DADES IDENTIFICATIVES 2020_21
Assignatura (*) MÀRQUETING I COMUNICACIÓ EMPRESARIAL Codi 12224224
Ensenyament
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
RODRÍGUEZ PEREA, ENCARNACIÓN
Adreça electrònica nani.rodriguez@urv.cat
santiago.juan@urv.cat
Professors/es
RODRÍGUEZ PEREA, ENCARNACIÓN
JUAN APARICIO, SANTIAGO
Web
Descripció general i informació rellevant <p>Aquesta assignatura te dues parts diferenciades. Màrqueting que la imparteix el professor Santi Juan i la segona part es centra en la comunicació empresarial i es fa especial incidència en la comunicació en situacions de crisi, aquesta par la imparteix Encarnación Rodríguez.&nbsp;</p><p></p><div>Aquesta assignatura combina la presencialitat i la virtualitat en un percentatge encara per determinar. En començar el curs, el calentari amb totes les activitats docents previstes (amb horaris i espais) estarà disponible al campus virtual (Moodle) de l'assignatura.</div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, parant una atenció especial a les empreses de publicitat i relacions públiques.
 A9 Conèixer els fonaments de la comunicació publicitària i de les relacions públiques canalitzada a través de qualsevol mitjà o tecnologia: teories, conceptes bàsics, organització, producció, gestió, finançament, aplicacions.
 A12 Aplicar les tècniques de planificació i organització integral de la comunicació d'una empresa o institució, així com dels seus instruments i suports organitzatius.
 A15 Aplicar els mètodes i les tècniques de màrqueting per a la presa de decisions de les empreses i institucions en les àrees de comunicació en general i de publicitat i relacions públiques en particular.
 A16 Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Coneix el funcionament d’una empresa de publicitat i relacions públiques
 A9 Coneix com es planifica la comunicació publicitària en les empreses i les institucions mitjançant el desenvolupament dels diversos aspectes i passos que comporta la realització d'una campanya publicitària
Adquireix una visió global de les relacions públiques, introduint-se en els seus conceptes clau, la seva terminologia específica, els seus elements distintius i les seves principals tècniques
Adquireix una perspectiva general de la pràctica de les relacions públiques (actors principals, departaments i agències, funcions i estructures), així com de les característiques i particularitats dels professionals de les relacions públiques
Coneix i comprèn els conceptes bàsics de l'activitat professional de relacions públiques
 A12 Sap planificar la comunicació estratègic a d’empreses i institucions
 A15 Coneix els fonaments teòrics i conceptuals del màrqueting
Comprèn la dimensió pràctica i real del màrqueting
Assumeix la total relació que existeix entre màrqueting i comunicació
Adquireix els coneixements necessaris per atendre l'aplicació del màrqueting en la futura vida professional dels estudiants
Coneix els fonaments conceptuals del màrqueting directe i interactiu
Aprèn i practica els processos, tècniques i mètodes de treball per al desenvolupament creatiu i la gestió de les accions de màrqueting directe i interactiu
 A16 Crea textos i discursos publicitaris de diferents gèneres que s’adaptin als objectius comunicatius de les empreses i institucions
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. El concepte de crisi i els seus nivells.
Tema 2. La prevenció dels episodis de crisi.
Tema 3. Issue management i gestió de crisi.
Tema 4. Habilitats aplicades a la comunicació de crisi.
Tema 5. Noves tecnologies i impacte en les crisis organitzacionals.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 0 4
Sessió Magistral
A9
20 40 60
Resolució de problemes, exercicis
CT3
14 20 34
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A16
10 10 20
Pràctiques a laboratoris
A15
10 20 30
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. Aquesta activitat té un abast més acotat i una extensió més reduïda que els treballs i els projectes.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Pràctiques a laboratoris Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència.

Atenció personalitzada
Descripció

Donada la situació d'emergència sanitària, durant el curs 2020-2021 s’atendrà els estudiants en tutoria individualitzada i/o grupal per tal de resoldre possibles dubtes, consultes i altres qüestions relacionades amb l'assignatura. La tutoria podrà ser presencial i/o virtual.A principis de curs s'informarà a l’estudiant sobre com es portarà a terme aquesta atenció personalitzada (horaris, si serà presencial, per correu electrònic, Moodle...). 


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis
CT3
Analisi de les RSC de diverses empreses 50%
Supòsits pràctics/ estudi de casos
A16
Tactiques i estratègies per afrontar comunicacions de crisis 20%
Pràctiques a laboratoris
A15
Simiuació de compareixença al plató 30%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle).

L'alumnat que no superi alguna de les parts de l'avaluació continuada l'haurà de superar en segona convocatòria.

En segona convocatòria es farà mitjana ponderada de tots els blocs avaluatoris.


Fonts d'informació

Bàsica Luís Cervera Fantoni, Comunicacion total, 2005, Madrid
Francisco Javier Garrido, Comunicacion Estratègica, 2004, Madrid
Encarnacion Rodríguez Perea, Comunicacion de riesgo y estudio de caso, Barcelona 2016,

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent