Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Saber dissenyar els aspectes formals i estètics en mitjans escrits, audiovisuals i digitals, i en qualsevol tipus de suport gràfic, així com per a l’ús de les tècniques i eines per a la representació i la transmissió de fets i dades mitjançant sistemes infogràfics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Coneix i sap aplicar els fonaments de la composició visual en treballs de disseny gràfic i multimèdia
Coneix i sap aplicar els fonaments del cromatisme aplicats al disseny gràfic o multimèdia
Coneix i sap utilitzar el programari de creació de grafisme per a suport físic i bidimensional o per a multimèdia
Coneix i sap aplicar les tècniques i els criteris de producció i disseny d'aplicacions interactives multimèdia
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B8 |
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
Els objectius del projecte aconsegueixen involucrar a l'equip
Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte per avaluar els resultats del mateix i fa un seguiment de la materialització dels riscos inherents al projecte
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
El disseny gràfic |
Què és i què no és disseny gràfic.
Àmbits, aplicacions i relacions interdisciplinars.
Referents i tendències |
Metodologia projectual |
Arquetipus. Tipus. Model. Exemple.
Recursos de projectació. |
Tipografia |
Terminologia.
Normes bàsiques.
Classificació i usos.
Tipografia opaca i tipografia transparent. |
La composició a l'espai bidimensional |
Sintaxi gràfica.
Jerarquia visual.
|
La identitat corporativa |
Imatge vs identitat.
El sistema mínim d'identitat (SMI)
La imatge tipoicònica |
El disseny editorial |
Arquitectura gràfica.
Organització i jerarquització dels elements de l'imprés. |
L'anàlisi crític al disseny gràfic |
Desenvolupament d'un marc teòric validador.
Crítica, valoració i justificació de casos concrets. |
El disseny multimèdia |
Definició del concepte multimèdia, origen, pares teòrics, terminologia. |
Els nous mitjans digitals i les eines de comunicació en xarxa. |
Els conceptes web 1.0 (estàtic), web 2.0 (dinàmic) i web 3.0 (semàntic).
Utilització dels gestors de continguts i eines de treball en grup en xarxa. |
Arquitectura de la informació |
Pàgina web i lloc web
Tipologies d’estructures |
Plantejament d’un projecte web |
La descripció del projecte
L'arquitectura del lloc web. |
Disseny de l’entorn gràfic |
Elements a tenir en compte en el suport digital utilitzat.
La composició de la pàgina. Tipografia, imatges i codi cromàtic a la web.
Jerarquia en la distribució dels diferents elements i continguts
|
Usabilitat web |
Els estàndars web. Html, javascript i CSS.
La importància de la resposta de l'usuari en el plantejament web.
Consells per a una correcta usabilitat.
|
Accessibilitat web |
Definició d’accessibilitat web.
Diferents normatives per avaluar l'accessibilitat dels llocs web.
L'accessibilitat en la programació de les pàgines web. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
60 |
60 |
120 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzarà una activitat introductòria al principi de cada quadrimestre per ubicar el bloc temàtic corresponent a l'alumne. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals, s'explicaran els continguts conceptuals del programa de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es realitzaran diferents pràctiques a les aules informàtiques de la unitat que serviran per reforçar els continguts expossats a les diferents sessions magistrals |
Descripció |
S'atendrà a l'alumnat per l'aclariment de qualsevol tipus de dubte relacionat amb els exercicis, qüestions o conceptes plantejats a les sessions magistrals. En el cas de les pràctiques als laboratoris, l'atenció estarà basada amb l'assessorament, per tal que l'alumne realitzi l'activitat pràctica de manera satisfactòria. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Exàmens sobre els continguts exposats a les classes teòriques. |
25% |
Proves pràctiques |
|
Realització de diferents exercicis pràctics fora de l'horari lectiu. |
75% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
PRIMER QUADRIMESTRE. DISSENY GRÀFIC. Per superar el primer quadrimestre l'alumne haurà de realitzar i respectar les dates d'entrega de les pràctiques plantejades pel professor durant el curs. Les pràctiques suspeses es podran recuperar durant el primer quadrimestre. Les pràctiques no presentades a temps, s'hauran d'entregar durant el primer quadrimestre qualificant-se amb una nota màxima de 6.En cas de suspendre el primer quadrimestre l'alumne haurà de realitzar una prova de desenvolupament a la segona convocatòria.La nota del primer quadrimestre equival al 50% de la nota final de l'assignatura.SEGON QUADRIMESTRE. DISSENY MULTIMÈDIA. Per superar el segon quadrimestre l'alumne ha de realitzar totes les pràctiques plantejades dins els terminis establerts i aprovar un prova escrita sobre els continguts desenvolupats a les diferents sessions teòriques. En cas que l'alumne no segueixi l'avaluació continuada podrà superar l'assignatura en segona convocatòria si realitza un treball final global sobre els continguts pràctics i un examen teòric sobre els continguts teòrics i pràctics de l'assignatura. Per poder realitzar la prova escrita de l'avaluació continuada caldrà haver obtingut una mitja de les diferents parts pràctiques superior a 5. Si un alumne suspèn la prova escrita haurà de realitzar l'examen teòric de la segona convocatòria. L'examen té un grau de dificultat superior a la prova escrita d'avaluació continuada. L'avaluació continuada és la forma recomanada per superar l'assignatura assolint els objectius plantejats seqüencialment i amb una càrrega de treball distribuïda proporcionalment i assequible per l'alumne. La nota del segon quadrimestre equival al 50% de la nota final de l'assignatura. Per aprovar l'assignatura s'han d'aprovar els dos quadrimestres. |
Bàsica |
Castells, M. , La Galàxia Internet., Barcelona: Rosa dels Vents. , 2002
Lynch, Patrick J. i Horton, Sarah: , Principios de diseño básicos para la creación de sitios web., Barcelona: Gustavo Gili.,
Frutiger, Adrian., Signos, símbolos, marcas y señales., Barcelona: Gustavo Gili, 1982
Chaves, Norverto, La imagen corporativa, Barcelona: Gustavo Gili , 1996
Hochuli, Jost , El detalle en la tipografía., Valencia: Campgràfic, 2007
Jardí, Enric, Veintidós consejos sobre tipografía (que algunos diseñadores jamás revelarán), Veintidós cosas que nunca debes hacer con las letras (que algunos tipógrafos nunca te dirán)., Barcelona: Actar, 2007
, Revista Étapes. Diseño y cultura visual, Barcelona: Gustavo Gili ,
Lev Manovich, El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. La imagen en la era digital, Barcelona: Paidós Comunicación 163, 2005
Xavier Colomés Fornós, CSS. Guía práctica, Madrid: Anaya multimedia, 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|