IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) THEORY AND TECHNIQUE OF AUDIOVISUAL LANGUAGE Code 12234103
Study programme
Bachelor's Degree in Audiovisual Communication (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
9 Compulsory Second AN
Language
Anglès
Català
Department Communication Studies
Coordinator
BINIMELIS ADELL, MARIA DEL MAR FRANCINA
WILLEM , CILIA MARGARETA MICHAEL
MONTAGUT CALVO, MARTA
E-mail marta.montagut@urv.cat
cilia.willem@urv.cat
Lecturers
MONTAGUT CALVO, MARTA
WILLEM , CILIA MARGARETA MICHAEL
Web
General description and relevant information The course is based on showing the narrative and expressive resources of the audio-visual language: types of shots, camera movements, edition, sound, etc. We will combine theoretical and practical classes. ATTENTION: we offer the possibility to take this course in English. One of the groups will receive the lectures on theoretical contents, examples and analysis of audio-visual fragments in English (one hour a week). The rest of the course activities - exercices, presentations and examinations - can be done in Catalan/Castilian. The students will have to choose a language group when they enroll. Limited capacity, on a first-come-first-serve basis.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A3 Dominar el maquinari i el programari de producció audiovisual i multimèdia
 A6 Aplicar la gramàtica específica del so i la imatge en moviment a la producció de productes audiovisuals, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes de ràdio i televisió
Type B Code Competences Transversal
 B5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
 B9 Saber planificar i organitzar.
 B10 Tendir cap a la qualitat.
Type C Code Competences Nuclear
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A3 Es capacita en les possibilitats expressives tant de la imatge com del so
 A6 Construeix productes visuals i sonors, independentment del seu gènere
Adquireix hàbits de treball col·laboratiu de simulació professional en què es valori tant el procés com el resultat final
Adquireix les bases del llenguatge audiovisual en matèria d'espai visual, planificació i espai sonor, composició, muntatge i utilització retòrica
És capaç de reconèixer i treballar amb estructures narratives i mítiques clàssiques
Type B Code Learning outcomes
 B5 Identify the group’s objectives as their own.
Help to define, organize and distribute the group’s tasks.
Finish the tasks assigned to them in the time allowed and with the resources available.
 B9 Té capacitat de planificació i organització
 B10 Té motivació per la qualitat
Type C Code Learning outcomes
 C4 Produce well-structured, clear and rich written texts

Contents
Topic Sub-topic
1.- Introducció general Imatge i so 1.1.-Pla
-Distància de càmera
-Angle de càmera
-Fora de Camp: visual/sonor
1.2.-Posada en escena
-Composició
1.3.-Espai sonor
-Elements de la banda sonora
2.- Moviments de càmera -Enquadrament en moviment
-Tipus de moviment de càmera
-Edició dins del pla
-Espai i moviment
3.- Video Digital 3.1. - Principis bàsics del vídeo digital
3.2.- Compressió i optimització del vídeo digital
3.3 - Vídeo interactiu i vídeo online
4.- Composició 4.1 Posada en escena: fotografia
-Fotografía de cinema i video digital
-Formats de cuadre: especificacions técniques
-Formats de cuadre: forma i significat
4.2.-Il•luminació
-Il•luminació de tres punts
-Sistemas de registre i textures: del Super 8 al video digital
-Blanc i Negre, escala de grisos i color
-Tipus de lents
4.3 Posada en Escena: altres elements de la composició
5.- Muntatge 5.1.-Transicions
5.2.-Montage
-L'efecte Kuleshov
-Racord i continuitat
-La regla dels 180º
-Pla i contrapla
5.3.-El ritme
- Aspectes plàstics
- Aspectes mètrics
6.- Llenguatge sonor 6.1.-Paraula
-To, Intensitat i timbre
-Color de la veu
-Construcció melòdica
-Aplicació paraula/imatge o només paraula
6.2.- Efectes Sonors
-Font sonora/objecte sonor
-Del naturalisme a l'expressionisme
6.3.-Música
-Diegètica // Extradiegètica
-Usos descriptius, narratius i/o retòrics
-Polisemitisme
6.4.- Construcció espai sonor
-Plans sonors
-Registre
-Edició mescles
6.5.-Silenci

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 1 2
Lecture
A3
B9
B10
25 34 59
Laboratory practicals
A3
A6
B5
B10
44 70 114
Personal attention
B9
20 28 48
 
Mixed tests
A3
0 2 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura: ojectius, metodologia, calendari de pràctiques
Lecture Aproximació analítica als elements del llenguatge audiovisual amb la idea d'aprendre a reconèixer els seus diferents elements en qualsevol producte audiovisual, i saber utilizar-los a posteriori en les pràctiques professionals.
Laboratory practicals Posada en pràctica els elements del llenguatge audiovisual que s'analitzen en les sessions magistrals.
Personal attention Visualització comentada i correcció de les pràctiques de laboratori amb els estudiants.

Personalized attention
Description
Es desenvoluparan sessions grupals amb els diferents equips de treball en què s'organitzin les pràctiques per discutir les propostes i avaluar conjuntament els resultats.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Laboratory practicals
A3
A6
B5
B10
Aplicació dels coneixements adquirits a les classes magistrals a traves de la realitzacio d'exercicis practics. Assistencia obligtaoria 70% de la nota final
Mixed tests
A3
Examen final de l'assignatura on es posaran en practica els coneixements adquirits durant el curs a traves de l'analisis d'un producte audiovisual 30% de la nota final
Others  
 
Other comments and second exam session

Nota final i segona convocatòria
Per tal de superació l'assignatura cal aprovar tant la part teòrica com la pràctica per separat. La nota pràctica es una mitjana entre totes les practiques. No es repetiran les pràctiques a segona convocatòria.

Avaluació única

En cas que l'alumne no pugui seguir l'avaluació continuada, haurà de posar-se en contacte amb els professors de l'assignatura abans del 2 d'octubre per tal de pactar una avaluació alternativa i única. Si no avisa abans d'aquesta data no tindrà dret a acollir-se a aquest tipus d'avaluació.


Sources of information

Basic E. Sikov, Film Studies, Columbia University Press, 2010
G. Mercado, La visión del cineasta, Anaya Multimedia, 2010
Manovich, Lev , El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, 2005
Manovich, Lev , El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, 2005
S. Katz, Plano a plano, de la idea a la pantalla, Plot, 2000
D. Bordwell y K. Thompson, El arte cinematográfico, Paidós, 1995
S. Katz, Rodando: la planificación de secuencias, Plot, 2000

E. Sikov, Film Studies, Columbia University Press, 2010

G. Mercado, La visión del cineasta, Anaya Multimedia, 2010

Manovich, Lev , El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, 2005

S. Katz, Plano a plano, de la idea a la pantalla, Plot, 2000

D. Bordwell y K. Thompson, El arte cinematográfico, Paidós, 1995

S. Katz, Rodando: la planificación de secuencias, Plot, 2000

Benet, Vicente J, La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Paidós, 2004

Otero, J.M., El cine en Internet, Fundación Instituto Universitario de Investigación José Ortega y Gasset, 2010

Pladevall, T., Eterno cine versus vídeo... ahora digital, , 2002

Willem, C. , La Web Audiovisual, Laertes, 2009

, www.streamingmedia.com, ,

, http://openvideoalliance.org, ,

, http://forum.sorensonmedia.com, ,

, www.datacompression.info, ,

, http://provideocalition.com, ,

Balsebre, Armand, El lenguaje radiofónico, Catedra, 1998

Arheim, Rudolf, Estética Radiofónica, Gustavo Gili,

Benet, Vicente J. (2004). La cultura del cine. Introducción a la historia y la estética del cine, Barcelona, Paidós

Complementary Television Studies, Miller, Toby, BFI,
Arhemim, Rudolf, Estética radiofónica, Gusrtavo Gili,

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.