalitat d'avaluació. Presentació de 5 de les pràctiques avaluables proposades durant el curs de manera individual (60%), una ressenya (15%) i un únic examen teórico-pràctic (25%) que es realitzarà al juny. Les pràctiques i la ressenya s'entregaran dins de la primera convocatòria i, les pràctiques que obtinguin una nota inferior a 4 s'hauran de repetir a la convocatòria de juny. Els treballs repetits no podran obtenir una nota superior a 6. |
Basic |
Hernández, Caridad, Manual de creatividad publicitaria. , , 1999
Moliné, Marçal , La Fuerza de la Publicidad,, , 1999
Pricken, Mario, Publicidad creativa. Ideas y técnicas de las mejores campañas internacionales, , 2004
Ricarte, José M., Creatividad y comunicación persuasiva, , 1998
Farran Teixidó, Eduard, Des de la trinxera. Manual de supervivència en creativitat publicitària, , 2010
Cosme, Santiago, Superpoderes creativos. Trucos y astucias para crear anuncios, , 2017
De Bono, Edward, El pensamiento lateral, , 1998
Kavounas Taylor, Alice, Strategic thinking. Pensamiento estratégico para creativos publicitarios., , 2013
Seelig, Tina, inGenius. A crash course into creativity, , 2012
Seelig, Tina, Creativity rules, , 2015
Webb Young, James, Una técnica para producir ideas, , 1940
Williams, E., La nueva publicidad. Las mejores campañas, , 2010
http://adsoftheworld.com/, Ads of the world, ,
http://creativity-online.com/, Creativity online, ,
|
|
Complementary |
Oejo, Eduardo , Si no te ven no existes, , 2004
Bassat Luis, El libro rojo de la publicidad,, , 1993
Lorente, Joaquin , Casi todo lo que sé de publicidad,, , 1991
Ogilvy, David, Confesiones de un publicitario, , 1967
Bernbach, William , Bill Bernbach dijo...,, , 1999
Rom, J, Estrategia en tiempos de crisis. El valor actual de la metodología estratégica en la concepción de las campañas publicitarias, , 2012
Pray, D, Art and Copy, , 2009
Ricarte, José M., Procesos y técnicas creativas publicitarias: ideas básicas, , 2000
Young, James Webb, Una técnica para producir ideas, , 1982
Arroyo, Isidoro, La profesión de crear, , 2005
|
|
Subjects that continue the syllabus |
DIRECTING ACCOUNTS IN ADRTSIG AND PUBLIC RELATIONS/12224116 | DOCUMENTARY AND ADVERTISING PHOTOGRAPHY/12224205 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
CORPORATE COMMUNICATION AND IMAGE/12224115 | PUBLIC RELATIONS TECHNIQUES/12224112 | DIRECTING ACCOUNTS IN ADRTSIG AND PUBLIC RELATIONS/12224116 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
AUDIOVISUAL AND INTERNET TECHNOLOGY/12224006 | THE ORAL AND WRITTEN LANGUAGE STANDARD (CATALAN)/12224007 | THE ORAL AND WRITTEN LANGUAGE STANDARD (SPANISH)/12224010 | GRAPHIC DESIGN AND MUTIMEDIA/12224107 | FUNDAMENTALS OF ADVERTISING COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS/12224106 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|