Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Dominar els fonaments teòrics i pràctics de l’exercici del periodisme audiovisual |
| A14 |
Utilitzar tècniques avançades de producció, realització en directe, animació, muntatge i postproducció de productes audiovisuals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Comunicació Audiovisual. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals. |
| B9 |
Saber planificar i organitzar. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Coneix les diferents tasques que implica el treball de producció audiovisual
| | A14 |
Coneix i sap aplicar les rutines de producció per a diferents mitjans audiovisuals: cinema, ràdio, televisió i Internet
Coneix i sap aplicar les diferents funcions que impliquen els processos de producció per a diferents mitjans
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’afrontar-lo
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema i no quedar-se amb els símptomes
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes
Troba la solució adequada
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B5 |
Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’equip
| | B8 |
Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació
| | B9 |
Té capacitat de planificació i organització
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
|
Tema |
Subtema |
1.Què és la producció. Enginyeria de la gestió de recursos.
|
i.La producció executiva, la producció d'obres, les ajudanties de producció.
ii. Producció i coproduccio.
iii.Conceptes bàsics de la producció: equip de producció, pla de producció. |
2.Producció executiva. Preproducció, producció i postproducció
|
i.Recursos del sistema audiovisual. El sector audiovisual a Espanya en l'actualitat: grups audiovisuals, relacions, cadenes, etc.
ii.Tendències del mercat audiovisual: formats, gèneres, programació...
iii. Definició de conceptes del mercat audiovisual (definició de productes, estratègies i tècniques de programació...)
iv.Fonts de la producció: finançament, amortització, proveïdors, explotació. Ajudes, vendes i patrocinis.
v. Contractació, comptabilitat i tresoreria |
3.La creació de projectes. De la idea al llançament
|
i.Convertir una idea en un projecte: es pot fer amb totes les idees?
ii. Els continguts i la producció. Projectes per treballar-hi (bíblia) i projectes per presentar (dossier)
iii. El disseny del pla de producció. Gestió de recursos a partir del pla de treball.
iv.El pitching
v.La posada en marxa de l'equip i el llançament del producte |
4.Estudi de casos pràctics de producció audiovisual. |
|
5.Emprenedoria i sector audiovisual. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
8 |
12 |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
14 |
40 |
54 |
Debats |
|
15 |
30 |
45 |
Simulació |
|
10 |
6 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
12 |
0 |
12 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció als continguts de l'assignatura. Presentació del temari, de les pràctiques i de la planificació. Primera presa de contacte entre la professora i els alumnes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Presentació pública (pitching) del projecte creat. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Els alumnes estudiaran un sector del mercat audiovisual i crearan un projecte que respongui a les necessitats detectades. Treball en grup. |
Debats |
Debat i reflexió individual en forma de memòria escrita sobre el mercat audiovisual actual, a partir de les aportacions fetes a les sessions de pitching. |
Simulació |
Prova pràctica. Creació i llançament d'un producte audiovisual, en concret, d'un programa de televisió. |
Atenció personalitzada |
Tutories i reunions presencials i on-line sempre que l'alumne ho necessiti. Caldrà concertar cita prèvia. |
Descripció |
Tutories i reunions presencials i on-line sempre que l'alumne ho necessiti. Les tutories tindran lloc els dijous, de 16 h a 18 h, tot i que caldrà concertar cita prèvia i es podran trobar altres franges horàries. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Creació d'un pla de producció, escaleta i altres documents organitzatius. Treball individual |
25% |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Els alumnes estudiaran un sector del mercat audiovisual i crearan un projecte que respongui a les necessitats detectades. Treball en grup. |
25% |
Debats |
|
Debat i reflexió sobre el mercat audiovisual actual. Opcions d'emprenedoria. De forma individual, a partir de les aportacions fetes per tots els grups en la presentació dels seus projectes, cada alumne reflexionarà en una Memòria sobre les rutines i tendències de la producció audiovisual en l'actualitat, i marcarà possibles línies per desenvolupar-se professionalment, motivant l'emprenedoria. La Memòria s'ha de presentar en format paper. A més, caldrà assistir i participar en un debat per a posar en comú el coneixement de tot el grup. |
30% |
Simulació |
|
Prova pràctica. Creació i llançament d'un producte audiovisual, en concret, d'un programa de televisió. Cada grup d'alumnes disposarà d'un pressupost (o recursos assignats) i haurà d'adaptar-se i justificar la despesa fent servir tots aquests recursos per a la creació del programa, que combinarà diferents tècniques audivosiuals per tal d'abordar els diferents àmbits de la producció |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
- ÉCIJA BERNAL, H. (2000): Cómo producir, distribuir y financiar una
obra audiovisual. Libro blanco del audiovisual. Exportfilm. Madrid.
- MILLERSON, G. (2007): Realización y producción en televisión. IORTV. Madrid.
- SAINZ, M. (1995): Manual básico de producción en televisión. IORTV. Madrid.
- SAINZ, M. (2002): El productor audiovisual. Síntesis, Madrid.
|
Complementària |
|
- ARANA, E. (2011): Estrategias de programación televisiva. Síntesis. Madrid.
- BLUM, R. (1998): Programación de las cadenas de televisión en horario de máxima audiencia. IORTV. Madrid.
- FORD, B. (1995): Televisión y patrocinio. IORTV. Madrid.
- FRANCÉS I DOMENEC, M. (2011): Contenidos y formatos de calidad en la nueva televisión. IORTV. Madrid.
- DURIE, J., PHAM, A., WATSON, N. (2000): Marketing and selling your film around the
- world. A guide for independent filmmakers. Silman - James Press. Los Angeles.
- HARMON, R. (1994): The begining filmmakers´s business guide. Walker and company.
- New York.
- HONTHANER, E. L. (2001): The complete film production handbook. Focal Press.
- London.
- JACOSTE QUEJADA, J.G. (1996): El productor cinematográfico. Síntesis. Madrid
- KOCH, J. y KOSBERG, R. (2004): Pitching Hollywood: How to sell your TV and Movie
- Ideas. Quill Driver Books. California.
- REA, Peter W.: Producción y dirección de cortometrajes y vídeos. IORTV. Madrid.
- REDONDO, I. (2000): Marketing en el cine. Pirámide. Madrid.
- SCHIHL, R (1997): Dramáticos en televisión: Organización y procesos. IORTV. Madrid.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|