Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Aplicar la llengua pròpia a l’elaboració de productes audiovisuals factuals i de ficció, construint missatges orals i escrits destinats a la seva difusió audiovisual que siguin eficaços, correctes i atractius, adoptant els recursos lingüístics i no verbals i les estratègies retòriques més adequades. |
| A7 |
Dominar els fonaments teòrics i pràctics de l’exercici del periodisme audiovisual. |
| A16 |
Desenvolupar projectes complexos de programes i programacions audiovisuals i de productes interactius d’entreteniment i creació. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B9 |
Saber planificar i organitzar. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Desenvolupa tècniques creatives en el treball de relació i direcció
| | A7 |
Coneix les diferents facetes que comporta la funció de direcció i realització audiovisual
| | A16 |
Coneix i sap aplicar les funcions de realització i direcció de productes audiovisuals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge
| | B3 |
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
| | B4 |
Proposa millores a les orientacions relatives de com realitzar el treball amb qualitat
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B9 |
Té capacitat de planificació i organització
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
|
Tema |
Subtema |
1.El procès de la realització. Què és realitzar?
|
i. Realització, direcció i producció.
ii. L'equip de realització.
iii. Procès tècnic i artístic en la realització.
iv. Presa de decisions i tasques.
v. Realització i contingut. |
2.El punt de vista. |
i. Convertir idees en obres audiosivuals.
ii. Copsar i transmetre emocions.
iii. Autoria i indústria. L'estil audiovisual.
iv. El suport audiovisual com a condicionant. |
3. La posada en escena. |
i. Relat i tractament audiovisual.
ii. Direcció d'actors i de presentadors.
iii. Disseny d'espai, d' ambientació i d' il·luminació. Direcció artística.
iv. Música i so. |
4. El llenguatge audiovisual. |
i. Conceptes bàsics.
ii. La continuïtat visual.
iii. L'eix de l'acció. Realització de subjectes en moviment.
iv. El muntatge. |
5.Planificació: l'escaleta com a eina imprescindible. |
i. Escaleta i guió.
ii. Story- board |
6.Modalitats de la realització. |
i. Monocàmara, multicàmera, postproducció. Directe i fals directe. Exteriors i plató. Imatge de referent real i virtual. Realització planificada o improvisada. |
7.Tecnologia i realització. |
i. Mitjans tècnics actuals per a la realització. Tendències en tecnologia.
ii. Adaptació del llenguatge i de la realització a la tècnica. |
8. L'estil de la realització en els gèneres i formats audiovisuals. |
i.Estudi de casos. Tendències actuals en realització. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
14 |
24 |
Simulació |
|
10 |
24 |
34 |
Simulació |
|
10 |
24 |
34 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
12 |
32 |
44 |
Atenció personalitzada |
|
12 |
0 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció als continguts de l'assignatura. Presentació del temari, de les pràctiques i de la planificació. Primera presa de contacte entre la professora i els alumnes.
|
Resolució de problemes, exercicis |
Diferents exercicis de planificació (projecte i pràctica) per tal de conèixer i dominar l'entorn tecnològic, demostrar el domini del llenguatge audiovisual i de la creació i posada en pràctica d'escaletes de treball. Treballs individuals o en grup. |
Simulació |
Realització multicàmera (directe o fals directe) o gravació i muntatge d'un esdeveniment real. Treball en grup. |
Simulació |
Creació i realització d'una peça curta de ficció (videoclip). Treball en grup. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Treball teòrico-pràctic d'anàlisi d'un format o gènere audiovisual actual, a partit de l'estudi d'exemples concrets. Treball en grup. |
Descripció |
Tutories i reunions presencials i on-line sempre que l'alumne ho necessiti. Les tutories tindran lloc els dijous, de 16 h a 18 h, tot i que caldrà concertar cita prèvia i es podran trobar altres franges horàries. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Diferents exercicis de planificació (projecte i pràctica) per tal de conèixer i dominar l'entorn tecnològic, demostrar el domini del llenguatge audiovisual i de la creació i posada en pràctica d'escaletes de treball. Treballs individuals o en grup. |
20% |
Simulació |
|
Realització multicàmera (directe o fals directe) o gravació i muntatge d'un esdeveniment real. Es valorarà la capacitat de copsar l'essència de l'activitat, el moviment i l'ambient, així com l'exercici de l'estil de l'autor/s. L'alumne haurà de demostrar que domina el llenguatge audiovisual i sap organitzar i planificar la seva feina. Treball en grup. |
20% |
Simulació |
|
Creació i realització d'una peça curta de ficció (videoclip). Es valorarà la capacitat de transmetre emocions, d'exposar un punt de vista i de crear un ambient, així com l'exercici de l'estil de l'autor/s. L'alumne haurà de demostrar que domina el llenguatge audiovisual i sap organitzar i planificar la seva feina. Treball en grup. |
20% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Treball teòrico-pràctic d'anàlisi d'un format o gènere audiovisual actual, a partit de l'estudi d'exemples concrets. Els alumnes hauran d'exposar-lo fent valdre la seva creativitat i diferents recursos audiovisuals. Treball en grup. |
30% |
Altres |
|
Memòria - resum de les diferents exposicions sobre gèneres i formats audiovisuals. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a seguir l'avaluació continuada cal assistir al 80% de les sessions (teòriques i pràctiques) i presentar totes les proves en el termini marcat. Els lliuraments fora de termini no es consideraran vàlids en cap cas. Es dóna per entès que l'alumne aplicarà els coneixements sobre matèries ja cursades (s'hi inclou Llengua i, per tant, ortografia, gramàtica, expressió...) durant tot el curs. Per això, qualsevol activitat o treball que demostri que l'alumne no disposa d'aquests coneixements serà greument penalitzada. La professora estarà a disposició dels alumnes durant tot el curs a través de consultes electròniques o presencials per les quals s'haurà de demanar cita. Amb aquestes consultes i tutories, es pretén ajudar a l'alumne a assolir les competències marcades per l'assignatura. La segona convocatòria consistirà en dues proves de desenvolupament, una de teòrica i una de pràctica, que seguiran la línia de les activitats proposades durant l'avaluació continuada. |
Bàsica |
|
- BARROSO, Jaime: Realización en los géneros televisivos, Ed. Síntesis, Madrid, 1996.
- BARROSO, J. (2008): Realización audiovisual. Síntesis. Madrid.
- CASTILLO, J.M. (2009): Televisión, realización y lenguaje. IORTV. Madrid.
- MILLERSON, G. (1993): Diseño escenográfico para televisión. IORTV. Madrid.
- ROWLANDS, A. (1993): La continuidad en cine y televisión. IORTV. Madrid.
- SCHIHL, R (1997): Dramáticos en televisión: Organización y procesos. IORTV. Madrid.
|
Complementària |
|
- BARROSO, J. (2009): Realización de documentales y reportajes. Síntesis. Madrid.
- KATZ, Steven D.: Plano a plano. De la idea a lapantalla, Plot ediciones, Madrid, 2000.
- MILLERSON, G. (1991): Realización y producción en televisión. IORTV. Madrid
- OLSON, R. (2002): Conceptos básicos de la direcciónartística en cine y televisión. IORTV. Madrid.
- RABIGER, M.: Dirección de Cine y Vídeo.Técnica y Estética. IORTV. Madrid, 2005
- THOMPSON, R. (2002): El lenguaje del plano. IORTV.Madrid
- WARD, P. (1997):Composición de la imagen en cine y televisión. IORTV. Madrid
- KATZ, Steven D.: Rodando. La planificación desecuencias, Plot ediciones, Madrid, 2000.
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
GÈNERES I FORMATS AUDIOVISUALS/12234112 | NARRATIVA I GUIÓ AUDIOVISUAL/12234111 | TEORIA I ANÀLISI CINEMATOGRÀFICA I TELEVISIVA/12234116 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TECNOLOGIA AUDIOVISUAL I D'INTERNET/12234006 | TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL/12234103 | DISSENY GRÀFIC I MULTIMÈDIA/12234107 | PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL/12234114 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|