Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Aplicar la gramàtica específica del so i la imatge en moviment a la producció de productes audiovisuals, dominant els aspectes bàsics de la producció, el guionatge, el muntatge i la postproducció de programes i productes de ràdio i televisió |
| A13 |
Conèixer de forma crítica i analítica els diversos gèneres i formats de la comunicació audiovisual, parant un atenció especial a la seva transformació creativa |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B10 |
Tendir cap a la qualitat. |
| B11 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Reconeix les variables genèriques i de formats en una inconosfera audiovisual en constant canvi
És capaç d'analitzar les diferents variants genèriques i de format de programes
Aprèn a generar propostes audiovisuals segons les necessitats pròpies dels diferents gèneres i formats
| | A13 |
És capaç d’oferir innovacions creatives de formats i programes a través de processos d’hibridació i creativitat
Entén els formats i programes com dinàmiques canviants i per tant amb una història acumulada
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Reconeix els encerts i errors en el desenvolupament de la seva tasca
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
| | B5 |
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B10 |
Té motivació per la qualitat
| | B11 |
Té capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a noves situacions
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1-Aproximació a una teoria general del gènere |
a-historia dels gèneres
b-teoríes dels gèneres
c-coses que voste no savia dels gèneres però mai no es va atrevir a preguntar.
d-pragmàtica del gènere: el gènere com a espai conflictiu de negociació. |
2-Formats televisius |
a-formats vs. gèneres
b-televisió i innovació
c-formats multiplataforma
|
3-Ficcions |
a-ficcions unitàries
b-ficcions i serialitat
|
4-Factual |
a-documental
b-telerealitat
|
5-Entreteniment |
a-qué és l'entreteniment?
b-formar, informar i entretenir: tres valors de la televisió
c-concursos, programes de gales i video clips... algunes reflexions al respecte
d-disseny i distribució d'un (nou) format |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
9 |
9 |
18 |
Sessió Magistral |
|
32 |
64 |
96 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
5 |
10 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
25 |
10 |
35 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
16 |
20 |
Proves pràctiques |
|
5 |
16 |
21 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació de l'assignatura i desenvolupament d'un anàlisi col·lectiu introductori |
Sessió Magistral |
exposició amb estudis de cas del temari de teoria |
Debats |
exposició de casos i discussió conjunta a l'aula, amb lectures obligatories en alguns casos |
Pràctiques de camp/sortides |
realització d'una peça audiovisual breu amb la que la qüestió del génere o el format sigui determinant |
Atenció personalitzada |
discussió amb el professor tant de les presentacions/exposicions com de les pràctique de camp/sortides |
Descripció |
discussió amb el professor tant de les presentacions/exposicions com de les pràctique de camp/sortides. seguiment general de curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Monogràfic sobre codificacions de productes culturals |
25% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Miniput: treball reflexiu i critic sobre les jornades MIniput. Presentació escrita (i pot ser oral) |
5% |
Proves pràctiques |
|
Realització d'una peça audivisual relativa a questions de generes i formats audiovisuals. La peça ha incloure elements autorreferencials a la cuestió del genere o el format (Remake) |
35% |
Proves de desenvolupament |
|
Desevolupament d'un format televisiu |
35% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La possibiltat de presentar-se a segona convocatoria comporta la presentació obligatoria de totes les pràctiques fetes al llarg del curs. Per a la segona convocatoria els alumnes tindran que preparar per compte seva les pràctiques de laboratori no fetes o suspeses durant el curs i fer també una prova de desenvolupament. Les pràctiques contaran un 60% de la nota i la prova de desenvolupament un 40%. Es tindran que aprovar totes dues parts per que la nota pugui fer mitja. |
Bàsica |
Rick Altman, Los géneros cinematográficos, Paidos, 2000
Jason Mittell, Genre and Television, Routledge, 2004
Henry Jenkins, Convergence Culture, Paidos, 2008
Glen Creeber, The Television Genre Book, BFI, 2008
Raphaëlle Moine, Cinema Genre, Blackwell, 2002
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
HISTÒRIA DE L'AUDIOVISUAL/12234115 | NARRATIVA I GUIÓ AUDIOVISUAL/12234111 | TEORIA DE LA IMATGE/12234108 | TEORIA I ANÀLISI CINEMATOGRÀFICA I TELEVISIVA/12234116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL/12234103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|