Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A10 |
Saber dissenyar els aspectes formals i estètics en mitjans escrits, audiovisuals i digitals, i en qualsevol tipus de suport gràfic, així com per a l’ús de les tècniques i eines per a la representació i la transmissió de fets i dades mitjançant sistemes infogràfics |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A10 |
Coneix i sap aplicar els fonaments de la composició visual en treballs de disseny gràfic i multimèdia
Coneix i sap aplicar els fonaments del cromatisme aplicats al disseny gràfic o multimèdia
Coneix i sap utilitzar el programari de creació de grafisme per a suport físic i bidimensional o per a multimèdia
Coneix i sap aplicar les tècniques i els criteris de producció i disseny d'aplicacions interactives multimèdia
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B8 |
Estableix objectius clars pel projecte
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
Activar la mirada per entendre el disseny gràfic |
Fer-se preguntes com per exemple:
El dissenyador gràfic decora paper? Ordena la informació? On trobem aplicat el disseny gràfic en la nostra vida quotidiana? |
Metodologia projectual |
. Com plantejar un projecte
. Del layaout a la maqueta final
. Del projecte bàsic al projecte executiu
. Estudi teòric dels diferents ingredients per cuinar un projecte: |
El disseny multimèdia |
Definició del concepte multimèdia, origen, pares teòrics, terminologia. |
Els nous mitjans digitals i les eines de comunicació en xarxa. |
Els conceptes web 1.0 (estàtic), web 2.0 (dinàmic) i web 3.0 (semàntic).
Utilització dels gestors de continguts i eines de treball en grup en xarxa. |
Arquitectura de la informació |
Pàgina web i lloc web
Tipologies d’estructures |
Plantejament d’un projecte web |
La descripció del projecte
L'arquitectura del lloc web. |
Disseny de l’entorn gràfic |
Elements a tenir en compte en el suport digital utilitzat.
La composició de la pàgina. Tipografia, imatges i codi cromàtic a la web.
Jerarquia en la distribució dels diferents elements i continguts
|
Usabilitat web |
Els estàndars web. Html, javascript i CSS.
La importància de la resposta de l'usuari en el plantejament web.
Consells per a una correcta usabilitat.
|
Accessibilitat web |
Definició d’accessibilitat web.
Diferents normatives per avaluar l'accessibilitat dels llocs web.
L'accessibilitat en la programació de les pàgines web. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
60 |
90 |
Atenció personalitzada |
|
30 |
0 |
30 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es realitzarà una activitat introductòria al principi de cada quadrimestre per ubicar el bloc temàtic corresponent a l'alumne. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals, s'explicaran els continguts conceptuals del programa de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es realitzaran diferents pràctiques a les aules informàtiques de la unitat que serviran per reforçar els continguts expossats a les diferents sessions magistrals |
Atenció personalitzada |
Els projectes que hagin de lliurar els alumnes o els grups de treball hauran de seguir unes tutories mínimes amb els professors responsables, tant pel que fa a la part de disseny gràfic com la part de disseny multimèdia |
Descripció |
S'atendrà a l'alumnat per l'aclariment de qualsevol tipus de dubte relacionat amb els exercicis, qüestions o conceptes plantejats a les sessions magistrals. En el cas de les pràctiques als laboratoris, l'atenció estarà basada amb l'assessorament, per tal que l'alumne realitzi l'activitat pràctica de manera satisfactòria. En el cas de les tutories, l'alumne o el grup d'alumnes haurà d'anar mostrant l'evolució i plantejament del seu projecte fins a la consecució final d'aquests. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Castells, M. , La Galàxia Internet., Barcelona: Rosa dels Vents. , 2002
Deyan Sudjic, El lenguaje de las cosas, Turner, 2009
Enric Satué, Los años del diseño (la decada republicana), Turner, 2003
André Ricard, Hitos del diseño, Ariel, 2009
Pilar Vélez Vicente i Anna Calvera Sagué, El disseny gràfic: d’ofici a professió (Museu del disseny), Barcelona: Museu del Disseny de Barcelona. Institut de Cultura. Ajuntament de Barcelona, 2014
Lev Manovich, El lenguaje de los nuevos medios de comunicación. La imagen en la era digital, Barcelona: Paidós Comunicación 163, 2005
Xavier Colomés Fornós, CSS. Guía práctica, Madrid: Anaya multimedia, 2008
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|