Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius). |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquireix eines d’interpretació de la vida política i jurídica
Coneix els sistemes d’organització política
Coneix el procés de configuració de l'Estat constitucional
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Què és la Comunicació Política? |
Els orígens de la Comunicació Política.
Conceptes clau en la Comunicació Política del s. XX.
Definició dels seus trets fonamentals.
Delimitació com a objecte d'estudi.
|
2. La comunicació política en campanya electoral. |
La persuasió en el centre de la comunicació.
Màrqueting polític en campanya electoral.
|
3. La comunicació institucional. |
Els partits polítics com a fonts i protagonistes de la informació.
Relacions entre sistema polític i sistema mediàtic: els gabinets de comunicació.
|
4. Els mitjans de comunicació de masses com actors polítics. |
La mediatització de la política i les seves conseqüències.
La comunicació política 2.0.
Les relacions entre mitjans i política.
|
5. La ciutadania. |
El coneixement de la ciutadania com a element central dels processos persuasius.
El paper de l'opinió pública en els processos de la comunicació política.
Les influències de la comunicació política sobre la ciutadania. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
23 |
17 |
40 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
67 |
77 |
Debats |
|
10 |
18 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
2 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació de la dinàmica de l'assignatura i del sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels conceptes teòrics relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Realització per part dels estudiants i de les estudiants dels exercis pràctics proposars per la professora a partir dels conceptes explicats a l'aula. |
Debats |
Debats realitzats a l'aula a partir del material audiovisual proposat per la professora fonamentats en els continguts teòrics de l'assignatura i en les lectures obligatòries. |
Atenció personalitzada |
Tutories amb la professora.
|
Descripció |
S’atendrà a l’alumnat en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l’assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual. A principis de curs s’informarà l’estudiantat sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Els i les estudiants hauran de realitzar a classe els exercis pràctics proposats per la professora al voltant dels conceptes clau exposats a l'aula. |
60% |
Debats |
|
Discussió de les diverses estratègies comunicatives proposades durant l'assignatura. |
20% |
Proves objectives de tipus test |
|
Els i les estudiants aniran testant la seva evolució en l’assoliment dels conceptes teòrics mitjançant la realització dels test d’auto seguiment. En total, s’han programat quatre activitats vinculades als diferents temes que es desenvolupen a través dels materials de l'espai Moodle, així com de les sessions de debat dels conceptes. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els i les estudiants han d’escollir a principi de curs el sistema d’avaluació al que s’acolliran. Aquest pot ser avaluació continauda o avaluació no continuada. Caldrà comunicar a la professora aquesta elecció a través del correu electrònic abans del dia 1 d’octubre. Un cop escollit un dels dos sistemes no es podran realitzar canvis i l’evaluació es produirà segons el sistema escollit. IMPORTANT: Si arribada la data assenyalada, algun estudiant no informa a la professora de la modalitat d'avaluació que escull s'entendrà que opta per l'avaluació continuada. Els i les estudiants que optin per l’avaluació continuada hauran de realitzar 3 tipus d’activitats avalutatives: (1) quatre tests online d’autoseguiment del’assignatura (20% de la nota); (2) deu exercicis pràctics que es realitzaran durant lessessions teòrico-pràctiques (60% de la nota) i (3) quatre debats que tindran lloc durant lessessions de debat programades (20 de la nota).Per seguir aquesta modalitat d’avaluació caldrà assistir a les quatre sessions de debat que marca el calendari i a un mínim de 7 de les 10 sessions teòrico-pràctiques. En segona convocatòria els i les estudiants caldrà que lliurin o realitzin només aquelles activitats no presentades o suspeses. Els i les estudiants que optin per l’avaluació no continuada hauran de realitzar2 tipus d’activitats avalutatives: (1) Un test sobre els contiguts teòrics de l’assignatura que es realitzarà presencialment el 22 de gener de 2024 (40% de la nota) i (2) quatre treballs individuals sobre els conceptes clau de l’assignatura (60% de la nota). Per seguir aquest modalitatd’avaluació no és obligatòria l’assistèna a les sessions teòrico-pràctiques o de debat. En segona convocatòria els i les estudiants caldrà que lliurin o realitzin només aquelles activitats no presentades o suspeses. |
Bàsica |
Aira, Toni, La comunicació política, 2010, Barcelona: Editorial UOC
Canaleta, Pau, L'estratègia electoral, 2010, Barcelona: Editorial UOC
Canel, Maria José, Comunicación política. Técnicas y estrategias para la sociedad de la información, 1999, Madrid: Tecnos
López-García, Guillermo; Gamir, José; Varela-Ordax, Lidia José, Comunicación política. Técnicas y estrategias para la sociedad de la información, 2018, Madrid: Editorial Síntesis
|
Al llarg del curs s'aniran indicant lectures específiques per a la realització dels diferents treballs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|