Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix l’evolució històrica del segle XX, en especial l’entramat ideològic, social i polític que permet entendre els processos que han conduït a la societat actual
Analitza la percepció d’aquesta evolució històrica per part dels contemporanis dels fets, així com la interpretació i la reconstrucció posterior per part dels intermediaris culturals i polítics
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
La Guerra Freda |
|
Introducció al segle XX |
|
Descolonització i les revolucions dels seixanta i setanta |
|
La globalització |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
34 |
51 |
85 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació per part del professor dels continguts dels diversos temes que conformen l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant. |
Atenció personalitzada |
Entrevistes individuals del professor amb els alumnes per plantejar el seguiment de l'assignatura i la orientació del treball de recerca. |
Descripció |
El professor atendrà individualment o en petits grups als alumnes en l'horari establert d'atenció als alumnes, ja sigui a iniciativa del professor o dels alumnes.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura a l'aula virtual (Moodle): webconferència (Adobe Connect), Fòrums ...
|
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'estudiant. |
30% |
Altres |
|
Proves mixtes: proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de pregunte scurtes i/o prove sobjectives tipus test |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Ucelay Da Cal, E. i Veiga, F., la fi del segon mil·leni (un segle de pors apocalíptiques, 1914-1989), Barcelona, 1994, Planeta
|
Castells, Manuel: Redes de indignación y Esperanza, Alianza Editorial, Madrid, 2012 Fontana, Josep: Por el bien del Imperio. Una historia del Mundo desde 1945, Pasado y presente, Barcelona, 2011. Fuentes, Juan Francisco i La Parra, Emilio: Historia universal del siglo XX, Síntesis, Madrid, 2008. Hobsbawm, Eric: Historia del siglo XIX: 1914-1991, Crítica, Barcelona, 2008. Keylor, William R.: A World of Nations, Oxford University Press, New York - Oxford, 2009. Judt, Tony: Postguerra: una historia de Europa desde 1945, Taurus, Barcelona, 2006. Judt, Tony: Pensar el siglo XX, Taurus, Barcelona, 2012. Procacci, Giuliano: Historia general del siglo XX, Crítica, Barcelona, 2001. Ucelay Da Cal, Enric i Veiga, Francesc, La fi del segon mileni (un segle de pors apocalíptiques, 1914-1989), Barcelkona: 1994, Planeta. Watson, Peter, Historia intelectual del siglo XX, Barcelona: Crítica, 2002. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|