DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) TÈCNIQUES DE LES RELACIONS PÚBLIQUES Codi 12224112
Ensenyament
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Obligatòria Tercer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Adreça electrònica sunsi.huertas@urv.cat
natalia.lozano@urv.cat
Professors/es
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
Web
Descripció general i informació rellevant L'assignatura aprofundeix en diverses disciplines de les relacions públiques des d'una aproximació pràctica segons els úblics a qui van dirigits els objectius i les campanyes.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A9 Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
 B9 Saber planificar i organitzar.
 B11 Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A9 Coneix i comprèn els conceptes bàsics de l'activitat professional de relacions públiques
Adquireix i sap aplicar les principals tècniques de treball en aquest camp
Dissenya i redacta correctament missatges i documents de relacions públiques
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Experimenta amb procediments nous
 B4 Pren decisions de manera encertada basant-se en dades
 B5 Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
 B8 Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’ intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte
 B9 Té capacitat de planificació i organització
 B11 Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric

Continguts
Tema Subtema
T1. Les relacions públiques com a procés i planificació de campanyes - Investigació
- Mapa de públics
- Metes i objectius
- Estratègia
- Avaluació
T2. L’organització d’esdeveniments esportius i altres celebracions culturals - Marca i identitat visual
- Patrocini, mecenatge i esponsorització
- Congressos, festivals, jornades, taules rodones, fires, curses, etc.
T3. Relacions públiques interculturals
T4. Comunicació interna Pack de benvinguda, carta de benvinguda, butlletí intern, reunions, taulell d’anuncis, etc.
T5. Relacions amb els mitjans de comunicació
Publicity, notes de premsa, convocatòries de premsa, dossiers de premsa
T6. Comunicació oral Rodes de premsa i compareixences en situacions de crisi
T7. Les relacions públiques online Community manager, social media
T8. Relacions públiques amb la comunitat
- Responsabilitat Social Corporativa
- Memòria anual

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 0 5
Sessió Magistral
B3
30 15 45
Presentacions / exposicions
B3
B4
C4
20 40 60
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
B3
B4
B5
B9
B11
20 45 65
Treballs
B3
B4
B5
B8
B9
B11
10 35 45
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Aquesta activitat presentarà els objectius de l'assignatura, la bibliografia recomanada i explicarà detalladament les metodologies d'avaluació.
Sessió Magistral Les classes teòriques estaran basades en l’exposició del contingut de l’assignatura i del debat en grup a partir de lectures recomanades.
Presentacions / exposicions Els alumnes hauran de realitzar exposicions i presentacions orals a classe dels treballs que se'ls requereixi
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària A les sessions pràctiques es plantejarà diversos casos reals de relacions públiques que els alumnes hauran de resoldre i exposar a l'aula.
Treballs Els treballs tant en grup com individuals ensenyaran a l'alumne a ser creatiu en les seves estratègies de relacions públiques i a dur-les a terme adequadament mitjançant la redacció i disseny de les seves tàctiques.
Atenció personalitzada L'Atenció personalitzada es farà mitjançant tutories de grups amb sol·licitud prèvia per correu electrònic.

Atenció personalitzada
Descripció
A més de les sessions a l'aula, l'alumne pot demanar cita prèvia amb les professores per correu electrònic amb una antelació mínima de 48h.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
B3
B4
C4
Els treballs seran exposats a classe i part de la seva nota correspondrà a la presentació oral. 10%
Treballs
B3
B4
B5
B8
B9
B11
Els treballs seran en grup o individuals i la nota mitjana de tots els treballs suposarà un 50% de la nota global de l'assignatura. 80%
Altres  

L'assistència i participació a classe serà valorada amb un 10% a la nota global.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'alumnat que no segueixi l'avaluació continuada només té la possibilitat d'anar a la 2a convocatòria.


Segona Convocatòria

Examen teòrico-pràctic (100% de la nota)


Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i Wilcox, D.L. (2001): Relaciones Públicas. Estrategias y tácticas,  Addison Wesley, Madrid.

Fernandez Cavia, J. y Huertas Roig, A. (2009): Redacción en Relaciones Públicas,  Peason Prentice Hall, Madrid

Grunig, J.E. y Hunt, T. (2003): Dirección de Relaciones Públicas, Gestión 2000, Barcelona.

Harrison, S. (2002): Relaciones Públicas: una introducción,  Thomson, Australia.

Matilla, K (2009): Conceptos fundamentales en la Planificación Estratégica de las Relaciones Públicas, UOC,  Barcelona.

Solano Fleta (1995): Fundamentos de las Relaciones Públicas, Síntesis, Madrid.

Xifra, J.

(2003) Teoría y estructura de las Relaciones Públicas, Mac Graw Hill, Madrid

Xifra, J. (2011) Manual de Relaciones Públicas e Institucionales, Tecnos, Madrid.

 

Bibliografia Complementària

Broom, G.M.; Cutlip, S.M.; Center, A.H. (2001): Relaciones públicas eficaces. Gestión 2000. Barcelona.

Cuenca, J. (2011): El análisis de la calidad de las relaciones en el ámbito de las Relaciones Públicas, Tesi doctoral, Barcelona: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull. http://www.tdx.cat/bitstream/handle/10803/21777/TESIS_El%20an%c3%a1lisis%20de%20la%20calidad%20de%20las%20relaciones%20en%20el%20%c3%a1mbito%20de%20las%20Relaciones%20P%c3%bablicas_dic-2010.pdf?sequence=1

DIRCOM (2010): La aplicación de las herramientas de comunicación de la RSE, Media Responsable, Barcelona

Heath, R.L. (2000): Handbook of Public Relations,  SAGE, California.

Matilla, K (2007): Aportaciones para un modelo global de Planificacion Estratégica en Relaciones Públicas y Comunicación. Análisis de un caso: el uso de los modelos de Planificación Estratégica en algunas agencias y consultoras de Relaciones Públicas y Comunicación, Tesi doctoral, Barcelona: Facultat de Ciències de la Comunicació Blanquerna, Universitat Ramon Llull, Cap. 3, pp. 409-439. http://www.tdx.cat/TDX-1001107-131810

Seitel, F.P. (2002): Teoría y práctica de las relaciones públicas, Prentice Hall, Madrid.

Xifra, J. (1999): Les RRPP. Ciència del diàleg, Universitat de Girona, Girona.

Xifra, J (2003): Teoría y Estructura de las Relaciones Públicas, McGraw Hill, Madrid

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
DIRECCIÓ DE COMPTES EN PUBLICITAT I RELACIONS PÚBLIQUES/12224116
GESTIÓ D'ESDEVENIMENTS I PROTOCOL/12224211
RELACIONS AMB ELS MITJANS/12224216
PATROCINI I MECENATGE/12224215

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
COMUNICACIÓ I IMATGE CORPORATIVA/12224115
CREATIVITAT PUBLICITÀRIA/12224111

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224106
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent