IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) ADVERTISING CREATIVITY Code 12224111
Study programme
Bachelor's Degree in Publicity and Public Relations (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
9 Compulsory Third AN
Language
Català
Department Communication Studies
Coordinator
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
E-mail natalia.lozano@urv.cat
Lecturers
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
Web
General description and relevant information This course presents the study of creativity as a process of persuasive communication from a theoretical and practical aspects. The subject will review the most common tools and techniques for creating creative advertising campaigns.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A16 Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives.
Type B Code Competences Transversal
 B2 Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques.
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
 B4 Autonomy, responsibility and initiative
 B11 Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A16 Coneix els fonaments teòrics de la creativitat aplicada a la publicitat
Adquireix i posa en pràctica en l'àmbit de la publicitat les principals tècniques creatives
Desenvolupa íntegrament un projecte de campanya publicitària des del punt de vista de la creativitat
Type B Code Learning outcomes
 B2 Identify problems and take decisions to solve them.
Collect the information they need so that they can solve problems using data and not subjective opinion, and subjecting the information at their disposal to logical analysis.
Draw up strategies to solve problems.
Adopt a method of analysis that enables them to identify non-obvious causes and evaluate their impact on problems.
Find appropriate solutions.
Transfer classroom exercises and the cases they have studied to real situations in other environments.
 B3 Find new methods for doing things.
 B4 Analyze their limitations and the chances they have of carrying out the task/job.
 B11 Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
Type C Code Learning outcomes
 C3 Locate and access information effectively and efficiently.
 C4 Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation

Contents
Topic Sub-topic
Creativitat i tipus de pensament Definició de creativitat.
Diferències entre creativitat i creació.
Innovation engine i invention cycle de Tina Seelig
El pensament lateral i el pensament vertical.
Les tècniques del pensament lateral d'Edward de Bono.
La busca de la gran idea El procés creatiu: models clàssics i models cognitius
James Webb Young i la seva tècnica per produir idees.
Consells per tenir bones idees.
Tècniques i mètodes de creació en grup: brainstorming, SCAMPER, mètode de circulació d'idees o 635, 6 barrets per pensar.
Del briefing a l’estratègia El briefing com a punt de partida.
La creativitat a partir de l'estudi del producte.
La creativitat a partir de l'estudi del target: humanització del target, la seva cultura, mapa de l'empatia i mapa visual, insights.
Strategic thinking.
L’estratègia publicitària i actors rellevants:
Posicionament. Reason why. USP i ESP. Copy strategy. Star strategy.
Limitadors de l'estratègia: llei de la publicitat, bloquejos emocionals.
Donar forma a la idea Fonaments de la redacció publicitària.
Fonaments del disseny gràfic.
Figures retòriques.
Música i publicitat.
Storytelling.
Fer la idea una realitat Creació de campanyes de publicitat en diversos mitjans (TV/cine, premsa gràfica, ràdio, exterior, internet, xarxes socials, marketing directe).
Gamificació.
Apps i internet de les coses.
Branded content.
Creativitat a temps real.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Lecture
B2
B11
23 10 33
Practical cases/ case studies
B2
10 20 30
Presentations / oral communications
B2
B11
10 20 30
Assignments
A16
B2
B3
B11
C4
15 40 55
IT-based practicals in computer rooms
B2
B4
12 22 34
Simulation
B2
C4
8 3 11
Reading written documents and graphs
B3
C3
C4
1 20 21
Personal attention
10 0 10
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Explicació dels continguts, metodologies d'aprenentatge i avaluació
Lecture Explicació per part del professora dels diferents tipus de pensament creatiu i donar les eines i tècniques suficients per a què l'alumne pugui aplicar la creativitat en la ressolució de campanyes.
Practical cases/ case studies Resolució per part de l’alumne de pràctiques en grup. Joc de rol anunciant-agència.
Presentations / oral communications Presentació i defensa per part de l’alumne de les propostes creatives generades com a resposta a brífings concrets.
Assignments Desenvolupament de treballs en grup de caràcter gràfic, conceptual i audiovisual amb l’objectiu de reforçar les eines necessàries per a esdevenir director d’art, planificador estratègic o director de comptes.
IT-based practicals in computer rooms Pràctiques de disseny gràfic als laboratoris de la universitat (Photoshop i Illustrator)
Simulation Sortida programada a una escola de creatius de Barcelona amb simulació d'un cas real
Reading written documents and graphs Lectura d'un llibre i redacció d'una ressenya crítica
Personal attention Tutories personalitzades per resoldre dubtes a petició de l'alumne

