Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dominar el maquinari i el programari de producció audiovisual i multimèdia. |
| A6 |
Aplicar la gramàtica específica del so i la imatge en moviment a la producció de productes audiovisuals, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes de ràdio i televisió. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
| B9 |
Saber planificar i organitzar. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Aprèn les bases del llenguatge audiovisual en matèria d'espai visual, planificació i espai sonor, composició, muntatge i utilització retòrica
| | A6 |
Es capacita en les possibilitats expressives tant de la imatge com del so
Construeix productes visuals i sonors, independentment del seu gènere
Adquireix hàbits de treball col·laboratiu de simulació professional en què es valori tant el procés com el resultat final
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B8 |
Estableix objectius clars pel projecte
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
| | B9 |
Té capacitat de planificació i organització
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1-Imagen |
-Puesta en escena
-Plano
-Distancia de cámara
-Ángulo de cámara
-Espacio y tiempo
-Composición |
2-Puesta en escena: movimiento de cámara |
-Encuadre en movimiento
-Tipos de movimiento de cámara
-Edición dentro del plano
-Espacio y movimiento |
3-Puesta en escena: fotografía |
-Fotografía de cine y video digital
-Formatos de cuadro: especificaciones técnicas
-Formatos de cuadro: forma y significado
-Iluminación
-Iluminación de tres puntos
-Sistemas de registro y texturas: del Super 8 al video digital
-Blanco y Negro, escala de grises y color
-Tipos de lente |
4-Edición: montaje de planos |
-Transiciones
-Montage
-El efecto Kuleshov
-Racord y continuidad
-La regla de los 180º
-Plano y contraplano
-El tiempo y la narración |
5.- Sonido |
-Registro
-Edición y mezcla
-Espacio sonoro
-Logocéntrismo mediático: palabra
-Efectos
-Música |
6.- Imagen + Sonido |
-Sincronía y asincronía
-Espacio: espacio sonoro frente a espacio sonoro
-Tiempo, alteraciones y continuidades |
7.- La escena, la secuencia |
-Presentación, desarrollo y resolución
-Narración omnipresente
-Continuidad y rupturas
-Subjetividad (mirada)
-Subjetividad (sonido) |
8-Medios (especificidades) |
-Radio
-Televisión
-Cine
-Internet |
9-Los formatos |
-Información
-Publicidad
-Propaganda
-Documental
-Ficción
-Experimental
(animación: una técnica) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
29 |
29 |
58 |
Pràctiques a laboratoris |
|
58 |
60 |
118 |
Atenció personalitzada |
|
28 |
28 |
56 |
|
Proves pràctiques |
|
58 |
116 |
174 |
Proves de desenvolupament |
|
3 |
9 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
|
25% de la nota final |
Pràctiques a laboratoris |
|
|
50% de la nota final |
Proves de desenvolupament |
|
|
25% de la nota final |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Benet, Vicente J. (2004). La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Barcelona, Paidós |
Complementària |
Television Studies, Miller, Toby, BFI,
Films Studies, Sikov, Ed, Columbia University Press,
Manovich, Lev , El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós,
Arhemim, Rudolf, Estética radiofónica, Gusrtavo Gili,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TECNOLOGIA AUDIOVISUAL I D'INTERNET/12224006 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|