DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) TALLER DE PROJECTES DE RECERCA I PROFESSIONALS Codi 12224117
Ensenyament
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Estudis de Comunicació
Coordinador/a
MONTAGUT CALVO, MARTA
TORTAJADA GIMENEZ, YOLANDA
Adreça electrònica marta.montagut@urv.cat
yolanda.tortajada@urv.cat
natalia.lozano@urv.cat
anna.sendra@urv.cat
Professors/es
MONTAGUT CALVO, MARTA
TORTAJADA GIMENEZ, YOLANDA
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
SENDRA TOSET, ANNA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura ofereix els fonaments per a la realització del treball final de grau, tant en l'àmbit de recerca com en el professional.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius textuals, orals i visuals en les societats contemporànies amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Coneix i comprèn la presència de la comunicació i la informació en el sistema social
Coneix la investigació comunicativa actual i els seus principals mètodes, resultats, teories i escoles
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte

Continguts
Tema Subtema
BLOC I: DISSENY DE PROJECTES DE RECERCA 1.1 Definició del problema i criteris per a l'elecció del tema
1.2 Marc teòric: bases de dades, citació, selecció d'informació
1.3 Metodologia: tècniques de recollida de dades, estratègies per a l'anàlisi d'informació
1.4 Resultats i conclusions
BLOC II: DISSENY DE PROJECTES PROFESSIONALS Àmbit periodisme
Àmbit publicitat i relacions públiques
Àmbit comunicació audiovisual

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A2
C4
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
C4
30 0 30
Sessió Magistral
A2
C4
14 0 14
Atenció personalitzada
A2
C4
1 0 1
 
Proves pràctiques
A2
C4
0 65 65
Proves orals
A2
C4
0 30 30
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels continguts de l'assignatura i dels exercicis pràctics.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització de pràctiques d'anàlisi i estudi de casos a l'aula per grups.
Sessió Magistral Introducció, per part de les professores, dels principals conceptes i continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada Tutories individuals i grupals.

Atenció personalitzada
Descripció
Al programa trobareu els dies i hores de tutoria. Per a concertar una cita cal escriure, amb antelació, a: anna.sendra@urv.cat (recerca/periodisme) natalia.lozano@urv.cat (publicitat) marta.montagut@urv.cat (CAV) iolanda.tortajada@urv.cat (recerca)

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
C4
Al llarg del quadrimestre, i en les dues parts de l'assignatura, es realitzaran pràctiques obligatòries guiades.
Algunes activitats s'iniciaran a l'aula i s'acabaran fora de l'aula.
Bloc I 15%
Bloc II 25%
Proves pràctiques
A2
C4
Al llarg del quadrimestre es realitzaran una sèrie d'activitats d'aplicació de conceptes i estratègies amb pes a l'avaluació. Bloc I 15%
Bloc II 25%
Proves orals
A2
C4
Al llarg del quadrimestre, es faran presentacions orals a l'aula. Bloc I 10%
Bloc II 10%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La segona convocatòria consistirà en la recuperació d'aquelles activitats que estiguin suspeses. Quant al bloc de recerca, si hi ha més de tres pràctiques suspeses, cal fer un treball final amb el conjunt dels continguts del bloc. Quant al bloc de projectes, cal superar dues terceres parts de les activitats proposades, sinó s'haurà de fer un treball final. Per a tots dos blocs, si no es realitzen la meitat de les activitats que es desenvoluparan a l'aula, caldrà fer un examen.


Fonts d'informació

Bàsica

Aquesta bibliografia bàsica es completarà al programa de l'assignatura i es facilitarà un llistat de textos obligatoris.

Denzin, N. K. & Lincoln, Y. (eds.). 2000. The Handbook of qualitative research. Thousand Oaks : Sage.

Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M. & Flecha, R. 2006. Metodología comunicativa crítica. Barcelona: El Roure.

Jensen, K.B. & Jankowski, N.W.  1993. Metodologías cualitativas de investigación en comunicación de masas. Barcelona: Bosch.

Silverstone, R. 2004. ¿Por qué estudiar los medios?. Buenos Aires: Amorrortu.

Wimmer, R. & Dominick, J. 2001. Introducción a la investigación de medios masivos de comunicación. México: International Thomson.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TREBALL DE FI DE GRAU/12224301


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent