Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A16 |
Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Publicitat i les Relacions Públiques. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A16 |
Coneix els fonaments teòrics de la creativitat aplicada a la publicitat
Adquireix i posa en pràctica en l'àmbit de la publicitat les principals tècniques creatives
Desenvolupa íntegrament un projecte de campanya publicitària des del punt de vista de la creativitat
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Té un mètode d’ anàlisis que li permet identificar causes poc evidents i avaluar el seu impacte en els problemes
Troba la solució adequada
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
| | B3 |
Troba nous mètodes per fer les coses
| | B4 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
| | B11 |
Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
|
Tema |
Subtema |
Creativitat i tipus de pensament |
Definició de creativitat.
Diferències entre creativitat i creació.
Innovation engine i invention cycle de Tina Seelig
El pensament lateral i el pensament vertical.
Les tècniques del pensament lateral d'Edward de Bono.
El procés creatiu: models clàssics i models cognitius
James Webb Young i la seva tècnica per produir idees. |
La busca de la gran idea: Del briefing a l'estratègia |
La creativitat a partir de l'estudi del producte.
La creativitat a partir de l'estudi del target: humanització del target, la seva cultura, mapa de l'empatia i mapa visual, insights.
L’estratègia publicitària i actors rellevants:
Posicionament. Reason why. USP i ESP. Copy strategy. Star strategy.
Limitadors de l'estratègia: llei de la publicitat, bloquejos emocionals. |
Tècniques per trobar la gran idea |
Tècniques i mètodes de creació en grup: brainstorming, SCAMPER, mètode de circulació d'idees o 635, 6 barrets per pensar, manual thinking. |
Donar forma a la idea |
Fonaments de la redacció publicitària.
Figures retòriques.
Música i publicitat.
Storytelling.
|
Fer la idea una realitat |
Creació de campanyes de publicitat en diversos canals i suports de comunicació.
Gamificació.
Apps i internet de les coses.
Branded content.
Creativitat a temps real.
Hackvertising. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
23 |
10 |
33 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
10 |
32 |
42 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
20 |
35 |
Treballs |
|
22 |
40 |
62 |
Simulació |
|
8 |
13 |
21 |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
1 |
20 |
21 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels continguts, metodologies d'aprenentatge i avaluació
|
Sessió Magistral |
Explicació per part del professora dels diferents tipus de pensament creatiu i donar les eines i tècniques suficients per a què l'alumne pugui aplicar la creativitat en la ressolució de campanyes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Resolució per part de l’alumne de pràctiques en grup. Joc de rol anunciant-agència. |
Presentacions / exposicions |
Presentació i defensa per part de l’alumne de les propostes creatives generades com a resposta a brífings concrets. |
Treballs |
Desenvolupament de treballs en grup de caràcter gràfic, conceptual i audiovisual amb l’objectiu de reforçar les eines necessàries per a esdevenir director d’art, planificador estratègic o director de comptes. |
Simulació |
Resolució d'un cas amb una entitat sense ànim de lucre (Aprenentatge i Servei) |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
Lectura d'un llibre i redacció d'una ressenya crítica o realització d'un treball de recerca |
Atenció personalitzada |
Tutories personalitzades per resoldre dubtes a petició de l'alumne |
Descripció |
Els alumnes podran dirigir-se a la professora i rebran atenció personalitzada al seu despatx per a la resolució de dubtes i orientacions de les pràctiques. Només s'atendran tutories amb cita prèvia (natalia.lozano@urv.cat). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Els treballs en grup incorporen una part avaluable mitjançant les presentacions orals |
5% |
Treballs |
|
Es realitzaran treballs individuals i en grup |
60% |
Simulació |
|
Es realitzarà una crònica individual de la simulació (APS) |
5% |
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada |
|
Lectura i redacció d'una ressenya crítica o redacció d'un treball de recerca |
15% |
Altres |
|
Assistència, participació i actitud a les classes |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Primera convocatòria (maig) Les pràctiques i ressenya que obtinguin una nota inferior a 4, s'hauran de repetir a la convocatòria de juny. Les pràctiques repetides no optaran a obtenir una nota superior a 7.
Segona convocatòria (juny) L'alumnat que no segueixi l'avaluació contínua només té la possibilitat d'anar a 2a convocatòria. Avisar abans del 30 de setembre a la professora de voler optar per aquesta modalitat d'avaluació. Presentació de totes les pràctiques avaluables proposades durant el curs de manera individual (60%), una ressenya (15%) i un únic examen teórico-pràctic (25%) que es realitzarà al juny. Les pràctiques i la ressenya s'entregaran dins de la primera convocatòria i, les pràctiques que obtinguin una nota inferior a 4 s'hauran de repetir a la convocatòria de juny. Els treballs repetits no optaran a obtenir una nota superior a 7. |
Bàsica |
Hernández, Caridad, Manual de creatividad publicitaria. , , 1999
Moliné, Marçal , La Fuerza de la Publicidad,, , 1999
Pricken, Mario, Publicidad creativa. Ideas y técnicas de las mejores campañas internacionales, , 2004
Ricarte, José M., Creatividad y comunicación persuasiva, , 1998
Farran Teixidó, Eduard, Des de la trinxera. Manual de supervivència en creativitat publicitària, , 2010
Cosme, Santiago, Superpoderes creativos. Trucos y astucias para crear anuncios, , 2017
De Bono, Edward, El pensamiento lateral, , 1998
Kavounas Taylor, Alice, Strategic thinking. Pensamiento estratégico para creativos publicitarios., , 2013
Seelig, Tina, inGenius. A crash course into creativity, , 2012
Seelig, Tina, Creativity rules, , 2015
Webb Young, James, Una técnica para producir ideas, , 1940
Williams, E., La nueva publicidad. Las mejores campañas, , 2010
Fernández Gómez, Jorge David, Mecanismos estratégicos en publicidad: De la USP a las lovemarks, , 2014
http://adsoftheworld.com/, Ads of the world, ,
http://creativity-online.com/, Creativity online, ,
|
|
Complementària |
Oejo, Eduardo , Si no te ven no existes, , 2004
Bassat Luis, El libro rojo de la publicidad,, , 1993
Lorente, Joaquin , Casi todo lo que sé de publicidad,, , 1991
Ogilvy, David, Confesiones de un publicitario, , 1967
Bernbach, William , Bill Bernbach dijo...,, , 1999
Rom, J, Estrategia en tiempos de crisis. El valor actual de la metodología estratégica en la concepción de las campañas publicitarias, , 2012
Pray, D, Art and Copy, , 2009
Ricarte, José M., Procesos y técnicas creativas publicitarias: ideas básicas, , 2000
Young, James Webb, Una técnica para producir ideas, , 1982
Arroyo, Isidoro, La profesión de crear, , 2005
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DIRECCIÓ DE COMPTES EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES/12224116 | FOTOGRAFIA DOCUMENTAL I PUBLICITÀRIA/12224205 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
COMUNICACIÓ I IMATGE CORPORATIVA/12224115 | TÈCNIQUES DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224112 | DIRECCIÓ DE COMPTES EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES/12224116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TECNOLOGIA AUDIOVISUAL I D'INTERNET/12224006 | ESTÀNDARD ORAL I ESCRIT DE LA LLENGUA (CATALÀ)/12224007 | ESTÀNDARD ORAL I ESCRIT DE LA LLENGUA (CASTELLÀ)/12224010 | DISSENY GRÀFIC I MULTIMÈDIA/12224107 | FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|