Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dominar l’aplicació de les eines i els programes informàtics de creació de continguts textuals i audiovisuals. |
| A4 |
Elaborar missatges orals i escrits de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a la comunicació publicitària i de les relacions públiques. |
| A6 |
Produir productes audiovisuals persuasius aplicant la gramàtica específica del so i de la imatge en moviment, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes audiovisuals de caràcter publicitari. |
| A12 |
Aplicar les tècniques de planificació i organització integral de la comunicació d'una empresa o institució, així com dels seus instruments i suports organitzatius. |
| A14 |
Coneixement teòric i operatiu de l’anàlisi i la investigació de les audiències aplicat a la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària. |
| A16 |
Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix el funcionament dels equipaments necessaris per a poder realitzar un producte audiovisual aplicat a la publicitat i a les relacions públiques
| | A4 |
Produeix textos i discursos audiovisuals escrits i orals correctes i adaptats a cada situació comunicativa concreta
| | A6 |
Produeix textos i discursos audiovisuals publicitaris i de relacions públiques persuasius
| | A12 |
Sap planificar la comunicació estratègic a d’empreses i institucions
| | A14 |
Adapta la comunicació de les empreses i institucions als seus públics potencials
| | A16 |
Crea textos i discursos publicitaris de diferents gèneres que s’adaptin als objectius comunicatius de les empreses i institucions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B3 |
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
| | B6 |
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
| | B8 |
Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
Fa una estimació de l’ eficàcia i l’ eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició
Identifica possibles riscos inherents al projecte
Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’ execució del projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
El TFG es realitzarà obligatòriament sota la supervisió d’un tutor o tutora, que una vegada assignat i acceptat per l’alumne no es podrà canviar. Es crearà una comissió de TFG per a cadascun dels graus del Programa Formatiu de Grau de Comunicació, constituïda per tres professors/es dels Estudis. Aquesta comissió serà l’encarregada d’assignar els tutors/es, de nomenar el tribunal que valorarà la defensa pública i de prendre aquelles decisions organitzatives que no estiguin recollides a aquesta normativa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
2 |
0 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
2 |
0 |
2 |
Elaboració del treball de fi de grau |
|
0 |
293.5 |
293.5 |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions introductòries amb la coordinadora del PFG (Programa Formatiu de Grau) en Comunicació i amb el coordinador del TFG. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Cada estudiant haurà de dur a terme un procés de reflexió previ a la selecció del tipus i la temàtica del treball que vol dur a terme. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
Tutories entre l'estudiant i el tutor/a del TFG. |
Elaboració del treball de fi de grau |
Treball autònom de l'estudiat per tal de dur a terme el TFG. |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau i la seva preparació. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
|
Descripció
|
Es crearà una comissió de TFG per a cadascun dels graus del Programa Formatiu de Grau de Comunicació, constituïda per tres professors/es dels Estudis. Aquesta comissió serà l’encarregada d’assignar els tutors/es, de nomenar el tribunal que valorarà la defensa pública i de prendre aquelles decisions organitzatives que no estiguin recollides a aquesta normativa. Es farà un seguiment o avaluació continuada. Això significa que l'alumne al setembre ha d'exposar els objectius del seu treball al tutor/tutora, al desembre haurà de mostrar al tutor l'evolució del seu treball, abans de Setmana Santa haurà de mostrar el treball ja bastant avançat i al juny l'entregarà. |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
Seguiment de les tutories d'acord amb el que estipula la Normativa del treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació, curs 2013-2014 i el que s'acordi entre l'estudiant i el tutor/a |
40% |
|
Elaboració del treball de fi de grau |
|
Elaboració i presentació del treball d'acord amb les directrius proporcionades a la Normativa del treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació, curs 2013-2014 (penjada al moodle de l'assignatura) |
40% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de Grau |
|
Només es podran defensar públicament els treballs que hagin estat autoritzats pel tutor/a. L’acte de defensa pública de cada treball serà obligatori i tindrà una durada aproximada de 30 minuts i, preferentment, haurà de seguir la següent estructura:
- Exposició per part de l’estudiant. En el cas dels treballs de recerca, aquesta ha d’incloure els objectius, la metodologia i les conclusions del treball. En el cas dels treballs professionals es presentarà l’objectiu del producte elaborat, una breu
explicació de com ha transcorregut la seva elaboració i una valoració dels punts forts i febles del producte final. La durada de l’exposició de l’estudiant ha de ser de 15 minuts.
- Formulació de comentaris i preguntes per part del tribunal.
- Resposta per part de l’estudiant si el tribunal li planteja preguntes directes.
- Deliberació del tribunal.
- Anunci de la qualificació de l’exposició.
La comissió de TFG corresponent comunicarà a cada estudiant el dia, l’hora i el lloc de defensa pública, amb una antelació mínima de set dies. Els treballs de fi de grau que es realitzin en estades de mobilitat es defensaran públicament en les mateixes dates que la resta dels treballs. |
10% |
|
Altres |
|
Es tindrà en compte el compliment dels terminis, el seguiment realitzat i l'esforç realitzat per l'alumne. També es valorarà la temàtica escollida i la forma de treballar. El TFG s'avalua en convocatòria única i continuada, sense possibilitat d'avaluació única final. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Les fonts d'informació variaran depenent de la temàtica i el tipus de treball seleccionat. Se seleccionaran amb l'ajut del tutor o tutora del TFG. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224106 | COMUNICACIÓ I IMATGE CORPORATIVA/12224115 | ESCRIPTURA CREATIVA/12224203 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|