Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Aplicar la gramàtica específica del so i la imatge en moviment a la producció de productes audiovisuals, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes de ràdio i televisió. |
| A13 |
Conèixer de forma crítica i analítica els diversos gèneres i formats de la comunicació audiovisual, parant un atenció especial a la seva transformació creativa. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
| B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Reconeix les variables genèriques i de formats en una inconosfera audiovisual en constant canvi
És capaç d'analitzar les diferents variants genèriques i de format de programes
Aprèn a generar propostes audiovisuals segons les necessitats pròpies dels diferents gèneres i formats
| | A13 |
És capaç d’oferir innovacions creatives de formats i programes a través de processos d’hibridació i creativitat
Entén els formats i programes com dinàmiques canviants i per tant amb una història acumulada
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
| | B5 |
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
| | B11 |
Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a noves situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1-Aproximació a una teoria general del gènere |
a-historia dels gèneres
b-teoríes dels gèneres
c-coses que voste no savia dels gèneres però mai no es va atrevir a preguntar.
d-pragmàtica del gènere: el gènere com a espai conflictiu de negociació. |
2-Formats televisius |
a-formats vs. gèneres
b-televisió i innovació
|
3-ficcions |
a-ficciones unitaries
b-ficcions i serialitat
|
4-factual |
a-documental
b-telerealitat
|
5-entretenimient |
a-qué és l'entreteniment?
b-formar, informar i entretenir: tres valors de la televisió
c-concursos, programes de gales i video clips... algunes reflexions al respecte. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
9 |
9 |
18 |
Sessió Magistral |
|
32 |
64 |
96 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
5 |
10 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
5 |
10 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
10 |
20 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
16 |
20 |
Proves pràctiques |
|
5 |
16 |
21 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació de l'assignatura i desenvolupament d'un anàlisi col·lectiu introductori |
Sessió Magistral |
exposició amb estudis de cas del temari de teoria |
Debats |
exposició de casos i discussió conjunta a l'aula, amb lectures obligatories en alguns casos |
Pràctiques de camp/sortides |
realització d'una peça audiovisual breu amb la que la qüestió del génere o el format sigui determinant |
Presentacions / exposicions |
preparació i exposició a l'aula de alguns dels subtemes del temari per part dels alumnes |
Atenció personalitzada |
discussió amb el professor tant de les presentacions/exposicions com de les pràctique de camp/sortides |
Descripció |
discussió amb el professor tant de les presentacions/exposicions com de les pràctique de camp/sortides.
seguiment de l'assignatura en general per part dels alumnes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
a través de les reflexions dels assaigs que s'han d'entregar al llarg del curs |
10% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
capacitat dels alumnes de realitzar de manera col·lectiva i ordenada la producció d'una peça audiovisual |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
presentació a l'aula d'un format que els alumnes hauran elaborat previament amb la guia del professor |
10% |
Atenció personalitzada |
|
presencialitat i particiipació de l'alumne en la preparació de les quatre pràctiques i presentacions (5% per cadascuna) |
20% |
Proves pràctiques |
|
realització d'una peça audivisual relativa a questions de generes i formats audiovisuals. La peça ha incloure elements autorreferencials a la cuestió del genere o el format |
10% |
Proves de desenvolupament |
|
coneixement del temari d'una manera raonada i ordenada, prioritzant els elements en cada cas d'nàlisi especific dels que es puguin desenvolupar |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La possibiltat de presentar-se a segona convocatoria comporta la presentació obligatoria de totes les pràctiques fetes al llarg del curs. Per a la segona convocatoria els alumnes tindran que preparar per compte seva les pràctiques de laboratori no fetes o suspeses durant el curs i fer també una prova de desenvolupament. Les pràctiques contaran un 60% de la nota i la prova de desenvolupament un 40%. Es tindran que aprovar totes dues parts per que la nota pugui fer mitja. |
Bàsica |
Rick Altman, Los géneros cinematográficos, Paidos, 2000
Jason Mittell, Genre and Television, Routledge, 2004
Henry Jenkins, Convergence Culture, Paidos, 2008
Glen Creeber, The Television Genre Book, BFI, 2008
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
HISTÒRIA DE L'AUDIOVISUAL/12234115 | NARRATIVA I GUIÓ AUDIOVISUAL/12234111 | TEORIA DE LA IMATGE/12234108 | TEORIA I ANÀLISI CINEMATOGRÀFICA I TELEVISIVA/12234116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL/12234103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|