DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) MÀRQUETING DIRECTE I INTERACTIU Codi 12224214
Ensenyament
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
JUAN APARICIO, SANTIAGO
Adreça electrònica santiago.juan@urv.cat
Professors/es
JUAN APARICIO, SANTIAGO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A15 Aplicar els mètodes i les tècniques de màrqueting per a la presa de decisions de les empreses i institucions en les àrees de comunicació en general i de publicitat i relacions públiques en particular.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A15 Coneix els fonaments conceptuals del màrqueting directe i interactiu
Aprèn i practica els processos, tècniques i mètodes de treball per al desenvolupament creatiu i la gestió de les accions de màrqueting directe i interactiu
Desenvolupa una campanya de màrqueting directe i interactiu
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4 Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Conceptes fonamentals del màrqueting directe. 1.1 Definició
1.2 Objectius del màrqueting directe.
1.3 Eines de màrqueting directe.
1.4 Funcions i medis de màrqueting directe.
1.5 Exemples de màrqueting directe.
1.6 Avantatges i desavantatges del màrqueting directe.
2. Evolució de l’entorn: Cap a la societat digital. 2.1 Noves tendències i actituds del consumidor.
2.2 Nous patrons de comportament.
2.3 Evolució del concepte de màrqueting-mix: del màrqueting transaccional al relacional.
3. Conceptes fonamentals del màrqueting a la xarxa. 3.1 Definició
3.2 Objectius del màrqueting interactiu
3.3 Exemples de màrqueting interactiu
3.4 Avantatges i desavantatges del màrqueting interactiu.
4. Comerç electrònic 4.1 Què vendre per Internet: Les regles del negoci
4.2 Com vendre per Internet: Pla de negoci
4.3 A qui vendre per Internet: Nous models de negoci
5. Creativitat per a generar resposta 5.1 Com redactar cartes i e-mails efectius
5.2 Punts claus de l’email màrqueting
5.3 Anàlisi de casos
6. Màrqueting operatiu a la xarxa 6.1 Conceptes claus a Internet
6.2 Reflexions estratègiques a la xarxa
6.3 Planificació y estratègia.
6.4 Posicionament orgànic o natural (SEO).
6.5 Campanyes SEM: eines i tendència.
6.6 Planificació de campanyes.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 3 6
Sessió Magistral
A15
35 35 70
Treballs
A15
2 20 22
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
B4
5 5 10
Atenció personalitzada
35 5 40
 
Proves objectives de tipus test
A15
1 1 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació del programa i funcionament de l'assignatura. Introducció general als blocs temàtics que tractarem durant el quatrimestre
Sessió Magistral Es descriurà els conceptes bàsics de tots els temes i comenÇarem a testejar el nivell de coneixement de la matèria per part de l'alumne.

Bàsicament la metodologia que s'utilitzarà durant el curs és la presentació i desenvolupament teòtic dels temes introduits al programa.

Treballs A la part final de la classe es destinarà un temps a la resolució de dubtes sobre els treballs durant el quatrimestre.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària La presentació teòrica sempre anirà acompanyada d'exemples pràtics i reals. I de l'experiència professional del professor
Atenció personalitzada Al final de cada classe s'obrirà debat constructiu sobre dubtes o sobre opinions que els alumnes consideren oportunes sobre casos o temari exposats a classe.


Atenció personalitzada
Descripció
Al final de cada classe s'obrirà debat constructiu sobre dubtes o sobre opinions que els alumnes consideren oportunes sobre casos o temari exposats a classe.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A15
Examen final tipus test 40%
Treballs
A15
Al finalitzar el curs es tindrà que exposar en grup un pla de Mk Directe e Interactiu. Es tindrà que entregar tant el treball com la presentació. 40%
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
B4
10%
Proves objectives de tipus test
A15
Altres  

Assistència a classe

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per tal d'aprovar l'assignatura, cal superar sempre l'examen final i la mitja dels treball. Si no es supera alguna d'aquestes proves, l'alumne constarà com a suspés i s'haurà de presentar a la segona convocatòria.

La nota per a segona convocatòria sols serà la de l'examen que es farà. No es fara promig amb cap altra prova (treballs, assistència, etc)

L'examen final pesarà un 40%

Els treball final un 30%

Resolució de casos a l'aula un 10%

Proves tipo test un 10%

Assistpencia a classe 10%


Fonts d'informació

Bàsica

Philip Kotler, Dirección de Marketing. Edición Milenio

T. Levitt, La moda del Marketing.  Ed.Grijalbo

Jordi Garrido. Dominar el Marketing

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent