Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Dominar els fonaments teòrics i pràctics de l’exercici del periodisme audiovisual. |
| A14 |
Utilitzar tècniques avançades de producció, realització en directe, animació, muntatge i postproducció de productes audiovisuals. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Comunicació Audiovisual. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
| B9 |
Saber planificar i organitzar. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Coneix les diferents tasques que implica el treball de producció audiovisual
| | A14 |
Coneix i sap aplicar les rutines de producció per a diferents mitjans audiovisuals: cinema, ràdio, televisió i Internet
Coneix i sap aplicar les diferents funcions que impliquen els processos de producció per a diferents mitjans
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’afrontar-lo
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema i no quedar-se amb els símptomes
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
Troba la solució adequada
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B5 |
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’equip
| | B8 |
Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació
| | B9 |
Té capacitat de planificació i organització
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
1.Què és la producció. Enginyeria de la gestió de recursos.
|
i.La producció executiva, la producció d'obres, les ajudanties de producció.
ii. Producció i coproduccio.
iii.Conceptes bàsics de la producció: equip de producció, pla de producció. |
2.Producció executiva. Preproducció, producció i postproducció
|
i.Recursos del sistema audiovisual. El sector audiovisual a Espanya en l'actualitat: grups audiovisuals, relacions, cadenes, etc.
ii.Tendències del mercat audiovisual: formats, gèneres, programació...
iii. Definició de conceptes del mercat audiovisual (definició de productes, estratègies i tècniques de programació...)
iv.Fonts de la producció: finançament, amortització, proveïdors, explotació. Ajudes, vendes i patrocinis.
v. Contractació, comptabilitat i tresoreria |
3.La creació de projectes. De la idea al llançament
|
i.Convertir una idea en un projecte: es pot fer amb totes les idees?
ii. Els continguts i la producció. Projectes per treballar-hi (bíblia) i projectes per presentar (dossier)
iii. El disseny del pla de producció. Gestió de recursos a partir del pla de treball.
iv.El pitching
v.La posada en marxa de l'equip i el llançament del producte |
4.Estudi de casos pràctics de producció audiovisual. |
|
5.Emprenedoria i sector audiovisual. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
14 |
40 |
54 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
12 |
20 |
Debats |
|
15 |
30 |
45 |
Simulació |
|
10 |
6 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
12 |
0 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció als continguts de l'assignatura. Presentació del temari, de les pràctiques i de la planificació. Primera presa de contacte entre la professora i els alumnes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Els alumnes estudiaran un sector del mercat audiovisual i crearan un projecte que respongui a les necessitats detectades. Treball en grup. |
Presentacions / exposicions |
Presentació pública (pitching) del projecte creat. |
Debats |
Debat i reflexió individual en forma de memòria escrita sobre el mercat audiovisual actual, a partir de les aportacions fetes a les sessions de pitching. |
Simulació |
Prova pràctica. Creació i llançament d'un producte audiovisual, en concret, d'un programa de televisió. |
Atenció personalitzada |
Tutories i reunions presencials i on-line sempre que l'alumne ho necessiti. Caldrà concertar cita prèvia. |
Descripció |
Tutories i reunions presencials i on-line sempre que l'alumne ho necessiti. Les tutories tindran lloc els dijous, de 16 h a 18 h, tot i que caldrà concertar cita prèvia i es podran trobar altres franges horàries. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Els alumnes estudiaran un sector del mercat audiovisual i crearan un projecte que respongui a les necessitats detectades. Treball en grup. |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentació pública (pitching) del projecte creat. Es valorarà la capacitat de transmetre les idees fonamentals, de suggerir i convèncer l'audiència i l'estètica i desenvolupament de la presentació. |
10% |
Debats |
|
Debat i reflexió sobre el mercat audiovisual actual. Opcions d'emprenedoria. De forma individual, a partir de les aportacions fetes per tots els grups en la presentació dels seus projectes, cada alumne reflexionarà en una Memòria sobre les rutines i tendències de la producció audiovisual en l'actualitat, i marcarà possibles línies per desenvolupar-se professionalment, motivant l'emprenedoria. La Memòria s'ha de presentar en format paper. A més, caldrà assistir i participar en un debat per a posar en comú el coneixement de tot el grup. |
10% |
Simulació |
|
Prova pràctica. Creació i llançament d'un producte audiovisual, en concret, d'un programa de televisió. Cada grup d'alumnes disposarà d'un pressupost (o recursos assignats) i haurà d'adaptar-se i justificar la despesa fent servir tots aquests recursos per a la creació del programa, que combinarà diferents tècniques audivosiuals per tal d'abordar els diferents àmbits de la producció |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per a seguir l'avaluació continuada cal assistir al 80% de les sessions (teòriques i pràctiques) i presentar totes les proves en el termini marcat. Els lliuraments fora de termini no es consideraran vàlids en cap cas. Es dóna per entès que l'alumne aplicarà els coneixements sobre matèries ja cursades (s'hi inclou Llengua i, per tant, ortografia, gramàtica, expressió...) durant tot el curs. Per això, qualsevol activitat o treball que demostri que l'alumne no disposa d'aquests coneixements serà greument penalitzada. La professora estarà a disposició dels alumnes durant tot el curs a través de consultes electròniques o presencials per les quals s'haurà de demanar cita. Amb aquestes consultes i tutories, es pretén ajudar a l'alumne a assolir les competències marcades per l'assignatura. La segona convocatòria consistirà en dues proves de desenvolupament, una de teòrica i una de pràctica, que seguiran la línia de les activitats proposades durant l'avaluació continuada. |
Bàsica |
|
- ÉCIJA BERNAL, H. (2000): Cómo producir, distribuir y financiar una
obra audiovisual. Libro blanco del audiovisual. Exportfilm. Madrid.
- MILLERSON, G. (2007): Realización y producción en televisión. IORTV. Madrid.
- SAINZ, M. (1995): Manual básico de producción en televisión. IORTV. Madrid.
- SAINZ, M. (2002): El productor audiovisual. Síntesis, Madrid.
|
Complementària |
|
- ARANA, E. (2011): Estrategias de programación televisiva. Síntesis. Madrid.
- BLUM, R. (1998): Programación de las cadenas de televisión en horario de máxima audiencia. IORTV. Madrid.
- FORD, B. (1995): Televisión y patrocinio. IORTV. Madrid.
- FRANCÉS I DOMENEC, M. (2011): Contenidos y formatos de calidad en la nueva televisión. IORTV. Madrid.
- DURIE, J., PHAM, A., WATSON, N. (2000): Marketing and selling your film around the
- world. A guide for independent filmmakers. Silman - James Press. Los Angeles.
- HARMON, R. (1994): The begining filmmakers´s business guide. Walker and company.
- New York.
- HONTHANER, E. L. (2001): The complete film production handbook. Focal Press.
- London.
- JACOSTE QUEJADA, J.G. (1996): El productor cinematográfico. Síntesis. Madrid
- KOCH, J. y KOSBERG, R. (2004): Pitching Hollywood: How to sell your TV and Movie
- Ideas. Quill Driver Books. California.
- REA, Peter W.: Producción y dirección de cortometrajes y vídeos. IORTV. Madrid.
- REDONDO, I. (2000): Marketing en el cine. Pirámide. Madrid.
- SCHIHL, R (1997): Dramáticos en televisión: Organización y procesos. IORTV. Madrid.
|
Assignatures que en continuen el temari |
REALITZACIÓ DE PROGRAMES I FICCIONS/12234113 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
GÈNERES I FORMATS AUDIOVISUALS/12234112 | HISTÒRIA DE L'AUDIOVISUAL/12234115 | NARRATIVA I GUIÓ AUDIOVISUAL/12234111 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TECNOLOGIA AUDIOVISUAL I D'INTERNET/12234006 | TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL/12234103 | COMUNICACIÓ I EXPRESSIÓ ORAL/12234102 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|