Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius). |
| A5 |
Conèixer l’estructura, el funcionament i la gestió de l’empresa, parant una atenció especial a les empreses de producció i difusió audiovisual. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Coneix i comprèn el funcionament de l'economia capitalista i contemporània i dels seus elements i factors bàsics
Coneix i comprèn els conceptes bàsics de l’estudi de la macroeconomia i de l’economia d’empresa
| | A5 |
Distingeix entre els diferents tipus d'organització empresarial
Comprèn el funcionament econòmic de l'empresa capitalista moderna: organització, finançament, màrqueting, fiscalitat...
És capaç d'elaborar un projecte d'empresa bàsic i viable
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
| | B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d'acord amb la planificació donada
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
[ECONOMIA] Tema 1. Pensar com un economista |
1.1. Què sabem i què no sabem
1.2. Les dades d'una economia
1.3. Els models econòmics |
[ECONOMIA] Tema 2. La Microeconomia: com funcionen els mercats? |
2.1. La demanda i l'oferta
2.2. L'autoregulació del mercat
2.3. Les fallades del mercat |
[ECONOMIA] Tema 3. La Macroeconomia: com superar una crisi econòmica?
|
3.1. La crisi de 1929
3.2. La crisi de 1973
3.3. La crisi de 2007
|
[EMPRESA] Tema 4. Conceptos básicos de gestión empresarial |
4.1. El entorno organizativo.
4.2. Definición de organización.
4.3. Las funciones directivas básicas. |
[EMPRESA] Tema 5. Gestión de áreas funcionales de la empresa |
5.1. Las áreas funciones.
5.2. Dirección de Recursos Humanos.
5.2. Dirección de Marketing.
5.3. Otra áreas funcionales |
[EMPRESA] Tema 6: Técnicas de gestión empresarial. |
6.1. eBusiness
6.2. Ténicas avanzadas de gestión empresarial.
6.3. Proyecto empresarial |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
10 |
0 |
10 |
Sessió Magistral |
|
40 |
100 |
140 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
30 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves orals |
|
10 |
10 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
|
Pràctiques a través de TIC |
Prácticas en el aula de informática. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Atendre i resoldre dubtes als estudiants tanto en entornos presenciales como virtuales |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu. Treballar de forma autònoma. |
25% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Desarrollo de ejercicios prácticos evaluables con trabajo virtual del alumno que implique el empleo de TIC |
25% |
Proves orals |
|
Pruebas orales |
25% |
Altres |
|
Otras actividades que permitan completar la formación adaptada a las necesidades de cada alumno. |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
1ª convocatoria (evaluación continua). Se realizarán diferentes pruebas y actividades a lo largo el curso. La nota final será la media de la obtenida en el 1er cuatrimestre ("Economía") y en el 2º cuatrimestre ("Empresa"). No es necesario tener aprobada cada parte,sino que es suficiente con que la nota media entre Economía y Empresa sea superior a 5. 2ª convocatoria (examen final). Sólo se debe realizar el examen de la parte no aprobada en 1ª convocatoria. Es decir, si la nota en 1ª convocatoria de la parte de Economía o de Empresa es superior a 5, no es necesario evaluarse de nuevo en 2ª convocatoria de esa parte. |
Bàsica |
Eduardo Bueno Campos, Curso Básico de Economía de la Empresa, 1ª, 2004
Eduardo Bueno Campos, Organización de Empresas: Estructura, Procesos y Modelos, 2ª, 2007
N. Gregory Mankiw, Principios de Economía, 5ª, 2009
Juan Tugores Ques, Economía internacional : globalización e integración regional , 6ª, 2006
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|