DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) TALLER DE PROJECTES DE RECERCA I PROFESSIONALS Codi 12224117
Ensenyament
Grau en Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Tercer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Enginyeria Química
Estudis de Comunicació
Coordinador/a
WILLEM , CILIA MARGARETA MICHAEL
CAPDEVILA GÓMEZ, ARANZAZU MARIA
Adreça electrònica jordi.duch@urv.cat
arantxa.capdevila@urv.cat
cilia.willem@urv.cat
clara.granell@urv.cat
montse.torrents@urv.cat
Professors/es
DUCH GAVALDÀ, JORDI
CAPDEVILA GÓMEZ, ARANZAZU MARIA
WILLEM , CILIA MARGARETA MICHAEL
GRANELL MARTORELL, CLARA
TORRENTS BORRÀS, MONTSERRAT
Web
Descripció general i informació rellevant <p>Aquesta assignatura ofereix els fonaments per a la realització del treball final de grau, tant en l'àmbit de recerca com en el professional.</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A2 Interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius textuals, orals i visuals en les societats contemporànies amb l’ajuda de les principals teories i escoles que els analitzen críticament des de les ciències socials.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A2 Coneix i comprèn la presència de la comunicació i la informació en el sistema social
Coneix la investigació comunicativa actual i els seus principals mètodes, resultats, teories i escoles
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
BLOC I: DISSENY DE PROJECTES DE RECERCA 1.1 Definició del problema i criteris per a l'elecció del tema
1.2 Marc teòric: bases de dades, citació, selecció d'informació
1.3 Metodologia: tècniques de recollida de dades, estratègies per a l'anàlisi d'informació
1.4 Resultats i conclusions
BLOC II: Bases del Marketing Digital 1. Marketing digital vs marketing off line
2. El pla de marketing digital. Estratègies d’atracció, fidelització i prescriptors
3. SEO i SEM sessió 1
4. SEO i SEM sessió 2
5. Xarxes socials
6. Analítica i quadre de comandament

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A2
CT5
10 0 10
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
CT5
35 60 95
Sessió Magistral
A2
CT5
14 0 14
Atenció personalitzada
A2
CT5
1 0 1
 
Proves orals
A2
CT5
0 30 30
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels continguts de l'assignatura i dels exercicis pràctics.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització de pràctiques d'anàlisi i estudi de casos a l'aula per grups.
Sessió Magistral Introducció, per part de les professores, dels principals conceptes i continguts de l'assignatura.
Atenció personalitzada Tutories individuals i grupals.

Atenció personalitzada
Descripció

Al programa trobareu els dies i hores de tutoria. Per a concertar una cita cal escriure, amb antelació, a: arantxa.capdevila@urv.cat 


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A2
CT5

Al llarg del quadrimestre, i en les dues parts de l'assignatura, es realitzaran pràctiques obligatòries guiades.
L'objectiu és que l'alumne pugui realitzar totes les tasques en l'ampli horari de les classes.
Bloc I 50%
Bloc II 40%
Proves orals
A2
CT5
Al final del quadrimestre es realitzarà una exposició oral sobre els resultats del BLOC II de la part professional de l'assignatura
Bloc II 10%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En cas que l'alumne no pugui seguir l'avaluació continuada, ha de comunicar-ho a les professores responsables de l'assignatura abans de Setmana Santa per poder optar a activitats compensatòries per seguir l'avaluació continuada. L'alumne que no comuniqui que NO pot seguir l'avaluació continuada i NO pacti una avaluació alternativa amb les docents, NO TÉ DRET A 2ona CONVOCATÒRIA.

En cas que l'alumne no aprovi l'avaluació continuada, haurà de presentar LES PRÀCTIQUES NO PRESENTADES O SUSPESES i realitzar-les de forma individual. En cas que alguna d'aquestes pràctiques no siguin factibles de ser realitzades individualment, es donaran les instruccions pertinents per una prova adequada a les condicions de l'avaluació de 2ona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica
Maciá, F. 2013. Marketinc online 2.0. Anaya.
Maciá, F. 2018. Estrategias de marketing digital. Anaya Multimedia.
Scolari C.A. 2013. Narrativas transmedia: Cuando todos los medios cuentan. Deusto.
Solis, A. 2016. SEO. Las claves esenciales. Anaya Multimedia.
Kaushik, A. 2017. Analítica Web 2.0: El arte de analizar resultados y la ciencia de centrarse en el cliente. Gestión 2000.
Gorostiza, I., Barainca, A. 2020. Data Analytics. Mide y Vencerás. Anaya Multimedia.
Torres Burriel, D. 2018. Usabilidad. Deja de sufrir. Anaya Multimedia.
Podcast
Boluda, J. (2014-present). Marketing online [Podcast]. Spotify. https://open.spotify.com/show/2D42bidPAdkxoViddqnPAs?si=37eb930cde404344 
Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
TREBALL DE FI DE GRAU/12224301


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent