DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) PATROCINI I MECENATGE Codi 12224215
Ensenyament
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
BERTRAN GIMFERRER, JOSEP
Adreça electrònica josep.bertrang@urv.cat
Professors/es
BERTRAN GIMFERRER, JOSEP
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A12 Aplicar les tècniques de planificació i organització integral de la comunicació d'una empresa o institució, així com dels seus instruments i suports organitzatius.
 A18 Identificar, valorar, gestionar i protegir els actius intangibles de l’empresa o institució, afegint valor als seus productes i serveis i reforçant la seva reputació.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B9 Saber planificar i organitzar.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A12 Coneix els conceptes bàsics del patrocini i del mecenatge com a alternativa a la publicitat tradicional
 A18 Domina les principals tècniques de planificació i gestió de patrocini i mecenatge
És capaç d'elaborar un pla de patrocini o de mecenatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B9 Té capacitat de planificació i organització
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1. Els conceptes de patrocini i mecenatge. Significat i abast dels termes.

Història i actualitat.
2. El patrocini i el mecenatge com a fons de finançament.


El contracte de patrocini.

El conveni de col·laboració.
3. Responsabilitat Social Corporativa o d'empresa: actualitat i legislació. Organitzacions internacionals que treballen per la implementació de la RSC.

Imatge i reputació: Llibre Blanc de la RSC.

Pacte Mundial de la ONU per la RSC.
4. El patrocini esportiu. Casos pràctics.
5. El patrocini i el mecenatge en l’àmbit humanitari, social i cultural. Aspectes diferencials de les organitzacions de caire no lucratiu. La empresa tradicional com a contraposició a l'empresa del s.XXI.

Caraterístiques comunes i diferències.
6. Les fundacions.
La culminació del mecenatge.

Característiques i tipus de fundacions.
7. La fiscalitat del patrocini i el mecenatge. Alguns apunts bàsics.
Elaboració d'un projecte de patrocini
Guió bàsic de treball

Casos pràctics

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assistència a classe, a les conferències i els exercicis i participació a l'aula representen el 60% de la nota final.

El treball de grup representa el 40% de la nota final.

L'examen final és obligatori per a tots aquell@s que no assoleixen aquests mínims.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent