Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dominar el hardware i el software de producció audiovisual i multimèdia |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Conèixer els conceptes físics que conformen la naturalesa del so i de la imatge
Conèixer i identificar els diferents sistemes i formats de captació, gravació, edició i tractament d’imatge i so
Conèixer i interessar-se per l’evolució tecnològica del món audiovisual i d’internet
Organitzar de manera metòdica els equips necessaris per a una correcta presa, gravació, reproducció, tractament i edició d’imatge i so
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
Tema |
Subtema |
Acústica bàsica |
La naturalesa del so.
Propagació del so.
Acústica fisiològica. |
Àudio digital |
Conversió Analògica-digital.
Formats i compressió.
|
Electroacústica |
Micròfons.
Taules de mescla.
Enregistrament.
Processat. |
Estudis de so |
Estudis de realització.
Estudis de producció.
Estudis de postproducció.
Unitats mòbils.
Emissió radiofònica. |
Estructura i funcionament d'internet. |
Història d'internet.
Estructura i tipus de xarxes.
|
Suports multimèdia per internet |
Imatge i so per la web.
Introducció al HTML. |
Teoria de la llum |
Naturalesa de la llum.
Fotometria. Unitats de mesura.
Colorimetria. Temperatura de color.
Fisiologia humana de la visió. |
Òptica |
Característiques de la lent simple.
Formació de la imatge.
Blocs òptics. |
La càmera i el camascopi. |
Parts de la càmera.
Funcionament de la càmera.
Tipus de càmeres.
Tipologia de plans. |
Sistemes de vídeo, TV i cinema |
Normes de TV.
Formats de vídeo analògics.
Formats de vídeo digitals.
Suports cinematogràfics. |
Estudis de televisió. |
Estudis de realització.
Estudis de producció.
Estudis de postproducció.
Unitats mòbils. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
3 |
4 |
Sessió Magistral |
|
26 |
39 |
65 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
4 |
7 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
20 |
40 |
60 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
20 |
0 |
20 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
35 |
55 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzarà una activitat introductòria al principi de cada quadrimestre per ubicar el bloc temàtic corresponent a l'alumne. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals, s'explicaran els continguts conceptuals del programa de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Amb la resolució de problemes, exercicis i supòsits pràctics a l'aula, es complementarà la part conceptual del programa de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es realitzaran diferents pràctiques a les aules informàtiques de la unitat. Aquestes ens serviran d'introducció als diferents entorns no linials d'edició d'àudio,vídeo i multimèdia. |
Pràctiques de camp/sortides |
Es realitzaran vàries pràctiques de presa de so i imatge, que serviran per adquirir una metodologia i utilització correctes dels equips emprats. |
Pràctiques a laboratoris |
A Les pràctiques als laboratoris es realitzaran productes audiovisuals segons uns criteris de qualitat establerts. També es realitzaran pràctiques als estudis de ràdio i televisió, per tal que els alumnes coneguin la seva configuració i el seu ús. |
Descripció |
S'atendrà a l'alumnat per l'aclariment de qualsevol tipus de dubte relacionat amb els exercicis a resoldre a l'aula.
En el cas de les pràctiques als laboratoris, l'atenció estarà basada amb l'assessorament, per tal que l'alumne realitzi l'activitat pràctica de manera satisfactòria.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Amb entrega de les pràctiques amb suport informàtic i les memòries corresponents. |
15% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Amb l'entrega dels enregistraments amb els seus suports i les memòries corresponents. |
20% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Amb l'entrega de productes audiovisuals acabats en funció dels requisits establerts i les memòries dels estudis de TV i ràdio. |
25% |
Altres |
|
Examen tipus Test |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es realitzarà un examen de primera convocatòria. Si aquest examen es suspén, l'alumne s'avaluarà a l'examen de segona convocatòria de tota la part teòrica. L'estudiant haurà de realitzar les pràctiques plantejades pel professor durant el curs, avaluades de forma continuada. Les pràctiques que estiguin suspeses es recuperaran durant el curs, qualificant-se amb una nota màxima de 7.Les pràctiques no presentades, podran entregar-se al dia de l'examen de segona convocatòria, qualificant-se amb una nota màxima de 5. L'avaluació final consistirà en la mitjana aritmètica entre la nota teòrica (aconseguida amb proves teòriques) i la nota pràctica (aconseguida amb la mitjana de les notes pràctiques). La composició de la nota final es calcularà mitjançant la ponderació de la nota d'avaluació de pràctiques (60%) amb la nota de teoria (40%). Cal tenir totes dues parts (teoria i pràctica) aprovades per separat. Si no és així, l'assignatura quedarà suspesa. |
Bàsica |
Tay Vaughan, Multimedia, McGrawHill,
Emilio Félix Molero, Sistemas de radio y televisión, McGrawHill,
José María Castillo, Televisión y lenguaje audiovisual, IORTV,
Emilio Pareja Carrascal, Tecnología actual de televisión, IORTV,
Herbert Zettl, El manual de producción para vídeo y televisión, Escuela de cine y video,
Gerald Millerson, Realización y producción en televisión, IORTV,
Manuel Recuero López, Técnicas de grabación sonora, IORTV,
Stanley R. Alten, El manual del audio en los medios de comunicación, Escuela de cine y vídeo,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|