Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Dominar el maquinari i el programari de producció audiovisual i multimèdia. |
| A6 |
Aplicar la gramàtica específica del so i la imatge en moviment a la producció de productes audiovisuals, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes de ràdio i televisió. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B9 |
Saber planificar i organitzar. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Es capacita en les possibilitats expressives tant de la imatge com del so
| | A6 |
Construeix productes visuals i sonors, independentment del seu gènere
Adquireix hàbits de treball col·laboratiu de simulació professional en què es valori tant el procés com el resultat final
Adquireix les bases del llenguatge audiovisual en matèria d'espai visual, planificació i espai sonor, composició, muntatge i utilització retòrica
És capaç de reconèixer i treballar amb estructures narratives i mítiques clàssiques
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
| | B9 |
Té capacitat de planificació i organització
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
L'imatge |
-Posada en escena
-Pla
-Distància de càmera
-Ángñe de càmera
-Espai i temps
-Composició |
Posada en escena: moviment de càmera |
-Encuadrament en moviment
-Tipus de moviment de càmera
-Edició dins del pla
-Espai i moviment |
Posada en escena: fotografia |
-Fotografía de cinema i video digital
-Formats de cuadre: especificacions técniques
-Formats de cuadre: forma i significat
-Il·luminació
-Il·luminació de tres punts
-Sistemas de registre i textures: del Super 8 al video digital
-Blanc i Negre, escala de grisos i color
-Tipus de lents |
Edició/Muntatje |
-Transicionss
-Montage
-L'efecte Kuleshov
-Racord i continuitat
-La regla dels 180º
-Pla i contrapla
-El temps i la narració |
So |
-Registre
-Edició mescles
-Espai sonor
-Elements bàsics de la banda sonora: paraula, efectes i musica
-Volum (amplitut), distancia i punt de escolta (subjetivitat sonora)
-To i timbre. Silenci.
-Relacions image/so |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Pràctiques a laboratoris |
|
48 |
48 |
96 |
Atenció personalitzada |
|
28 |
28 |
56 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de asignatura: objetivos, metodología, calendario de prácticas |
Sessió Magistral |
Aproximación analítica a los elementos del lenguaje audiovisual con la idea de aprender a reconocer sus diferentes elementos elementos en cualquier producto audiovisual y poder utilizarlos a posteriori en las prácticas profesionales. |
Pràctiques a laboratoris |
Puesta en práctica de los elementos del lenguaje audiovisual que se analizan en las sesiones magistrales. |
Atenció personalitzada |
trabajo de corrección de comentario y corrección de las prácticas de laboratorios con los alumnos. |
Descripció |
Se desarrollarán sesiones grupales con los diferentes equipos de trabajo en que se organicen las prácticas para discutir las propuestas y evaluar conjuntamente los resultados. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Conocimientos adquiridos sobre el el lenguaje cinematográfico y su aplicación en el análisis de productos audiovisuales. Se realizarán análisis específicos de textos audiovisuales. |
15% de la nota final |
Pràctiques a laboratoris |
|
Aplicación de los conocimientos adquiridos en las clases magistrales mediante la realización de ejercicios prácticos. Asistencia obligatoria |
60% de la nota final |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
E. Sikov, Film Studies, Columbia University Press, 2010
G. Mercado, La visión del cineasta, Anaya Multimedia, 2010
Manovich, Lev , El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, 2005
Manovich, Lev , El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, 2005
S. Katz, Plano a plano, de la idea a la pantalla, Plot, 2000
D. Bordwell y K. Thompson, El arte cinematográfico, Paidós, 1995
S. Katz, Rodando: la planificación de secuencias, Plot, 2000
|
Benet, Vicente J. (2004). La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Barcelona, Paidós |
Complementària |
Television Studies, Miller, Toby, BFI,
Arhemim, Rudolf, Estética radiofónica, Gusrtavo Gili,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|