Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A9 |
Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
| B9 |
Saber planificar i organitzar. |
| B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A9 |
Coneix i comprèn els conceptes bàsics de l'activitat professional de relacions públiques
Adquireix i sap aplicar les principals tècniques de treball en aquest camp
Dissenya i redacta correctament missatges i documents de relacions públiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Experimenta amb procediments nous
| | B4 |
Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
| | B5 |
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
| | B8 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte
| | B9 |
Té capacitat de planificació i organització
| | B11 |
Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Ia. Part: Concepte de Relacions Públiques (RRPP)
|
|
Definicions. |
|
Diferències entre les Relacions Públiques, la Publicitat, el Periodisme i el Màrketing |
|
Les RRPP del Marketing Communication X les RRPP Corporatives |
|
Els objectius de les RRPP |
|
IIa. Part: Les Relacions Públiques com a procés |
|
La investigació com a procés de les RRPP |
Els públics
Auditoria de comunicació
Auditoria de percepcions i actituds dels públics
Auditoria Social |
La planificació com a procés de les RRPP |
Diferencia entre Estratègia i Tàctica |
La comunicació com a procés de les RRPP |
|
L’avaluació com a procés de les RRPP |
|
IIIa. Part: Tècniques i Eines de les RRPP |
|
Comunicació Interna |
Cartes de benvinguda, bolletí intern, intranet, reunions, taulell d'anuncis, etc. |
L'organització d'esdeveniments |
Congressos, jornades, taules rodones, etc.
Calendari i el “Check list” |
Gestió del Balanç Social y Responsabilitat Social Corporativa |
Memòria Anual |
Les RRPP i els assumptes públics (Formació de portaveu) |
Manual de Crisi |
Les RRPP i els assumptes públics (Comunicació de Crisi) |
|
Les relacions amb els accionistes |
Memòria Anual |
Les relacions amb els mitjans de comunicació |
|
Publicity |
Nota de premsa, Dossier de premsa, convocatòria de premsa, Sala de premsa virtual, etc. |
Les RRPP i les noves tecnologies |
Facebook, Community Manager, etc. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
Sessió Magistral |
|
30 |
15 |
45 |
Debats |
|
24 |
40 |
64 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
40 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
5 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves mixtes |
|
10 |
30 |
40 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Les classes teòriques estaran basades en l’exposició del contingut de l’assignatura i del debat en grup a partir de lectures recomanades.
.
|
Sessió Magistral |
Les classes teòriques estaran basades en l’exposició del contingut de l’assignatura i del debat en grup a partir de lectures recomanades.
|
Debats |
Les classes teòriques estaran basades en l’exposició del contingut de l’assignatura i del debat en grup a partir de lectures recomanades.
|
Resolució de problemes, exercicis |
La metodologia de les classes pràctiques es centrarà en la realització d’exercicis individuals i en grup amb la finalitat que els alumnes assimilin correctament els conceptes exposats, vinculant la teoria i la practica de les tècniques de les Relacions Públiques. A més, es realitzaran presentacions en classe per part dels alumnes de treballs i exercicis realitzats |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La metodologia de les classes pràctiques es centrarà en la realització d’exercicis individuals i en grup amb la finalitat que els alumnes assimilin correctament els conceptes exposats, vinculant la teoria i la practica de les tècniques de les Relacions Públiques. A més, es realitzaran presentacions en classe per part dels alumnes de treballs i exercicis realitzats |
Atenció personalitzada |
L'Atenció personalitzada es farà mitjançant tutories de grups. |
Descripció |
Primer quadrimestre, DJ 13-14h
Segon quadrimestre, DM. 12-13h |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
En l’avaluació de l’apartat pràctic, que suposarà 55% de la nota final de l’assignatura, es valorarà:
- Les presentacions de treballs tant en grup com individuals.
- L’assistència a classe i la participació en les pràctiques que es realitzin conjuntament
- El grau d’anàlisi i treball en les pràctiques. |
60% |
Proves mixtes |
|
La valoració de l’apartat teòric es donarà mitjançant dos exàmens i suposarà 45% de la nota final de l’assignatura |
40% |
Altres |
|
La qualificació final serà la mitjana entre totes les parts (d'acord a la seva ponderació) de la part teòrica i la part pràctica, sempre que s'hagin aprovat totes les parts avaluades. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'alume que no segueixi l'avaluació continuada només té la possibilitat d'anar a la 2a convocatòria.
Segona Convocatòria Examen de la teoria (100% de la nota) |
Bàsica |
, , ,
|
Bibliografía Básica
Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i Wilcox, D.L. (2001): Relaciones Públicas. Estrategias y tácticas, Addison Wesley, Madrid.
Fernandez Cavia, J. y Huertas Roig, A. (2009): Redacción en Relaciones Públicas, Peason Prentice Hall, Madrid
Grunig, J.E. y Hunt, T. (2003): Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona.
Harrison, S. (2002): Relaciones Públicas: una introducción, Thomson, Australia.
Matilla, K (2009): Conceptos fundamentales en la Planificación Estratégica de las Relaciones Públicas, UOC, Barcelona.
Solano Fleta (1995): Fundamentos de las Relaciones Públicas, Síntesis, Madrid. Xifra, J.
(2003) Teoría y estructura de las Relaciones Públicas, Mac Graw Hill, Madrid
Xifra, J. (2011) Manual de Relaciones Públicas e Institucionales, Tecnos, Madrid.
Bibliografía Complementaria
Broom, G.M.; Cutlip, S.M.; Center, A.H. (2001): Relaciones públicas eficaces. Gestión 2000. Barcelona.
Cuenca, J. (2011): El análisis de la calidad de las relaciones en el ámbito de las Relaciones Públicas, Tesi doctoral, Barcelona: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull. http://www.tdx.cat/bitstream/handle/10803/21777/TESIS_El%20an%c3%a1lisis%20de%20la%20calidad%20de%20las%20relaciones%20en%20el%20%c3%a1mbito%20de%20las%20Relaciones%20P%c3%bablicas_dic-2010.pdf?sequence=1
DIRCOM (2010): La aplicación de las herramientas de comunicación de la RSE, Media Responsable, Barcelona
Heath, R.L. (2000): Handbook of Public Relations, SAGE, California.
Matilla, K (2007): Aportaciones para un modelo global de Planificacion Estratégica en Relaciones Públicas y Comunicación. Análisis de un caso: el uso de los modelos de Planificación Estratégica en algunas agencias y consultoras de Relaciones Públicas y Comunicación, Tesi doctoral, Barcelona: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull, Cap. 3, pp. 409-439. http://www.tdx.cat/TDX-1001107-131810
Seitel, F.P. (2002): Teoría y práctica de las relaciones públicas, Prentice Hall, Madrid.
Xifra, J. (1999): Les RRPP. Ciència del diàleg, Universitat de Girona, Girona.
Xifra, J (2003): Teoría y Estructura de las Relaciones Públicas, McGraw Hill, Madrid |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|