DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12224301
Ensenyament
Grau de Publicitat i Relacions Públiques (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de grau Quart Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CAPDEVILA GÓMEZ, ARANZAZU MARIA
Adreça electrònica josetxo.cerdan@urv.cat
nani.rodriguez@urv.cat
ramon.vidiella@urv.cat
sunsi.huertas@urv.cat
arantxa.capdevila@urv.cat
paul.capriotti@urv.cat
Professors/es
CERDAN LOS ARCOS, JOSE FRANCISCO
RODRÍGUEZ PEREA, ENCARNACIÓN
VIDIELLA MARTORELL, RAMON
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
CAPDEVILA GÓMEZ, ARANZAZU MARIA
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
Web
Descripció general i informació rellevant El treball de fi de grau (TFG) del Programa Formatiu de Grau en Comunicació suposa la realització, per part de l’estudiant, d’un treball en què s’apliquin, s’integrin i es desenvolupin els coneixements i les competències adquirits en l’ensenyament

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Dominar l’aplicació de les eines i els programes informàtics de creació de continguts textuals i audiovisuals.
 A4 Elaborar missatges orals i escrits de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a la comunicació publicitària i de les relacions públiques.
 A6 Produir productes audiovisuals persuasius aplicant la gramàtica específica del so i de la imatge en moviment, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes audiovisuals de caràcter publicitari.
 A12 Aplicar les tècniques de planificació i organització integral de la comunicació d'una empresa o institució, així com dels seus instruments i suports organitzatius.
 A14 Coneixement teòric i operatiu de l’anàlisi i la investigació de les audiències aplicat a la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària.
 A16 Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives.
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets.
 B8 Gestionar projectes tècnics o professionals complexos.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Coneix el funcionament dels equipaments necessaris per a poder realitzar un producte audiovisual aplicat a la publicitat i a les relacions públiques
 A4 Produeix textos i discursos audiovisuals escrits i orals correctes i adaptats a cada situació comunicativa concreta
 A6 Produeix textos i discursos audiovisuals publicitaris i de relacions públiques persuasius
 A12 Sap planificar la comunicació estratègic a d’empreses i institucions
 A14 Adapta la comunicació de les empreses i institucions als seus públics potencials
 A16 Crea textos i discursos publicitaris de diferents gèneres que s’adaptin als objectius comunicatius de les empreses i institucions
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
Fa aportacions significatives o certes innovacions
 B3 Analitza riscos i beneficis de la innovació
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
 B6 Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
 B8 Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
Fa una estimació de l’ eficàcia i l’ eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició
Identifica possibles riscos inherents al projecte
Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’ execució del projecte
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1 Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte

Procediments de selecció i assignació
Procediments

El TFG es realitzarà obligatòriament sota la supervisió d’un tutor o tutora, que una vegada assignat i acceptat per l’alumne no es podrà canviar.

Es crearà una comissió de TFG per a cadascun dels graus del Programa Formatiu de Grau de Comunicació, constituïda per tres professors/es dels Estudis. Aquesta comissió serà l’encarregada d’assignar els tutors/es, de nomenar el tribunal que valorarà la defensa pública i de prendre aquelles decisions organitzatives que no estiguin recollides a aquesta normativa.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A3
A4
A7
A10
A11
A14
B1
B3
B6
B8
C1
C3
C4
2 0 2
Selecció/assignació del treball de fi de grau
A3
A4
A7
A10
A11
A14
B1
B3
B6
B8
C1
C3
C4
2 0 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
A3
A4
A7
A10
A11
A14
B1
B3
B6
B8
C1
C3
C4
2 0 2
Elaboració del treball de fi de grau
A3
A4
A7
A10
A11
A14
B1
B3
B6
B8
C1
C3
C4
0 293.5 293.5
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
A3
A4
A7
A10
A11
A14
B1
B3
B6
B8
C1
C3
C4
0.5 0 0.5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Sessions introductòries amb la coordinadora del PFG (Programa Formatiu de Grau) en Comunicació i amb el coordinador del TFG.
Selecció/assignació del treball de fi de grau Cada estudiant haurà de dur a terme un procés de reflexió previ a la selecció del tipus i la temàtica del treball que vol dur a terme.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau Tutories entre l'estudiant i el tutor/a del TFG.
Elaboració del treball de fi de grau Treball autònom de l'estudiat per tal de dur a terme el TFG.
Presentació i defensa del treball de fi de Grau Presentació i defensa del treball de fi de Grau i la seva preparació.

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

Es crearà una comissió de TFG per a cadascun dels graus del Programa Formatiu de Grau de Comunicació, constituïda per tres professors/es dels Estudis. Aquesta comissió serà l’encarregada d’assignar els tutors/es, de nomenar el tribunal que valorarà la defensa pública i de prendre aquelles decisions organitzatives que no estiguin recollides a aquesta normativa.

Es farà un seguiment o avaluació continuada. Això significa que l'alumne al setembre ha d'exposar els objectius del seu treball al tutor/tutora, al desembre haurà de mostrar al tutor l'evolució del seu treball, abans de Setmana Santa haurà de mostrar el treball ja bastant avançat i al juny l'entregarà.


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau
A3
A4
A7
A10
A11
A14
B1
B3
B6
B8
C1
C3
C4
Seguiment de les tutories d'acord amb el que estipula la Normativa del treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació, curs 2013-2014 i el que s'acordi entre l'estudiant i el tutor/a 40%
Elaboració del treball de fi de grau
A3
A4
A7
A10
A11
A14
B1
B3
B6
B8
C1
C3
C4
Elaboració i presentació del treball d'acord amb les directrius proporcionades a la Normativa del treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació, curs 2013-2014 (penjada al moodle de l'assignatura) 40%
Presentació i defensa del treball de fi de Grau
A3
A4
A7
A10
A11
A14
B1
B3
B6
B8
C1
C3
C4
Només es podran defensar públicament els treballs que hagin estat autoritzats pel tutor/a. L’acte de defensa pública de cada treball serà obligatori i tindrà una durada aproximada de 30 minuts i, preferentment, haurà de seguir la següent estructura:

- Exposició per part de l’estudiant. En el cas dels treballs de recerca, aquesta ha d’incloure els objectius, la metodologia i les conclusions del treball. En el cas dels treballs professionals es presentarà l’objectiu del producte elaborat, una breu
explicació de com ha transcorregut la seva elaboració i una valoració dels punts forts i febles del producte final. La durada de l’exposició de l’estudiant ha de ser de 15 minuts.

- Formulació de comentaris i preguntes per part del tribunal.

- Resposta per part de l’estudiant si el tribunal li planteja preguntes directes.

- Deliberació del tribunal.

- Anunci de la qualificació de l’exposició.

La comissió de TFG corresponent comunicarà a cada estudiant el dia, l’hora i el lloc de defensa pública, amb una antelació mínima de set dies. Els treballs de fi de grau que es realitzin en estades de mobilitat es defensaran públicament en les mateixes dates que la resta dels treballs.
10%
Altres

Es tindrà en compte el compliment dels terminis, el seguiment realitzat i l'esforç realitzat per l'alumne. També es valorarà la temàtica escollida i la forma de treballar. El TFG s'avalua en convocatòria única i continuada, sense possibilitat d'avaluació única final.

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Les fonts d'informació variaran depenent de la temàtica i el tipus de treball seleccionat. Se seleccionaran amb l'ajut del tutor o tutora del TFG.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224106
COMUNICACIÓ I IMATGE CORPORATIVA/12224115
ESCRIPTURA CREATIVA/12224203
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent