DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) TALLER DE PROJECTES DE RECERCA I PROFESSIONALS Codi 12224117
Ensenyament
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Enginyeria Química
Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CAPDEVILA GÓMEZ, ARANZAZU MARIA
Adreça electrònica jordi.duch@urv.cat
arantxa.capdevila@urv.cat
bistra.bojidarova@urv.cat
clara.granell@urv.cat
Professors/es
DUCH GAVALDÀ, JORDI
CAPDEVILA GÓMEZ, ARANZAZU MARIA
BOJIDAROVA IVANOVA, BISTRA
GRANELL MARTORELL, CLARA
Web
Descripció general i informació rellevant <b>Donada la situació d'excepcionalitat del curs 2020-2021, aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calendari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l’assignatura.</b><div><br /><div>Aquesta assignatura ofereix els fonaments per a la realització del treball final de grau, tant en l'àmbit de recerca com en el professional. </div></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius textuals, orals i visuals en les societats contemporànies amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Coneix i comprèn la presència de la comunicació i la informació en el sistema social
Coneix la investigació comunicativa actual i els seus principals mètodes, resultats, teories i escoles
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
BLOC I: DISSENY DE PROJECTES DE RECERCA 1.1 Definició del problema i criteris per a l'elecció del tema
1.2 Marc teòric: bases de dades, citació, selecció d'informació
1.3 Metodologia: tècniques de recollida de dades, estratègies per a l'anàlisi d'informació
1.4 Resultats i conclusions
BLOQUE II: Bases del Marketing Digital 1.1 Introducció al Marketing digital
1.2 Definició d'un pla de marketing digital
1.3 Introducció al SEM y gestió de campanyes de Google Ads
1.4 Introducció al SEO
1.5 Introducció a la gestió de Xarxes Socials
1.6 Introducció a Google Analytics

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A2
CT5
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
CT5
35 60 95
Sessió Magistral
A2
CT5
14 0 14
Atenció personalitzada
A2
CT5
1 0 1
 
Proves orals
A2
CT5
0 30 30
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels continguts de l'assignatura i dels exercicis pràctics.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització de pràctiques d'anàlisi i estudi de casos a l'aula per grups.
Sessió Magistral Introducció, per part de les professores, dels principals conceptes i continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada Tutories individuals i grupals.

Atenció personalitzada
Descripció

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-21 s'atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s'informarà a l'estudiant de com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...)


Al programa trobareu els dies i hores de tutoria. Per a concertar una cita cal escriure, amb antelació, a: arantxa.capdevila@urv.cat 


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
CT5

Al llarg del quadrimestre, i en les dues parts de l'assignatura, es realitzaran pràctiques obligatòries guiades.
L'objectiu és que l'alumne pugui realitzar totes les tasques en l'ampli horari de les classes.
Bloc I 50%
Bloc II 40%
Proves orals
A2
CT5
Al final del quadrimestre es realitzarà una exposició oral sobre els resultats del BLOC II de la part professional de l'assignatura
Bloc II 10%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària o d'inici de curs en modalitat no presencial (híbrida o virtual) s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dura terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents.Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). El sistema d'avaluació definitiu es farà públic al'espai Moodle de l'assignatura abans de començar el curs.

En cas que l'alumne no pugui seguir l'avaluació continuada, ha de comunicar-ho a les professores responsables de l'assignatura abans de Setmana Santa per poder optar a activitats compensatòries per seguir l'avaluació continuada. L'alumne que no comuniqui que NO pot seguir l'avaluació continuada i NO pacti una avaluació alternativa amb les docents, NO TÉ DRET A 2ona CONVOCATÒRIA.

En cas que l'alumne no aprovi l'avaluació continuada, haurà de presentar LES PRÀCTIQUES NO PRESENTADES O SUSPESES i realitzar-les de forma individual. En cas que alguna d'aquestes pràctiques no siguin factibles de ser realitzades individualment, es donaran les instruccions pertinents per una prova adequada a les condicions de l'avaluació de 2ona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Aquesta bibliografia bàsica es completarà al programa de l'assignatura i es facilitarà un llistat de textos obligatoris.

Denzin, N. K. & Lincoln, Y. (eds.). 2000. The Handbook of qualitative research. Thousand Oaks : Sage.

Gómez, J., Latorre, A., Sánchez, M. & Flecha, R. 2006. Metodología comunicativa crítica. Barcelona: El Roure.

Jensen, K.B. & Jankowski, N.W.  1993. Metodologías cualitativas de investigación en comunicación de masas. Barcelona: Bosch.

Silverstone, R. 2004. ¿Por qué estudiar los medios?. Buenos Aires: Amorrortu.

Wimmer, R. & Dominick, J. 2001. Introducción a la investigación de medios masivos de comunicación. México: International Thomson.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TREBALL DE FI DE GRAU/12224301


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent