Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dominar l’aplicació de les eines i els programes informàtics de creació de continguts textuals i audiovisuals. |
| A4 |
Elaborar missatges orals i escrits de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a la comunicació publicitària i de les relacions públiques. |
| A6 |
Produir productes audiovisuals persuasius aplicant la gramàtica específica del so i de la imatge en moviment, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes audiovisuals de caràcter publicitari. |
| A12 |
Aplicar les tècniques de planificació i organització integral de la comunicació d'una empresa o institució, així com dels seus instruments i suports organitzatius. |
| A14 |
Coneixement teòric i operatiu de l’anàlisi i la investigació de les audiències aplicat a la selecció i la compra de suports i mitjans per a la planificació de la difusió publicitària. |
| A16 |
Desenvolupar el pensament creador i la seva aplicació al procés d’elaboració de missatges publicitaris i de relacions públiques: escoles, mètodes i tècniques creatives. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix el funcionament dels equipaments necessaris per a poder realitzar un producte audiovisual aplicat a la publicitat i a les relacions públiques
| | A4 |
Produeix textos i discursos audiovisuals escrits i orals correctes i adaptats a cada situació comunicativa concreta
| | A6 |
Produeix textos i discursos audiovisuals publicitaris i de relacions públiques persuasius
| | A12 |
Sap planificar la comunicació estratègic a d’empreses i institucions
| | A14 |
Adapta la comunicació de les empreses i institucions als seus públics potencials
| | A16 |
Crea textos i discursos publicitaris de diferents gèneres que s’adaptin als objectius comunicatius de les empreses i institucions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Adopta autònomament les estratègies d’ aprenentatge en cada situació
Fa aportacions significatives o certes innovacions
| | B3 |
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Dissenya nous productes, processos,...analitzant riscos i beneficis
| | B6 |
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
| | B8 |
Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
Fa una estimació de l’ eficàcia i l’ eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició
Identifica possibles riscos inherents al projecte
Distribueix les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip; adaptant les accions i els responsables a les incidències i als canvis que sorgeixen durant l’ execució del projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1 |
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Organització Hi han 4 modalitats de TFG: Periodisme,
Publicitat, Comunicació Audiovisual i Recerca. Cadascuna d'elles
conformarà la seva organització i característiques dins d’una
assignatura diferenciada on hi haurà un professor coordinador. Aquest
serà l’encarregat de tutoritzar, d’informar als alumnes dels tipus de
treball a escollir, els procediments a seguir, de nomenar el tribunal
que valorarà la defensa pública dels TFG i de prendre aquelles decisions
organitzatives que no estiguin recollides en aquestes directrius.. Matrícula i calendari d’elaboració i avaluació del TFG Per matricular el TFG cal tenir superats com a mínim 168 crèdits del grau corresponent. El calendari general d’organització del TFG per al curs 2015_2016 és el següent: - Finals
de maig de 2016: realització d’una reunió informativa sobre el TFG
entre l’alumnat de tercer dels graus de Comunicació Audiovisual, de
Periodisme i de Publicitat i Relacions Públiques.
- Principis de juliol de 2016 (dates per determinar): matrícula del TFG, juntament amb la resta d’assignatures del curs 2015_2016.
- Primera setmana de setembre de 2016: Reunions informatives més detallades sobre els TFGs per grau i per tipus de treball.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
4 |
0 |
4 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
10 |
0 |
10 |
Elaboració del treball de fi de grau |
|
0 |
266 |
266 |
Memòria |
|
1 |
10 |
11 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau |
|
0.5 |
5.5 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions introductòries amb la coordinadora del PFG (Programa Formatiu de Grau) en Comunicació i amb el coordinador del TFG. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Cada estudiant haurà de dur a terme un procés de reflexió previ a la selecció del tipus i la temàtica del treball que vol dur a terme. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
Tutories entre l'estudiant i el tutor/a del TFG. |
Elaboració del treball de fi de grau |
Treball autònom de l'estudiat per tal de dur a terme el TFG. |
Memòria |
Cada membre del grup redactarà individualment una memòria. El document inclourà els següents apartats bàsics, a més dels que determini cada comissió de TFG:
Reflexió sobre l'evolució de l'execució del treball des de la idea inicial fins al producte final, raonant els canvis i les decisions preses.
Tasques realitzades i repartiment de responsabilitats en cas de treballs en grup.
Reflexió valorativa sobre el procés d’elaboració del treball i autoavaluació de l'assoliment de les competències. |
Presentació i defensa del treball de fi de grau |
Presentació i defensa del treball de fi de Grau i la seva preparació. |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat). |
Descripció
|
El calendari d’avaluació del TFG per als lliuraments finals al mes de juny és: - 26
de setembre de 2016: data límit per a la presentació davant del tutor/a
de la idea i del pla de treball. En el cas dels treballs de recerca
caldrà presentar un índex provisional.
- 16 de desembre de 2016:
data límit per a la presentació davant del tutor/a dels resultats
parcials del treball assolits fins al moment, d’acord amb els requisits i
les condicions pactats prèviament entre l’estudiant i el tutor/a.
- 17
de març de 2017: data límit per a la presentació davant del tutor/a
dels resultats parcials del treball assolits fins al moment, d’acord amb
els requisits i les condicions pactats prèviament entre l’estudiant i
el tutor/a.
- 5 de juny de 2017: data límit per al lliurament del producte final i de la memòria individual.
- Setmana del 20 al 22 de juny de 2017: defensa pública del treball.
El tutor convocarà les tutories que consideri necessàries per comentar els lliuraments. El
calendari del TFG per als lliuraments als tutors (que no necessàriament
han de ser tutories presencials, sinó lliuraments online) finals al mes
de setembre (veure apartat 1.6) és: - 26 de setembre de 2016:
data límit per a la presentació davant del tutor/a de la idea i del pla
de treball. En el cas dels treballs de recerca caldrà presentar un índex
provisional.
- 16 de desembre de 2016: data límit per a la presentació davant del tutor/a
dels resultats parcials del treball assolits fins al moment, d’acord
amb els requisits i les condicions pactats prèviament entre l’estudiant i
el tutor/a.- Data a pactar amb el tutor: data límit del lliurament
dels resultats parcials del treball assolits fins al moment, d’acord amb
els requisits i les condicions pactats prèviament entre l’estudiant i
el tutor/a.
- 2 de setembre de 2017: data límit del lliurament del producte final i de la memòria individual.
- 8 i 9 de setembre de 2017: defensa pública del treball.
Tots els lliuraments són obligatoris i puntuen. L’alumnat
que vulgui realitzar el TFG durant una estada Erasmus o SICUE
realitzarà les tutories de manera virtual d’acord amb les indicacions
del tutor o tutora del treball. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una autoavaluació (per part de l'estudiant) |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau |
|
Seguiment de les tutories d'acord amb el que estipula la Normativa del treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació, curs 2013-2014 i el que s'acordi entre l'estudiant i el tutor/a |
40% |
|
Elaboració del treball de fi de grau |
|
Elaboració i presentació del treball d'acord amb les directrius proporcionades a la Normativa del treball de fi de grau (TFG) de les titulacions de Comunicació, curs 2013-2014 (penjada al moodle de l'assignatura) |
40% |
|
Memòria |
|
La memòria final, de lliurament obligatori en tots els tipus de treball, tindrà una extensió mínima de 1.200 paraules. Cada membre del grup redactarà individualment una memòria. El document inclourà els següents apartats bàsics, a més dels que determini cada comissió de TFG:
Reflexió sobre l'evolució de l'execució del treball des de la idea inicial fins al producte final, raonant els canvis i les decisions preses.
Tasques realitzades i repartiment de responsabilitats en cas de treballs en grup.
Reflexió valorativa sobre el procés d’elaboració del treball i autoavaluació de l'assoliment de les competències. |
10% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau |
|
La defensa pública és obligatòria i es durà a terme davant d’un tribunal nomenat ad hoc pel coordinador/a de TFG dels Estudis de Comunicació. No obstant, només es podran defensar públicament els treballs que hagin estat autoritzats prèviament pel tutor/a corresponent.
El tutor de l’assignatura comunicarà a cada estudiant el dia, l’hora i el lloc de defensa pública del seu treball, amb una antelació mínima de set dies.
A més a més de les llengües oficials de la URV, el TFG es podrà realitzar i defensar en anglès. D’aquesta manera quedarà assolida la competència nuclear C1 (dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, especialment l’anglès).
L’acte de defensa pública de cada treball tindrà una durada aproximada de 20?30 minuts i haurà de seguir preferentment la següent estructura:
Exposició per part dels estudiants. En el cas dels treballs de recerca, aquesta ha d’incloure els objectius, la metodologia i les conclusions del treball. En el cas dels treballs professionals es presentarà l’objectiu del producte elaborat, una breu explicació de com ha transcorregut la seva elaboració i una valoració dels punts forts i febles del producte final. La durada de l’exposició dels estudiants ha de ser de 10-15 minuts.
Formulació de comentaris i preguntes per part del tribunal.
Respostes dels estudiants si el tribunal els planteja preguntes directes.
Deliberació del tribunal.
Es valorarà: l’estructura i el contingut de la presentació, la comunicació verbal i no verbal i el material de suport audiovisual emprat. |
10% |
|
Altres |
|
|
0% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Les fonts d'informació variaran depenent de la temàtica i el tipus de treball seleccionat. Se seleccionaran amb l'ajut del tutor o tutora del TFG. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE LA COMUNICACIÓ PUBLICITÀRIA I DE LES RELACIONS PÚBLIQUES/12224106 | COMUNICACIÓ I IMATGE CORPORATIVA/12224115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|