Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Dominar els fonaments teòrics i pràctics de l’exercici del periodisme audiovisual |
| A14 |
Utilitzar tècniques avançades de producció, realització en directe, animació, muntatge i postproducció de productes audiovisuals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Coneix les diferents tasques que implica el treball de producció audiovisual
| | A14 |
Coneix i sap aplicar les rutines de producció per a diferents mitjans audiovisuals: cinema, ràdio, televisió i Internet
Coneix i sap aplicar les diferents funcions que impliquen els processos de producció per a diferents mitjans
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1.Què és la producció. La gestió de recursos en els programes de televisió.
|
1.1. Introducció a la producció
1.2. La producció com a activitat industrial |
2.Els models de producció. La producció a les diferents organitzacions. |
2.1. Models de producció
2.2. Producció executiva i producció de programes |
3.La creació de projectes. De la idea al llançament
(tema a treballar en sessions pràctiques) |
3.2.Convertir una idea en un projecte de venda
3.3. L'escaleta com a eina de producció
|
4. Fases de la producció. |
|
5. Els recursos de la producció 1. Equips humans. |
5.1. Recursos humans. Equip de continguts.
5.2. Recursos humans. Equip de producció.
5.3. Recursos humans. Equip de realització.
|
6.Els recursos de la producció 2. Recursos materials. |
6.1. Equip tècnic
6.2. Altres recursos materials
|
7. El pla de treball com a pas previ al pressupost. Planificació. |
7.2. Planificació. Conceptes.
7.3. Tasques i projectes.
7.4. Eines per a la planificació: cronograma, diagrama de pertt, setmana tipus, etc.
7.5. El pressupost. |
8.Estudi de casos pràctics de producció audiovisual. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
10 |
0 |
10 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
15 |
25 |
40 |
Debats |
|
10 |
15 |
25 |
Simulació |
|
20 |
40 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió d'introducció als continguts de l'assignatura. Presentació del temari, de les pràctiques i de la planificació. Primera presa de contacte entre la professora i els alumnes. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Anàlisi d'un format televisiu en antena des del punt de vista de la producció. |
Debats |
Debat sobre diferents temes relacionats amb la producció televisiva. |
Simulació |
Prova pràctica. Creació i llançament d'un producte audiovisual, en concret, d'un programa de televisió. |
Atenció personalitzada |
Tutories i reunions presencials i on-line sempre que l'alumne ho necessiti. Caldrà concertar cita prèvia. |
Descripció |
Tutories i reunions presencials i on-line sempre que l'alumne ho necessiti. A més, seguiment del projecte a produir a través de tutories obligatòries concertades. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Anàlisi d'un format televisiu en antena des de la perspectiva de la producció. Treball en grup amb parts individuals. |
30% |
Debats |
|
Debat i reflexió sobre aspectes de la producció audiovisual. Es valorarà la participació global a l'assignatura. |
10% |
Simulació |
|
Prova pràctica. Disseny, planificació i realització d'un programa de televisió en fals directe. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Treball individual basat en el supòsit pràctic. |
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Pel caràcter pràctic de l'assignatura, la segona avaluació consistirà també a fer un treball de desenvolupament que demostri que l'alumne ha adquirit els mateixos coneixements i competències que els companys que han seguit l'avaluació continuada. |
Bàsica |
|
- ÉCIJA BERNAL, H. (2000): Cómo producir, distribuir y financiar una
obra audiovisual. Libro blanco del audiovisual. Exportfilm. Madrid.
- MILLERSON, G. (2007): Realización y producción en televisión. IORTV. Madrid.
- SAINZ, M. (1995): Manual básico de producción en televisión. IORTV. Madrid.
- SAINZ, M. (2002): El productor audiovisual. Síntesis, Madrid.
|
Complementària |
|
- ARANA, E. (2011): Estrategias de programación televisiva. Síntesis. Madrid.
- BLUM, R. (1998): Programación de las cadenas de televisión en horario de máxima audiencia. IORTV. Madrid.
- FORD, B. (1995): Televisión y patrocinio. IORTV. Madrid.
- FRANCÉS I DOMENEC, M. (2011): Contenidos y formatos de calidad en la nueva televisión. IORTV. Madrid.
- DURIE, J., PHAM, A., WATSON, N. (2000): Marketing and selling your film around the
- world. A guide for independent filmmakers. Silman - James Press. Los Angeles.
- HARMON, R. (1994): The begining filmmakers´s business guide. Walker and company.
- New York.
- HONTHANER, E. L. (2001): The complete film production handbook. Focal Press.
- London.
- JACOSTE QUEJADA, J.G. (1996): El productor cinematográfico. Síntesis. Madrid
- KOCH, J. y KOSBERG, R. (2004): Pitching Hollywood: How to sell your TV and Movie
- Ideas. Quill Driver Books. California.
- REA, Peter W.: Producción y dirección de cortometrajes y vídeos. IORTV. Madrid.
- REDONDO, I. (2000): Marketing en el cine. Pirámide. Madrid.
- SCHIHL, R (1997): Dramáticos en televisión: Organización y procesos. IORTV. Madrid.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|