Personalized attention
Description
Els alumnes podran dirigir-se a la professora i rebran atenció personalitzada al seu despatx per a la ressolució de dubtes i orientacions de les pràctiques. Es prega sol·licitar cita prèvia per email a natalia.lozano@urv.cat

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Presentations / oral communications
B2
B11
Els treballs en grup incorporen una part avaluable mitjançant les presentacions orals 5%
Assignments
A16
B2
B3
B11
C4
Es realitzaran treballs individuals i en grup 60%
Simulation
B2
C4
Es realitzarà una crònica individual de la simulació 5%
Reading written documents and graphs
B3
C3
C4
Lectura i redacció d'una ressenya crítica 15%
Others  

Assistència, participació i actitud a les classes

15%
 
Other comments and second exam session

Primera convocatòria (maig)

Les pràctiques i ressenya que obtinguin una nota inferior a 4, s'hauran de repetir a la convocatòria de juny. Les pràctiques repetides no podran obtenir una nota superior a 6.


Segona convocatòria (juny)

L'alumnat que no segueixi l'avaluació contínua només té la possibilitat d'anar a 2a convocatòria. Avisar abans del 30 de setembre a la professora de voler optar per aquesta modalitat d'avaluació.

Presentació de 5 de les pràctiques avaluables proposades durant el curs de manera individual (60%), una ressenya (15%) i un únic examen teórico-pràctic (25%) que es realitzarà al juny. Les pràctiques i la ressenya s'entregaran dins de la primera convocatòria i, les pràctiques que obtinguin una nota inferior a 4 s'hauran de repetir a la convocatòria de juny. Els treballs repetits no podran obtenir una nota superior a 6.


Sources of information

Basic Hernández, Caridad, Manual de creatividad publicitaria. , , 1999
Moliné, Marçal , La Fuerza de la Publicidad,, , 1999
Pricken, Mario, Publicidad creativa. Ideas y técnicas de las mejores campañas internacionales, , 2004
Ricarte, José M., Creatividad y comunicación persuasiva, , 1998
Farran Teixidó, Eduard, Des de la trinxera. Manual de supervivència en creativitat publicitària, , 2010
Cosme, Santiago, Superpoderes creativos. Trucos y astucias para crear anuncios, , 2017
De Bono, Edward, El pensamiento lateral, , 1998
Kavounas Taylor, Alice, Strategic thinking. Pensamiento estratégico para creativos publicitarios., , 2013
Seelig, Tina, inGenius. A crash course into creativity, , 2012
Seelig, Tina, Creativity rules, , 2015
Webb Young, James, Una técnica para producir ideas, , 1940
Williams, E., La nueva publicidad. Las mejores campañas, , 2010
http://adsoftheworld.com/, Ads of the world, ,
http://creativity-online.com/, Creativity online, ,

Complementary Oejo, Eduardo , Si no te ven no existes, , 2004
Bassat Luis, El libro rojo de la publicidad,, , 1993
Lorente, Joaquin , Casi todo lo que sé de publicidad,, , 1991
Ogilvy, David, Confesiones de un publicitario, , 1967
Bernbach, William , Bill Bernbach dijo...,, , 1999
Rom, J, Estrategia en tiempos de crisis. El valor actual de la metodología estratégica en la concepción de las campañas publicitarias, , 2012
Pray, D, Art and Copy, , 2009
Ricarte, José M., Procesos y técnicas creativas publicitarias: ideas básicas, , 2000
Young, James Webb, Una técnica para producir ideas, , 1982
Arroyo, Isidoro, La profesión de crear, , 2005

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
DIRECTING ACCOUNTS IN ADRTSIG AND PUBLIC RELATIONS/12224116
DOCUMENTARY AND ADVERTISING PHOTOGRAPHY/12224205

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
CORPORATE COMMUNICATION AND IMAGE/12224115
PUBLIC RELATIONS TECHNIQUES/12224112
DIRECTING ACCOUNTS IN ADRTSIG AND PUBLIC RELATIONS/12224116

Subjects that it is recommended to have taken before
AUDIOVISUAL AND INTERNET TECHNOLOGY/12224006
THE ORAL AND WRITTEN LANGUAGE STANDARD (CATALAN)/12224007
THE ORAL AND WRITTEN LANGUAGE STANDARD (SPANISH)/12224010
GRAPHIC DESIGN AND MUTIMEDIA/12224107
FUNDAMENTALS OF ADVERTISING COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS/12224106
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.